ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρέμειναν ως επί το πλείστο σταθερές αυτή την εβδομάδα, με αυτές των παλαιότερης κατασκευής πλοίων Handysize να σημειώνουν αύξηση λόγω πωλήσεων όπως των Bright Hope και TBC Passion.
-Το Capesize BC Hebei No 1 (182,400 DWT, κατασκευής 2009, Dalian Shipbuilding Industry Corp) άλλαξε χέρια στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 26 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax BC Porto Limnioni (73,500 DWT, κατασκευής 2006, Jiangnan Shanghai Changxing HI) πουλήθηκε στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 8,61 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax BC Icarius (55,900 DWT, ω 2007, Mitsui Tamano) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Κίνα έναντι 11,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,02 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Bright Hope (28,200 DWT, κατασκευής 2010, Imabari) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Βιετνάμ έναντι 9,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,82 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC TBC Passion (38,200 DWT, κατασκευής 2011, Imabari) επίσης κατέληξε σε αγοραστές από το Βιετνάμ, οι οποίοι πλήρωσαν 14,4 εκατ. δολάρια για να το αποκτήσουν. Η αξία του εκτιμάται στα 13,85 εκατ. δολάρια.
Tankers
Η δραστηριότητα στην αγορά μεταχειρισμένων τάνκερ έχει αυξηθεί αυτή την εβδομάδα, με αποτέλεσμα να σταθεροποιηθούν οι τιμές της πλειονότητας των δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV.
-Tα VLCC Landbridge Prosperity & Landbridge Fortune (308,300 DWT, κατασκευής 2016, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκαν στην Trafigura Beheer στη συνολική τιμή των 170 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 173,3 εκατ. δολάρια.
-Το Suezmax Konya (163,800 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind Ulsan Shipyard) άλλαξε χέρια στην τιμή των 28,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 27,18 εκατ. δολάρια.
-Τα Suezmax Eco Beverly Hills & Eco Bel Air (157,000 DWT, κατασκευής 2019, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Performance Shipping στην τιμή των 150,88 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 151,30 εκατ. δολάρια.
-Τα Aframax Minerva Lisa & Minerva Iris (103,800 DWT, κατασκευής 2004, Samsung) κατέληξαν σε αγοραστές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στη συνολική τιμή των 43,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 43,73 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 (Chemical/Product) Stavanger Poseidon (50,000 DWT, κατασκευής 2020, Hyundai Vietnam Shipbuilding) πουλήθηκε στην εταιρεία Pakistan National Shipping Corp στην τιμή των 44 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 42,23 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 (Chemical/Product) San Sebastian (37,300 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Mipo) αγοράστηκε από κινεζική εταιρεία στην τιμή των 13,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,61 εκατ. δολάρια.
Containers
Οι αξίες των πλοίων Sub Panamax και Handy -όλων των ηλικιών- εξακολουθούν να είναι ικανοποιητικές αυτή την εβδομάδα, ενώ αυτές των μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων παρέμειναν αμετάβλητες.
-Το Sub Panamax X Press Karakoram (2,741 TEU, κατασκευής 2008, Aker Ostsee) άλλαξε χέρια στην τιμή των 30 εκατ. δολαρίων, ενώ η αξία του εκτιμάται στα 27,68 εκατ. δολάρια. Το πλοίο είναι ναυλωμένο.
-Το Handy Okee Cuno (1,688 TEU, κατασκευής 2008, Guangzhou Wenchong) πουλήθηκε στην Global Feeder Shipping έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,03 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε πτώση 0,4% και διαμορφώθηκε στις 324,02 μονάδες.
- Ο δείκτης των tankers ενισχύθηκε κατά 0,5% και διαμορφώθηκε στις 473,21 μονάδες.
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,8% και διαμορφώθηκε στις 11.128,96 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την εκτιμώμενη τιμή πώλησης κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε επίσης:
Ιταλίδα ευρωβουλευτής ζητά να καταργηθεί το ETS για τα νησιά
Σεμίραμις Παληού: Ανοιχτή σε εξαγορά ή συγχώνευση με την Genco
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Citi για ΟΠΑΠ: Επιφυλακτική υποδοχή στο deal με Allwyn – Τα ερωτήματα για χρέος και διοικητικό έλεγχο
- Reckitt: Πάνω από τις προβλέψεις οι πωλήσεις στο γ’ τρίμηνο με όπλο τα «Powerbrands»
- Ζελένσκι: «Καλός συμβιβασμός» η πρόταση Τραμπ για πάγωμα των τρεχουσών γραμμών του μετώπου
- Υποχωρούν οι ευρωαγορές – Απογοήτευσαν τα αποτελέσματα στην πολυτέλεια, πιέσεις στην Unicredit
