Think Tanks

Τέσσερις τρόποι για να έχει η επιχείρησή σας σκοπό πέρα από τα κέρδη


Σκοπός. Κάθε επιχείρηση έχει έναν, και για πολλά χρόνια, ο σκοπός ήταν το κέρδος και οι αποδόσεις.

Αυτή η φιλοδοξία είναι υγιής – έτσι μεγαλώνουν οι οικονομίες και οι κοινότητες, αναπτύσσονται οι σταδιοδρομίες, οι άνθρωποι ευημερούν. Αλλά αυτό που αλλάζει τώρα είναι ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες φτάνουν σε αυτό το σημείο, και αυτό που αντιπροσωπεύουν στην πορεία.

Το μήνυμα είναι δυνατό και σαφές από όλες τις πλευρές, είτε είναι υπάλληλοι, καταναλωτές, προμηθευτές, κυβερνήσεις, φορείς του κλάδου ή ακτιβιστές. Αυτό που ορίζει μια επιτυχημένη εταιρεία είναι πιο σύνθετο σήμερα, με μεγαλύτερο ενδιαφέρον όσον αφορά στη στάση απέναντι στην κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα, τις δεσμεύσεις προς τις τοπικές κοινότητες, τις επενδύσεις στις μελλοντικές γενιές και την εταιρική κουλτούρα, και την επιθυμία να προωθήσουν την αλλαγή.

Οι άνθρωποι πάντα νοιάζονται για αυτά τα πράγματα, αλλά συλλογικά η μετάβασή τους στη mainstream συνειδητοποίηση ​​συνιστά μια σημαντική αλλαγή για τις επιχειρήσεις. Σε μια μέρα στην IHG, ένας μέτοχος ενδιαφέρεται τόσο για την πρόοδό μας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, όσο και για το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Ένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείου μπορεί να διαφωνήσει μαζί μας για το αν μια νεόδμητη ιδιοκτησία θα μπορούσε να είναι πιο βιώσιμη. Και υποψήφιοι εργαζόμενοι μπορεί να αποφασίσουν αν θα ξεκινήσουν μια καριέρα μαζί μας με βάση το πώς εμείς ως εταιρεία αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε διαφορετικές κοινότητες.

Έχει επιχειρηματική λογική να παλεύεις για το καλύτερο. Είτε μέσω της καινοτομίας που προέρχεται από μια ποικιλόμορφη και χωρίς αποκλεισμούς κουλτούρα, από ένα ταλαντούχο εργατικό δυναμικό που προσελκύεται από διαπιστευτήρια υπεύθυνης επιχειρηματικότητας ή από μια καλύτερη φήμη που να ικανοποιεί τους καταναλωτές που κάνουν πιο εμπεριστατωμένες αγορές, οι εταιρείες με ευρύτερους σκοπούς έχουν συχνά μεγαλύτερη επιτυχία.

Υπάρχει μια πραγματική μετατόπιση μεταξύ πολλών εταιρειών προς την κοινή αξία – έναν όρο που επινοήθηκε το 2011 από τους Michael E. Porter και Mark Kramer, οι οποίοι έγραψαν σε άρθρο του Harvard Business Review : «Πιστεύουμε ότι η κοινή αξία είναι η πιο ισχυρή πρακτική που μπορούν να μοχλεύσουν οι επιχειρήσεις για την εκπλήρωση των φιλοδοξιών τους, διότι χρησιμοποιεί τις κύριες επιχειρήσεις για να καθοδηγήσει την κοινωνική αλλαγή. Μπορεί επίσης να είναι μία από τις πιο αυθεντικές, διότι βασίζεται σε βασικές επιχειρηματικές πρακτικές και τεχνογνωσία».

Αν και η φράση υπάρχει για αρκετό χρονικό διάστημα, είναι αναμφισβήτητα πιο επίκαιρη από ποτέ. Μόλις πέρυσι, η Business Roundtable, μια ένωση Διευθυνόντων Συμβούλων σε σχεδόν 200 από τις πιο σημαντικές εταιρείες της Αμερικής, αντικατέστησε τον σκοπό κέρδους της για μια νέα δήλωση που δίνει έμφαση σε πράγματα όπως οι επενδύσεις στους εργαζόμενους, η προώθηση της ποικιλομορφίας και της δίκαιας ένταξης, η προστασία του περιβάλλοντος, και η δίκαια και ηθική σχέση με τους προμηθευτές.

Η εκπλήρωση αυτού που αντιπροσωπεύετε θα είναι πάντα μια μοναδική πρόκληση, εξαρτώμενη από τη μορφή του κάθε οργανισμού, του μοντέλου και της κουλτούρας του. Έχουμε λάβει πολλές συμβουλές και τεχνογνωσία για το δικό μας ταξίδι από αυτή την άποψη και υπάρχουν τέσσερις σταθερές που πάντα παραμένουν στο μυαλό μου:

  1. Να είστε αυθεντικοί

Ένας σκοπός δεν είναι απλά μια καλά διατυπωμένη πρόταση. Πρέπει να έχει νόημα, να είναι πιστευτός και, το σημαντικότερο, σχετικός με την επιχείρησή σας, καθώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι μπορεί να αντανακλάται σωστά στη στρατηγική της εταιρείας σας και να εφαρμοστεί στις δραστηριότητές σας.

