Συχνά οι επαγγελματίες των επενδύσεων χρησιμοποιούν την λέξη «προβλεψιμότητα» στην θετική επιχειρηματολογία τους σχετικά με εισηγμένες εταιρείες.

Ωστόσο, έχω παρατηρήσει ότι εξίσου συχνά οι επενδυτές προσπερνούν ή υποβαθμίζουν την σχετική σημασία της, ήτοι πως η προβλεψιμότητα επηρεάζει την εικόνα ενός τίτλου στο ταμπλό. Είναι μάλλον ξεκάθαρο ότι η εκτίμηση μελλοντικών κερδών που είναι περισσότερο ορατή οδηγεί σε χαμηλότερη μεταβλητότητα τον αντίστοιχο μετοχικό τίτλο, και κατ’ επέκταση μειώνει και το ρίσκο αυτού.

1

O  κ. Νίκος Καυκάς είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς 
O  κ. Νίκος Καυκάς είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς

Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, σε ένα περιβάλλον που τα επιτόκια μειώνονται σταδιακά και οι αποδόσεις που χρησιμοποιούνται ως σημείο αναφοράς, όπως είναι εκείνες των κρατικών ομολόγων συρρικνώνονται, οι εισηγμένες χαμηλότερου ρίσκου ευνοούνται από την επενδυτική κοινότητα. Αυτό πληρώνει να το θυμόμαστε!!!

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κινείται πλέον σε σταθερή τροχιά βελτίωσης των μεγεθών του μετά και την ολοκλήρωση της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακής. Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 2024 διαμορφώθηκαν στα €404εκ εκ των οποίων τα €130εκ από τις κατασκευές, τα €205εκ από τις παραχωρήσεις και €97εκ από ηλεκτρισμό και εμπορία (ηλεκτρισμό από θερμικές πηγές), ενώ περιλαμβάνονται και διαγραφές (και ενδο-ομιλικές) €29εκ.

Οι παραχωρήσεις ενσωματώνουν την Αττική Οδό μόνο το τελευταίο τρίμηνο του έτους 2024 και μάλιστα όχι ολόκληρο (από 6 Οκτωβρίου) με μόλις €40,8εκ. Ήτοι, για το 2025 είναι λοιπόν αντικειμενικό να αναμένει κανείς πρόσθεση επιπλέον €120εκ EBITDA από την νέα αυτή σύμβαση παραχώρησης. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι για το σύνολο του 2024, η κυκλοφορία αυξήθηκε, ετησίως, κατά 5,5% στην Αττική Οδό, κατά 8,7% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων από τα μέσα του έτους), και κατά 3,3% στην Ολυμπία Οδό.

Επιπλέον, το Ά τρίμηνο του 2025 είχαμε μια αύξηση στην κυκλοφορία στην Αττική οδό της τάξεως του 5,1% σε ετήσια βάση, ενώ υπογραμμίζουμε ότι η μέση ημερήσια κυκλοφορία εκεί ακόμα παραμένει περίπου 12% χαμηλότερα από το υψηλότερο καταγεγραμμένο επίπεδο του 2009, έτσι για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για την ανάπτυξη βαθύτερα στο μέλλον. Τα έσοδα από παραχωρήσεις είναι αρκετά προβλέψιμα και πιθανότατα να αποτελέσουν περί το 60% των λειτουργικών EBITDA για το τρέχον έτος.

Σε επίπεδο τελική γραμμής, η εισηγμένη το 2024 κατέγραψε προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη €99,5εκ (από συνεχιζόμενες δραστηριότητες) εκ των οποίων τα €38,4εκ ήταν οι παραχωρήσεις. Από την άλλη, ο τομέας των κατασκευών αποτελεί άλλο ένα δυνατό χαρτί για τον όμιλο καθώς το ανεκτέλεστο ανήλθε σε € 6,9 δισ. (έναντι € 5,3 δισ. στο τέλος του 2023), με τα υπογεγραμμένα έργα να ανέρχονται σε € 4,1 δισ. και επιπλέον € 2,8 δισ. να βρίσκονται προς υπογραφή.

Τα μεγάλα έργα

Σημειώνουμε ότι το τρέχον ανεκτέλεστο δεν περιλαμβάνει έργα για τα οποία ο Όμιλος υπέγραψε πριν από μερικές μέρες, όπως η παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Άξονας Κρήτης (τμήμα Ηράκλειο-Χανιά), καθώς και το νέο σιδηροδρομικό έργο στη Ρουμανία αξίας €400εκ, το οποίο παρεμπιπτόντως αποτελεί και το πρώτο μεγάλο έργο που αναλαμβάνει στην περιοχή. Για το 2025, ο τομέας αναμένεται να βελτιώσει τις επιδόσεις του σε έσοδα και με ελαφρώς καλύτερα περιθώρια EBITDA.

Πολύ σημαντικός είναι και ο τομέας της παραγωγής ηλεκτρισμού από θερμικές πηγές και εμπορία καθώς παρόλο που η μεταβλητότητα των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας είναι υψηλή ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω του Ήρων συνέχισε να αυξάνει το μερίδιο αγοράς του στο 11,4% από 9,8% το 2023. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι εντός του Α΄εξαμήνου του 2025 μπαίνει σε λειτουργία η συνδυασμένη μονάδα CCGT στην Κομοτηνή (50% μερίδιο ανήκει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) δυναμικότητας 887 MW.

Τα παραπάνω μας οδηγούν σε εκτίμηση €602εκ EBITDA για το 2025 και €648εκ για το 2026., και προσεγγίζουν τα €795εκ EBITDA το 2028. Αναβαθμίζουμε την τιμή στόχο της εισαγμένης στα €26,08 ανά μετοχή από τα €22,56 προηγουμένως, μερικώς και λόγω χαμηλότερου μεσοσταθμικού κόστους κεφαλαίου. Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα προτείνει φέτος σημαντική αύξηση του μερίσματος στο € 0,40 ανά μετοχή από €0,25 πέρυσι και πιθανολογούμε για περαιτέρω αυξήσεις του μερίσματος το 2025 και 2026. Ολοκληρώνοντας, επιθυμώ να υπερτονίσω ότι η σημαντική αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA του 2025 σε συνδυασμό φυσικά με την προβλεψιμότητα των μελλοντικών εσόδων και την περαιτέρω αποκλιμάκωση του βασικού επιτοκίου αναφοράς περιορίζει σημαντικά τα πτωτικά περιθώρια της μετοχής και κλείνει σταδιακά το παράθυρο ευκαιρίας για τοποθετήσεις στις τρέχουσες τιμές.

nickkafkas@yahoo.com

Η στήλη Trader’s Book που δημοσιεύεται στο mononews.gr, και γράφεται από τον Νίκο Καυκά, Πιστοποιημένο Αναλυτή Μετοχών και Αγοράς για λογαριασμό του mononews.gr. H ανάλυση προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση το περιεχόμενο της δεν μπορεί να εκληφθεί ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση την ανάλυση αυτή.