• ΑΓΟΡΕΣ

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

    VesselsValue


    Το Mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    VesselsValueTankers

    Όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Το tanker τύπου VLCC Front Scilla (χωρητικότητας 302.600-dwt και κατασκευής 2000, στα ναυπηγεία Kawasaki) πουλήθηκε για το ποσό των 21,5 εκατ. δολ. στη Nestol
    • Η Olympic Shipping and Management εξαγόρασε από την Arcadia Shipmanagement τα tankers τύπου suezmax Aegean Fighter και Aegean Miracle (αμφότερα χωρητικότητας 159.000-dwt και κατασκευής 2017, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries) για 112 εκατ. δολ. συνολικά
    • Η Advantage Tankers απέκτησε τα 5 χημικά tankers τύπου MR1 Baltic Ambition, Baltic Faith, Baltic Merchant, Baltic Force και Baltic Marshall (όλα χωρητικότητας 37.000–37.300-dwt και κατασκευής 2006, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo) για το ποσό των 60 εκατ. δολ.

    Bulkers

    Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου υποχώρησαν ελαφρώς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Οι πιο σημαντικές αγοραπωλησίες ήταν οι εξής:

    • Το bulker τύπου capesize Triton Condor (χωρητικότητας 180.300-dwt και κατασκευής 2009, στα ναυπηγεία Koyo Dock) πουλήθηκε στη Navios Maritime Partners για το ποσό των 28,3 εκατ. δολ., έναντι 28,88 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue, γεγονός που οδήγησε σε μικρή υποχώρηση των τιμών
    • Το bulker τύπου supramax BC Fujisuka (χωρητικότητας 52.500-dwt και κατασκευής 2005, στα ναυπηγεία Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε από την Kambara Kisen για 9 εκατ. δολ., έναντι 9,55 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue, γεγονός που οδήγησε σε μείωση των αξιών των supramaxes. Ωστόσο, οι αξίες των παλαιότερης κατασκευής supramaxes ενισχύθηκαν ελαφρώς την εβδομάδα που πέρασε εξαιτίας της πώλησης του Tai Harmony (χωρητικότητας 51.000-dwt και κατασκευής 2001, στα ναυπηγεία Oshima) για το ποσό των 6,7 εκατ. δολ., έναντι 6,22 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue
    • Το open-hatch bulker τύπου handysize CS Ocean (χωρητικότητας 32.300-dwt και κατασκευής 2008, στα ναυπηγεία Kanda) πουλήθηκε στην Tide Line Inc. για 8,5 εκατ. δολ.

    Containers

    Οι αξίες των σύγχρονων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενισχύθηκαν ελαφρώς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ εκείνες των παλαιότερης κατασκευής πλοίων υποχώρησαν. Οι σημαντικότερες κινήσεις ήταν οι ακόλουθες:

    • Το containership Barbados (χωρητικότητας 4.360-teu και κατασκευής 2010, στα ναυπηγεία Hanjin Subic) πουλήθηκε για 9,5 εκατ. δολ., έναντι 7,11 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue, γεγονός που οδήγησε στην ενίσχυση των αξιών των σύγχρονων panamaxes
    • Το containership τύπου feedermax Contrail Sky (χωρητικότητας 907-teu και κατασκευής 2009, στα ναυπηγεία Kyokuyo) πουλήθηκε για το ποσό των 6,5 εκατ. δολ., έναντι 6,68 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue, γεγονός που διατήρησε σταθερές τις αξίες

    Scrap

    Οι τιμές των διαλύσεων υποχώρησαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε.

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του. Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κλάδου.

    Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.



    ΣΧΟΛΙΑ