To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες στα μεσαίας ηλικίας capesize έχουν μειωθεί ελαφρώς αυτή την εβδομάδα λόγω πωλήσεων πλοίων όπως το Mineral Brussel, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία παρέμειναν σταθερές.

1

-Το Capesize BC Mineral Brussel (175,200 DWT, κατασκευής 2011, New Times Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 24 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 25,4 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax BC Beauty Lotus (63,800 DWT, κατασκευής 2015, COSCO Yangzhou) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,57 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Star Sandpiper (57,800 DWT, κατασκευής 2011, Yangzhou Dayang) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 13 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,44 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Stellar Enguri (33,700 DWT, κατασκευής 2012, Fukuoka) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Ασία έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,4 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των παλαιότερης κατασκευής δεξαμενόπλοιων τύπου Aframax υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα, ενώ οι αξίες των μοντέρνων δεξαμενόπλοιων τύπου MR ενισχύθηκαν λόγω πρόσφατων συναλλαγών στη δευτερογενή αγορά.

-Το Aframax Advantage Award (116,000 DWT, κατασκευής 2011, Samsung) πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 37,77 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Aqua Pearl (105,700 DWT, κατασκευής 2005, Sumitomo) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Σιγκαπούρη έναντι 24,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,88 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chemical/Product) Nord Olympia (50,000 DWT, κατασκευής 2018, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε στην Marwave Shipmanagement στην τιμή των 38 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,63 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chemical/Product) Aliakmon (46,800 DWT, κατασκευής 2006, STX Offshore) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 14,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,98 εκατ. δολάρια.

-Το J19 Chemical Tanker Fairchem Conquest (21,000 DWT, κατασκευής 2017, Asakawa) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές έναντι 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,90 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες στα παλαιότερης κατασκευής πλοία τύπου Feedermax, Handy και Sub Panamax συνεχίζουν να αυξάνονται, ενισχυμένες από την αυξημένη δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά. Επιπλέον, τρία ακόμη πλοία τύπου feeder της Contships έχουν τεθεί προς πώληση, με στόχο την επίτευξη μίας συνολικής (en bloc) συμφωνίας.

-Το Feedermax Contship Lex (1,116 TEU, κατασκευής 2006, Jiangdong) πουλήθηκε στην GFS στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,9 εκατ. δολάρια.

-Το panamax Bach (3,534 TEU, κατασκευής 2009, Shanghai Shipyard) άλλαξε χέρια στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,21 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,1% και διαμορφώθηκε στις 314,82 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε σημείωσε άνοδο 1,3% και διαμορφώθηκε στις 456,61 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,1% και διαμορφώθηκε στις 11.071,96 μονάδες μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την εκτιμώμενη τιμή πώλησης κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Με εντολή Κικίλια εντατικοποιούνται οι έλεγχοι πυρασφάλειας στα πλοία

Στο «σφυρί» η θαλαμηγός του Ρώσου ολιγάρχη Σουλεϊμάν Κερίμοφ αξίας 300 εκατ. δολαρίων

Αναστάσιος Μπάλλας: Όταν τα ναυτικά νησιά σταμάτησαν να παράγουν ναυτικούς