• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    VesselsValue: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές με συνολικό στόλο αξίας 84,079 δισ. δολ.

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Η έναρξη του 2017 βρίσκει τους Έλληνες εφοπλιστές να παραμένουν στην πρώτη θέση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που επιμελήθηκε η VesselsValue και παρουσιάζει το mononews.gr. 

    Οι αναλυτές της εταιρίας επισημαίνουν ότι το 2016 αποτέλεσε μία δύσκολο χρονιά για τη ναυτιλία, οι επιδράσεις της οποίας αποτυπώνονται στον πίνακα που εκπόνησαν και ο οποίος απεικονίζει τις 10 κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες με βάση την αξία του συνολικού τους στόλου. Οι αξίες έχουν υπολογιστεί σε εκατ. δολάρια.

    vessel value

    Η αξία του ελληνικού στόλου ανέρχεται στα 84,07 δισ. δολάρια και ακολουθούν ο ιαπωνικός με αξία 80,16 δισ. δολ. και ο κινεζικός με 68,3 δισ. δολάρια.

    Ωστόσο, οι Έλληνες εφοπλιστές αν και διατήρησαν την πρωτιά, στον τομέα των φορτίων ο στόλος τους έχασε ποσοστό σχεδόν 12%. Οι Ιάπωνες βρέθηκαν κοντά τους, στη δεύτερη θέση χάνοντας αντίστοιχα λιγότερο από 1% της αξίας τους. Αξίζει να γίνει αναφορά στους Γερμανούς, που βρέθηκαν στην έκτη θέση από την 4η θέση την προηγούμενη χρονιά, καθώς ο στόλος στην αγορά φορτίων έχασε σχεδόν το 30% της αξίας του, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ύφεση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Όσον αφορά τις αξίες των στόλων σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά, για τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2016 ήταν μία ικανοποιητική χρονιά όχι ουσιαστικά αλλά συγκριτικά με τα ιστορικά χαμηλά που κατέγραψε ο κλάδος στις αρχές του έτους. Οι τρεις κορυφαίες χώρες της συγκεκριμένης κατηγορίας, Ελλάδα, Ιαπωνία και Κίνα “είδαν” την αξία των στόλων τους να αυξάνεται πάνω από 4 δισ. δολάρια η κάθε μία. Αυτή η ανάπτυξη στηρίχθηκε στην απόκτηση νέων πλοίων μετά την υποχώρηση των τιμών στα χαμηλότερα επίπεδα από τη δεκαετία του 1980.

    Από την άλλη πλευρά, ο γερμανικός στόλος εμπορευματοκιβωτίων συρρικνώθηκε κατά σχεδόν 11 δισ. δολάρια σε όλο το 2016, μετά τις μεγάλες απώλειες στον κλάδο. Οι περισσότερες απώλειες παρατηρήθηκαν στις κατηγορίες των Panamax και Post-Panamax, με ορισμένα πλοία να χάνουν μέχρι και το 60% της αξίας τους!  Έτσι, δεδομένου ότι το 59% του συνολικού στόλους αποτελείται από πλοία των δύο αυτών κατηγοριών, οι πιέσεις που δέχθηκε ήταν τεράστιες.

    Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, οι Έλληνες εφοπλιστές στις αρχές του 2016 κέρδιζαν πάνω από 10.000 δολ. ημερησίως από τα πλοία τους. Ωστόσο, την υπόλοιπη χρονιά αυτό άλλαξε καθώς η κρίση πίεσε σημαντικά τις τιμές. Μέχρι το τέλος του 2016, ο ελληνικός στόλος tankers είχε συρρικνωθεί κατά σχεδόν 11 δισ. δολάρια. Σημαντικά επηρεάστηκε και ο αμερικανικός στόλος tankers που έχασε περίπου 4 δισ. δολ. της αξίας του.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μ. Φραγκίστα: Η μεγάλη επανεμφάνιση της εφοπλιστικής οικογένειας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Μόλαρης: Ένα ακόμα πλοίο στον στόλο της Empire Bulkers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στα χέρια Έλληνα εφοπλιστή (;) πλοίο της Pioneer Marine

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