AUTO

Δοκιμάζουμε ηλεκτρικό ποδήλατο με ABS!


Κάναμε μια μεγάλη βόλτα στο Μαίναλο με το ΚΤΜ Macina Sport ABS απολαμβάνοντας τις ομορφιές και το φυσικό τοπίο.

Είναι αλήθεια πως δεν είχα ανέβει ποτέ σε ποδήλατο που διαθέτει ABS, δηλαδή σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων. Το Macina Sport ABS της KTM που παρέλαβα από το κατάστημα της Kosmoride για δοκιμή φορούσε έναν ηλεκτροκινητήρα της Bosch (Performance CX Gen.4) που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα πεντάλ. Η ροπή του φτάνει 75nm μέγεθος σημαντικό για την άνετη μετακίνηση. Τα περισσότερα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα (η υποβοήθηση σε όλα περιορίζεται ηλεκτρονικά μέχρι τα 25km/h) έχουν ροπή 50-60nm οπότε εδώ υπερέχεις σημαντικά στη φάση της επιτάχυνσης.

Η μπαταρία Bosch από την οποία τροφοδοτείται έχει χωρητικότητα 625Wh και βρίσκεται στο βασικό διαγώνιο άξονα του σκελετού. Η αυτονομία που προσφέρει ξεπερνά τα 100km, δύσκολα ένας φυσιολογικός ποδηλάτης μπορεί να κάνει το ίδιο. Αν χρησιμοποιείς τη χαρτογράφηση Eco μπορείς να ξεπεράσεις τα 140km ηλεκτρικά υποβοηθούμενα.  Η αυτονομία εν πολλοίς εξαρτάται από το επίπεδο υποβοήθησης που επιλέγει ο αναβάτης.

Υπάρχουν 4 επίπεδα υποβοήθησης που σου επιτρέπουν να διατηρήσεις μια σχετικά ήπια ποδηλάτηση ακόμη και σε κόντρα ανηφόρα. Εμείς ανεβήκαμε στο χιονοδρομικό του Μαινάλου από τα 800m στα 1700m εναλλάσσοντας τα προγράμματα tour, emtb, turbo. Για μια απόσταση 14km καταναλώσαμε το 40% της μπαταρίας διατηρώντας ένα ρυθμό κοντά στα 21km/h. Το ποδήλατο δοκιμής μας διέθετε σχετικά φαρδιούς τροχούς με χάραξη πέλματος για μεικτό τερέν (DT Swiss H1950 32H 622x25TC). Το προφίλ και το πάχος των τροχών αυτών συμβάλλουν τόσο στην άνεση και στην ευκολία χρήσης όσο και στην κατευθυντικότητα του ποδηλάτου. Το ποδήλατο δοκιμής μας διέθετε εμπρός ανάρτηση της Suntour με εξαιρετική ενδοτικότητα και κιβώτιο ταχυτήτων 11 σχέσεων Shimano Deore XT M8000.

Επιπλέον το τιμόνι είχε μια γεωμετρία εξαιρετικά βολική για μεγάλες αποστάσεις, χάρη και στα πλαϊνά χερούλια. Εμείς διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα με το συγκεκριμένο ποδήλατο, με μεγάλη άνεση. Η ανάβαση Υμηττού ήταν μια εύκολη υπόθεση χωρίς καθόλου κόπο. Ο γύρος Ανατολικού Μαινάλου περιλάμβανε: Λεβίδι, χιονοδρομικό Μαινάλου, Ρούχη, Βυτίνα, Βλαχέρνα, Λεβίδι. Συνολικά 60km που διένυσα χωρίς ιδιαίτερο κόπο μέσα σε 3 ώρες, με στάσεις για οπτικοποίηση και λίγο νερό.

Ξεκινώντας από το Λεβίδι έχει κόντρα ανηφόρα για να βγεις στον κεντρικό δρόμο. Μετά διανύεις περίπου 5km, μέχρι να δεις πινακίδες για να κάνεις δεξιά για το χιονοδρομικό κέντρο της Οστρακίνας. Από αυτό το σημείο αρχίζει μια ζόρικη ανάβαση με πολύ κόντρα, που τελειώνει πίσω από το χιονοδρομικό στο διάσελο. Μετά ο δρόμος κατηφορίζει προς Βυτίνα, έχοντας όμως και σημεία με υψομετρικές διακυμάνσεις. Πανέμορφα τοπία, έλατο, φύση, αγριογούρουνα, λαγοί, αλεπούδες, λίγο χιόνι, κρύο. Πραγματική ψυχοθεραπεία. Κατηφορίζοντας είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το ABS της Bosch. Ναι είναι η ίδια εταιρεία που πιθανόν έχει κατασκευάσει και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων του αυτοκινήτου σας. Βέβαια στο ποδήλατο δεν είναι 4ης γενιάς, με αντίστοιχα κανάλια και βελτιστοποιήσεις.

To ABS του ποδηλάτου προέρχεται από αυτό των αντίστοιχων μοτοσυκλετών της KTM. Έχει 3 αισθητήρες, δυο στον εμπρός τροχό και έναν στον πίσω. Υπάρχει ένα κουτί για τα ηλεκτρονικά του πάνω από τον εμπρός τροχό και ένα ειδικό σύστημα φρένων εξελιγμένο από τη Magura. Φρενάροντας δυνατά στο χώμα το ένιωσα να παρεμβαίνει βοηθώντας με να σταματήσω χωρίς γλιστρήματα. Μια αίσθηση παρόμοια με τα ABS 1ης γενιάς στα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 2000. Σίγουρα προσθέτει ασφάλεια, σίγουρα είναι καλοδεχούμενο ως τεχνολογία, έζησα ποδηλατικά χωρίς αυτό 40 χρόνια.

Μετά τη Βυτίνα στον επαρχιακό δρόμο προς Λεβίδι, μπορείς να διατηρήσεις με άνεση έναν ρυθμό στα 25 -30km/h. Το KTM σου δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση, είναι ξεκούραστο, δεν έχει αναίτιες τριβές ή αντιστάσεις. Φτάνεις στον προορισμό σου πριν το καταλάβεις, ξεχνάς ότι ποδηλατούσες νομίζεις πως ήσουν σε μηχανάκι. Έχεις όμως παράλληλα: γυμναστεί, ευχαριστηθεί τη φύση και βρεθεί σε μέρη όπου δεν θα μπορούσες πιθανόν να πας με συμβατικό ποδήλατο. Το Macina Sport ABS δεν είναι φθηνό (4490 ευρώ) αλλά υπάρχει και το Macina Cross με 2750 ευρώ. Αμφότερα επιδοτούνται με 800 ευρώ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».


ΣΧΟΛΙΑ