• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    VesselsValue


    Tο Mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    VesselsValue

    Tanker

    Οι τιμές παρέμειναν αμετάβλητες. Στα παλαιά πλοίου τύπου VLCC ισχυροποιήθηκαν λόγω της αύξηση των τιμών στα scrap.

    Στο μεταξύ, η Frontline Ltd εξαγόρασε από τη Sinokor Marchant Marine δύο νέα πλοία, τα Hull 5421 και Hull 5422 (χωρητικότητας 300.000 dwt που κατασκευάστηκαν το 2017 στο ναυπηγεία Daewoo,  έναντι 155 εκατ. δολ. ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue το κόστος τους ανέρχεται στα 156,94 εκατ. δολ.

    Σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα υποχώρησαν οι τιμές στα πλοία τύπου aframax, με το Nissos Anafi (χωρητικότητας 115.700 dwt και κατασκευής 2012 στο ναυπηγείο Samsung), να πωλείται στην τιμή των 29,1 εκατ. δολ. έναντι 29,74 εκατ. δολ. που είναι η εκτιμώμενη τιμή της VV.

    Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές στα πλοία τύπου MR σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ το Alam Bakti (χωρητικότητας 48,000 DWT, που κατασκευάστηκε το 2003, στο Iwagi Zosen) πουλήθηκε έναντι 10 εκατ. δολ. έναντι 10,61 εκατ. δολ. σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VV.

    Bulker

    Οι τιμές στα πλοία τύπου panamax ισχυροποιήθηκαν. Σε όλες της υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου παρέμειναν σταθερές, με εξαίρεση τα πλοία παλαιάς κατασκευής λόγω της αύξησης των τιμών scrap.

    Το πλοίο United Prestige (χωρητικότητας 81,900 DWT, που κατασκευάστηκε το 2014, στο Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε έναντι 22,3 εκατ. δολ. αρκετά υψηλότερα από τα 20,45 εκατ. δολ. που ήταν η εκτιμώμενη τιμή της VV. Η αύξηση της τιμής αποδίδεται στην μεγάλη ζήτηση που εκδηλώθηκε για το συγκεκριμένο πλοίο.

    Από την άλλη πλευρά, 4 πλοία πουλήθηκαν όλα μαζί από τη Νisshin Shipping στη Star Bulk Carriers. Πρόκειται για τα Kapetan Trader I, II και  III και το  Canon Trader II (χωρητικότητας 81,700 DWT, που κατασκευάστηκαν το 2013, στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang), τα οποία εξαγοράστηκαν στην τιμή των 60,8 εκατ. δολ. έναντι 64,4 εκατ. δολ. που τα είχε κοστολογήσει η VV.

    Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές και στα supramax. Το Admiral Schmidt (χωρητικότητας 55,300 DWT, που κατασκευάστηκε το 2007 στο Oshima) πουλήθηκες έναντι 9,75 εκατ. δολ., υψηλότερα από τα 9,38 εκατ. δολ. που ήταν η εκτίμηση της VV.

    Container

    Ελάχιστες πωλήσεις σημειώθηκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία, με τις τιμές για scrap να ενισχύονται.

    Το  container τύπου panamax με την ονομασία HS Bruckner (χωρητικότητας 3,534 TEU, που κατασκευάστηκε το 2009, στο Shanghai Shipyard) πουλήθηκε στα 5,7 εκατ. δολ. αρκετά υψηλότερα από την τιμή των 3,07 εκατ. δολ. της VV.

    * Tι είναι οι δείκτες της VV ;
     
    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του. Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κλάδου. 
     
    Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά. 



    ΣΧΟΛΙΑ