• AUTO

    Αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία στα Τρίκαλα

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Ο Δήμος Τρικκαίων υπέγραψε σύμβαση για την κυκλοφορία 2 πλήρως αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών λεωφορείων. Η σύμβαση υπογράφτηκε ανάμεσα στην e-trikala AE και στην εταιρία AMANI SWISS, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος AVINT.

    Τα λεωφορεία θα μεταφέρουν επιβάτες από τον σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων (οδός Όθωνος) προς τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ στο Ριζαριό και αντιστρόφως. Το πρόγραμμα AVINT συμπληρώνει τις ήδη υπάρχουσες δράσεις και υποδομές της e-trikala και του Δήμου Τρικκαίων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως το πρόγραμμα ELVITEN που από τις αρχές του 2019 διαθέτει ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα στο κοινό αλλά και σε επαγγελματίες της πόλης
    (συνολικά έχουν καταγραφεί πάνω από 5.296 ταξίδια με τα εν λόγω οχήματα, καλύπτοντας συνολική απόσταση πάνω από 15.622 km).

    Ακόμη τους 2 σταθμούς δωρεάν φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν εγκατασταθεί από το 2018 στο κέντρο της πόλης (Δημοτικό Parking Κανούτα) και στον Μύλο Ματσόπουλου και έχουν εξυπηρετήσει δεκάδες ιδιοκτήτες οχημάτων.

    Από αριστερά, ο κ. Οδ. Ράπτης, δ/νων σύμβουλος της e-trikala, ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο πρόεδρος της AMANISWISS κ. Θεοδ. Καρυπίδης και ο πρόεδρος της e-trikala κ. Γ. Κωτούλας

    Το πρόγραμμα AVINT συμπληρώνει την πετυχημένη λειτουργία του CITYMOBIL2, που το 2015 έφερε και δοκίμασε για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο ηλεκτρικά οχήματα χωρίς οδηγό στο κέντρο της πόλης.

    Διεθνές Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης

    Η δεύτερη ενέργεια αφορά στις επαφές του Δήμου για δυνατότητες συνεργασίας με τον κινεζικό όμιλο εταιρειών Weichai Group, για την ίδρυση στα Τρίκαλα, Κέντρου Έρευνας για την Ηλεκτροκίνηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αυτοκίνηση.

    Ήδη οι συνομιλίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και υπάρχει η αισιοδοξία ότι σύντομα θα «πέσουν οι υπογραφές». Είναι προφανές ότι εφόσον ευοδωθούν οι προσπάθειες τα Τρίκαλα θα γίνουν κόμβος τεχνολογίας όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την νοτιοανατολική Ευρώπη. Το Weichai Group ειδικεύεται μεταξύ άλλων στην αυτοκινητοβιομηχανία, την κατασκευή κινητήρων, συστημάτων μετάδοσης και φορτηγών ενώ είναι και χορηγός εδώ και χρόνια της Scuderia Ferrari.

    Λειτουργεί δε κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Σιγκαπούρη και την Ινδία, με περισσότερους από 20.000 επιστήμονες ενώ του ανήκει και η φίρμα σκαφών Ferretti.

    Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε επί του θέματος με το Δήμαρχο Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής εκπομπής Alpha Speed, του Α989.

    Οι διαγραμμίσεις θα είναι επαρκείς για τα αυτόνομα οχήματα;

    Δεν υπάρχει θέμα διαγραμμίσεων γιατί και η προηγούμενη έκδοση των αυτοκινήτων πριν από 3 χρόνια που τρέξαμε το project δε βασίζεται σε ίχνος επί εδάφους αλλά σε συντεταγμένες μέσω δορυφόρου. Βλέπει και που βρίσκεται και αξιοποιεί και τις διαγραμμίσεις. Παίρνει πληροφορία από 3 επίπεδα. Οι διαγραμμίσεις είναι απαραίτητες για τους οδηγούς.

    Τι θα κάνουν αυτά τα λεωφορεία;

    Πρόκειται για την εξέλιξη του προγράμματος «Λεωφορείο χωρίς οδηγό». Τα νέα είναι κανονικά λεωφορεία τα προηγούμενα ήταν πιο μικρά. Τα λεωφορεία είναι
    ηλεκτρικά, θα μετατραπούν σε αυτόνομα στο πλαίσιο του project και πλέον ενώ τα προηγούμενα ήταν σε αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας, τα νέα θα είναι σε μικτή κίνηση.

    Πως θα τους πείσετε τους ανθρώπους να μπουν μέσα;

    Τι λέτε τώρα; Το προηγούμενο διάστημα όταν είχαμε τα προηγούμενα λεωφορεία τσακωνόμασταν για το ποιος θα ανέβει πρώτος. Η πόλη έχει εξοικειωθεί με την αυτόνομη οδήγηση είμαστε το πιο πετυχημένο παράδειγμα εφαρμογής της στην Ευρώπη. Δεν είναι κάτι καινούργιο για τους ανθρώπους της πόλης. Οι αποστάσεις στα Τρίκαλα είναι μικρές αλλά είναι σημαντική η έμπνευση που δώσαμε στα νέα παιδιά μέσω αυτού του project.

    Ετοιμάζεται διεθνές κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης στην πόλη σας;

    Η κουβέντα μας ξεκίνησε με την Deep Blue μια εταιρεία που ήρθε πριν από 9 μήνες στη χώρα μας και την Weichai από την οποία θα προμηθευτούμε τα δυο ηλεκτρικά λεωφορεία. Κατά τις πρώτες δηλώσεις των Κινέζων συνεργατών θέλουν γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα. Θα μπορούσαμε λοιπόν με τη βοήθειά τους να στήσουμε ένα κέντρο έρευνας για την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτοκίνηση. Έχουμε κινήσει την περιέργεια και το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων απ’ όλη την Ευρώπη έχουν έρθει στα Τρίκαλα τα προηγούμενα χρόνια για να δουν τι είναι αυτό το οποίο στήσαμε. Για μένα το σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε καλές θέσεις εργασίας, να κρατήσουμε μυαλά και να φέρουμε κι άλλα πίσω, παράγοντας τεχνολογία. Είμαστε από τις 3 πόλεις που τρέξαμε διαδικασίες για τα δίκτυα 5G που θα παίξουν κομβικό ρόλο στις νέες τεχνολογίες.

    Στην ΚΕΔΕ τα λέτε αυτά για να παραδειγματίζονται και άλλοι ομόλογοί σας;

    Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ωριμάζει σιγά σιγά, βγήκαμε από μια πολύ δύσκολη περίοδο σαν χώρα και πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας.

     

    Αν θέλετε να ακούσετε την συνέντευξη του δήμαρχου Τρικκαίων πατήστε εδώ



    ΣΧΟΛΙΑ