• ΑΓΟΡΕΣ

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

    VesselsValue


    Το Mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    VesselsValue

    Tankers

    Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, ενώ η πιο σημαντική κίνηση που καταγράφηκε ήταν η πώληση των αδελφών tankers Iver Example και Iver Express (αμφότερα χωρητικότητας 46.800-dwt και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo) για το ποσό των 31,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 33,37 εκατ. δολαρίων που προσδιόριζε την αξία τους η VesselsValue. Η παράδοσή τους αναμένεται τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2017.

    Bulkers

    Στον κλάδο των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι αξίες συνέχισαν να κινούνται ανοδικά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

    Οι πιο σημαντικές αγοραπωλησίες που καταγράφηκαν ήταν οι εξής:

    • Τα πέντε bulkers τύπου capesize Hugo Selmer και Lene Selmer (αμφότερα χωρητικότητας 175.400-dwt και κατασκευής 2010, στα ναυπηγεία New Times Shipbuilding), Charlotte Selmer, Greta Selmer και Tom Selmer (όλα χωρητικότητας 175.200-dwt και κατασκευής 2011, στα ναυπηγεία New Times Shipbuilding) πουλήθηκαν στη ναυτιλιακή Hunter Maritime Acquisition για το ποσό των 139,4 εκατ. δολαρίων, έναντι 122,26 εκατ. δολαρίων που ήταν η τιμή της VesselsValue. Η κίνηση αυτή οδήγησε στο να ενισχυθούν οι αξίες των μεταχειρισμένων capesizes, ενώ τα τέσσερα εξ αυτών έχουν ναυλοσύμφωνα εν ισχύ.
    • Το bulker τύπου panamax United Splendour (χωρητικότητας 82.100-dwt και κατασκευής 2014, στα ναυπηγεία Tadotsu Imabari) πουλήθηκε μέσω τράπεζας στη ναυτιλιακή Cardiff Marine για το ποσό των 23,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 23,36 εκατ. δολαρίων που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • Η εξαγορά του νεότευκτου bulker τύπου supramax “Hull 5080” (χωρητικότητας 60.000-dwt και κατασκευής 2017, στα ναυπηγεία Japan Marine United) για το ποσό των 25,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 25,62 εκατ. δολαρίων που ήταν η τιμή της VesselsValue.
    • Η ναυτιλιακή Orient Line προχώρησε στην πώληση του Maritime Emerald (χωρητικότητας 58.700-dwt και κατασκευής 2009, στα ναυπηγεία Tsuneishi) για το ποσό των 14,7 εκατ. δολαρίων, έναντι 13,48 εκατ. δολαρίων που προσδιόριζε την αξία της η VesselsValue.

    Containers

    Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενισχύθηκαν στις κατηγορίες post-panamax και panamax. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Το containership τύπου sub-panamax Hammonia Antofagasta (χωρητικότητας 2.797-teu και κατασκευής 2008, στα ναυπηγεία Yangfan Zhoushan) πουλήθηκε για το ποσό των 8,9 εκατ. δολαρίων.
    • Το containership τύπου handysize BF Ipanema (χωρητικότητας 1.794-teu και κατασκευής 2009, στα ναυπηγεία Taizhou Kouan Shipbuilding) πουλήθηκε για 8,2 εκατ. δολάρια, έναντι 7,89 εκατ. δολαρίων που ήταν η τιμή της VesselsValue.

    Scrap

    Οι τιμές των διαλύσεων παρέμειναν αμετάβλητες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε.

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του. Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κλάδου.

    Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.



    ΣΧΟΛΙΑ