• Think Tanks

    Πώς μπορεί μία επιχείρηση να είναι έτοιμη για μία κρίση;


    Θάνατος και φόροι. Δύο από τις μεγάλες βεβαιότητες της ζωής. Αλλά ίσως ήρθε η ώρα να προσθέσετε άλλη μία στη λίστα – τις εταιρικές κρίσεις. Εξάλλου, σύμφωνα με την PwC, δεν μπορείτε να τις αποφύγετε, μπορείτε μόνο να προετοιμαστείτε για αυτές.

    Η εταιρεία υπηρεσιών προς επαγγελματίες ρώτησε περισσότερες από 2.000 εταιρείες για τις χειρότερες κρίσεις που έχουν αντιμετωπίσει, για την Παγκόσμια Έρευνα Κρίσεων του 2019 .

    Ακολουθούν πέντε πράγματα που μάθαμε από τις απαντήσεις τους.

    1. Προετοιμαστείτε – είναι απλά θέμα χρόνου

    Μόνο το 5% των εταιρειών της έρευνας αναφέρουν ότι δεν αναμένουν μία κρίση στο μέλλον. Όλες οι άλλες γνωρίζουν ότι οι πιθανότητες είναι συντριπτικά εναντίον τους και ότι είναι μόνο θέμα χρόνου πριν κάτι πάει στραβά.

    Και οι επιχειρήσεις με περισσότερους από 5.000 υπαλλήλους είναι πιθανότερο να έχουν βιώσει κατά μέσο όρο μία κρίση ετησίως.

    1. Οι κρίσεις βγαίνουν σε όλα τα σχήματα και μεγέθη

    Υπάρχουν επτά κατηγορίες κρίσεων στα ευρήματα της PwC: επιχειρησιακή, τεχνολογική, ανθρωπιστική, οικονομική, νομική, ανθρώπινου κεφαλαίου και φήμης. Οι επιχειρησιακές κρίσεις είναι εκείνες που είναι πιο πιθανό να συμβούν, αναφέρει.

    Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις αναφέρουν ότι τουλάχιστον μία από τις κρίσεις που έχουν βιώσει εμπίπτει στην κατηγορία αυτή, με προβλήματα όπως λειτουργικές διαταραχές, προβλήματα ανταγωνισμού και προβλήματα εφοδιασμού.

    Και το ένα τρίτο αναφέρουν την τεχνολογία ως αιτία αυτών των κρίσεων. Αυτό περιλαμβάνει συστήματα που καταρρέουν, απώλεια δεδομένων και κυβερνοεγκλήματα, με τα τελευταία να είναι πιο πιθανό να πλήξουν μεγαλύτερες επιχειρήσεις με 5.000 ή περισσότερους υπαλλήλους.

    1. Μπορεί να μην είναι η πιο ηχηρή κρίση αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη αναστάτωση

    Στα πρωτοσέλιδα συχνά κυριαρχούν κρίσεις όπως αυτές που αφορούν το ransomware, τη βιομηχανική κατασκοπεία ή τις κυβερνοεπιθέσεις που χρηματοδοτούνται από κράτη.

    Αλλά η πραγματικότητα μπορεί να είναι πιο κοινότοπη. Οι πιο συνηθισμένοι τύποι κρίσεων που έχουν αντιμετωπίσει οι εταιρείες που εξετάστηκαν από την PwC είναι προβλήματα ρευστότητας, τεχνολογικά ζητήματα και επιχειρησιακές διαταραχές.

    Παρά ταύτα, οι ηγέτες των επιχειρήσεων λένε ότι ανησυχούν ως επί το πλείστον για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, τις διαταραχές στην αγορά και τα ηθικά παραπτώματα.

    1. Ποιος είναι υπεύθυνος όταν τα πράγματα πάνε στραβά;

    Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης μιας κρίσης είναι με σαφή και αποφασιστική δράση. Ωστόσο, η PwC λέει ότι μια μεγάλη ποικιλία ατόμων σε οργανισμούς αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι συμβαίνει σε περίπτωση προβλήματος.

    Τα ανώτατα στελέχη είναι πιθανότερο να συμμετέχουν σε όλα τα στάδια της αντίδρασης σε κρίσεις, αλλά υπάρχει έλλειψη σαφούς και συνεπούς ανάληψης ευθύνης στις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα. Μια καλά καθορισμένη ομάδα με διαφανείς ρόλους είναι σημαντική εδώ.

    Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα των επιχειρήσεων έχουν ζητήσει εξωτερική βοήθεια για την αντιμετώπιση μιας εταιρικής κρίσης. Και μόλις το 30% έχει προσωπικό που είναι αφιερωμένο στην προετοιμασία ή την αντιμετώπιση μιας τέτοιας κατάστασης.

    1. Μια κρίση θα μπορούσε να αφήσει την εταιρεία σας σε καλύτερη θέση

    Η ανάδυση μετά από ένα φλερτ με την καταστροφή έχει κάνει πολλές επιχειρήσεις πιο ισχυρές από ποτέ – λίγο κάτω από το 20% λένε ότι έχουν πληγεί από μια τέτοια εμπειρία.

    Εν τω μεταξύ, πάνω από το 40% δηλώνουν ότι ήταν «σε καλύτερη θέση» μετά την κρίση – με κάποιους να αναφέρουν ακόμα και αύξηση των εσόδων ως άμεσο αποτέλεσμα της διαχείρισης της κατάστασης.

    Παράγοντες που βοήθησαν όσους βγήκαν πιο δυνατοί είναι να μπορούν να παίρνουν αποφάσεις γρήγορα, να έχουν ένα επαρκώς δοκιμασμένο σχέδιο κρίσης και να γνωρίζουν ποια είναι τα μέλη της ομάδας κρίσης.

    Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι o Sean Fleming



    ΣΧΟΛΙΑ