• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    VesselsValue


    Το Mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    VesselsValue

    Όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Το tanker τύπου suezmax Hrvatska (χωρητικότητας 166.400-dwt και κατασκευής 2005, στα ναυπηγεία Brodosplit) πουλήθηκε για το ποσό των 20,7 εκατ. δολαρίων, έναντι 20,7 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue, συμφωνία που διατήρησε τις αξίες στα ίδια επίπεδα.
    • Το tanker τύπου LR1 King Dorian (χωρητικότητας 73.600-dwt και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία New Times Shipbuilding) πουλήθηκε για 14,5 δολάρια, έναντι 14,7 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VV, μια συμφωνία που οδήγησε τις αξίες να υποχωρήσουν ελαφρά σε αυτή την κατηγορία.

    Bulkers

    Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize και supramax υποχώρησαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ εκείνες των panamaxes και των handysizes παρέμειναν αμετάβλητες. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που παρατηρήθηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Το bulker τύπου capesize Pacific Canopus (χωρητικότητας 180.300-dwt και κατασκευής 2012, στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry Corp.) πουλήθηκε για 26 εκατ. δολάρια, έναντι 27,6 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue, μια συμφωνία που οδήγησε τις αξίες να υποχωρήσουν στην εν λόγω κατηγορία.
    • To υπό κατασκευή bulker τύπου panamax “Hull 1577” (χωρητικότητας 81.600-dwt και προς παράδοση το Μάρτιο του 2016, από τα ναυπηγεία Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε για 28,5 εκατ. δολάρια, έναντι 28,8 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VV.
    • To bulker τύπου supramax Pacific Leader (χωρητικότητας 56.500-dwt και κατασκευής 2002, στα ναυπηγεία Jiangsu Hantong Ship Heavy Industries) πουλήθηκε για το ποσό των 11 εκατ. δολαρίων, έναντι 13,3 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue, οδηγώντας τις αξίες στην κατηγορία αυτή να κινηθούν πτωτικά.
    • Το open-hatch bulker τύπου handysize Sea Majesty (χωρητικότητας 32.300-dwt και κατασκευής 2008, στα ναυπηγεία Kanada) πουλήθηκε για 8,3 εκατ. δολάρια, έναντι 8,5 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue, συμφωνία που διατήρησε τις αξίες σταθερές.

    Containers

    Οι αξίες του σύγχρονου τονάζ πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Οι πιο σημαντικές κινήσεις ήταν οι εξής:

    • Το containership τύπου sub-panamax Cape Moreton (χωρητικότητας 2.741-teu και κατασκευής 2005, στα ναυπηγεία Aker Ostsee) πουλήθηκε για το ποσό των 7,9 εκατ. δολαρίων.
    • Το containership τύπου feedermax JRS Canis (χωρητικότητας 698-teu και κατασκευής 2006, στα ναυπηγεία Mawei) πουλήθηκε για 3,2 εκατ. δολάρια.

    Scrap

    Οι τιμές των διαλύσεων ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κλάδου.

    Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Big hit 20,7 εκατ. δολ. από τον Ηλία Γκότση (Eurotankers)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Περιζήτητα τα νεότευκτα τάνκερ και bulkers



    ΣΧΟΛΙΑ