Ο σκοπός της IHG για αληθινή φιλοξενία για όλους είναι ευρύς, αλλά στο επίκεντρό του είναι η φροντίδα για τους άλλους, κάτι που ξέρουμε ότι ξεκινά με την κουλτούρα που δημιουργούμε. Ο πρόεδρός μας έγραψε ένα άρθρο με εξαιρετική προοπτική σχετικά με τη σημασία της πολυμορφίας και της ένταξης στην έκθεση Hampton-Alexander του 2019, στην οποία η IHG αναγνωρίστηκε στις πρώτες 10 εταιρείες του FTSE 100 ως προς τη γυναικεία εκπροσώπηση στην εκτελεστική επιτροπή μας και στις άμεσες επαφές της.

  1. Μην επανεφεύρετε τον τροχό

Οι Στόχοι του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη για το 2030 είναι εκεί για να καθοδηγήσουν όλες τις εταιρείες για το πώς μπορούν να ευθυγραμμίσουν τις λειτουργίες και τους πόρους τους ώστε να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ορισμένων από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κόσμου. Αναζητήστε έμπνευση από εταιρείες που βρίσκουν ήδη καινοτόμους τρόπους να υιοθετήσουν το είδος των συμπεριφορών ή τις υλικοτεχνικές λύσεις που χρειάζονται για να φέρουν την αλλαγή.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η επίτευξη αυτών των στόχων των Ηνωμένων Εθνών θα μπορούσε να αντλήσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες ευκαιρίες στην αγορά για έναν αριθμό βιομηχανιών, και καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία δεκαετία των Στόχων, όλες οι εταιρείες πρέπει να εμπλακούν. Είναι σπουδαίο να βλέπουμε ανταλλαγές βέλτιστων πρακτικών και οργανώσεις όπως η World Benchmarking Alliance που μετρά, ενθαρρύνει και αναφέρει τις επιδόσεις, με στόχο να εμπνεύσει τις εταιρείες, τις κυβερνήσεις και την κοινωνία των πολιτών να καινοτομούν, να βελτιώνονται και να ενθαρρύνουν τους άλλους να κάνουν το ίδιο.

  1. Συνεργαστείτε

Μερικές φορές χρειάζεστε περισσότερους πόρους, περισσότερα μυαλά, περισσότερες δυνατότητες για να επενδύσετε στην ιδέα σας και να δημιουργήσετε τον αντίκτυπο που επιθυμείτε. Σε πολλούς διαφορετικούς τομείς, οι επιχειρηματίες του κάθε κλάδου θα αντιμετωπίσουν αμέτρητες κοινές προκλήσεις και ζητήματα που αν διορθωθούν μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη ενός ευρύτερου θετικού αντίκτυπου. Προσπαθήστε να τα διορθώσετε μαζί.

Ένα παράδειγμα είναι η Sustainable Apparel Coalition, που έχει δημιουργήσει μια συμμαχία γύρω από τη βιώσιμη παραγωγή μεταξύ εταιρειών ένδυσης, υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργίας, εστιάζοντας σε ένα σύνολο αξιών και εργαλείων που μπορούν να οδηγήσουν σε συστημικές αλλαγές. Έχοντας ξεκινήσει ως πρόσκληση προς τη βιομηχανία από τη Walmart και την Patagonia, η συμμαχία έχει τώρα περισσότερα από 200 μέλη με αθροιστικά έσοδα άνω των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων – όλα δεσμεύονται να μετρήσουν και να βελτιώσουν τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και στην εργασία.

  1. Βεβαιωθείτε ότι οι άνθρωποί σας σάς στηρίζουν

Σύμφωνα με το Βαρόμετρο Εμπιστοσύνης της Edelman, το 76% των εργαζομένων λένε ότι οι διευθύνοντες σύμβουλοι θα πρέπει να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στην αλλαγή όσον αφορά θέματα που κυμαίνονται από την ισότητα αμοιβών και την εκπαίδευση σε θέσεις εργασίας μέχρι τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις. Δεν ενδιαφέρονται να περιμένουν να αναλάβει δράση η κυβέρνηση. Περισσότεροι άνθρωποι (73% το 2019 έναντι 64% το 2018) συμφωνούν επίσης ότι οι εταιρείες μπορούν να λειτουργούν με τρόπους που αυξάνουν τα κέρδη και βελτιώνουν τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στις τοπικές κοινότητες – κοινή αξία.

Η φετινή εστίαση στον «καπιταλισμό των ενδιαφερομένων» στο Νταβός παρέχει μια μοναδική πλατφόρμα για τη διερεύνηση του πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να επιφέρουν θετική αλλαγή ως προς τα πιο σημαντικά ζητήματα της εποχής μας. Καθώς οι επιχειρήσεις αξιολογούν τον δικό τους ρόλο σε αυτό, η διατήρηση αυτών των τεσσάρων συμβουλών μπορεί να αποδειχθεί ένας χρήσιμος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι οι ενέργειες θα έχουν νόημα και θα μπορούν να υλοποιηθούν μακροπρόθεσμα.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι o Keith Barr, διευθύνων σύμβουλος της InterContinental Hotels Group (IHG)