F

Μετοχές

Aegean Airlines: Στα 312,8 εκατ. οι απώλειες από τη βουτιά της μετοχής για Βασιλάκη, αδελφούς Λασκαρίδη και λοιπούς μετόχους

  • Contributor
AEGEAN: Τι φέρνει η επιτυχημένη στρατηγική του Ευτύχη Βασιλάκη - Οι προκλήσεις του 2022

Ευτύχης Βασιλάκης


Μειωμένη κατά 312,8 εκατ. ευρώ είναι η χρηματιστηριακή αξία της Aegean Airlines, η μετοχή της οποίας, λίγο πριν από τις 2 σήμερα το μεσημέρι, υποχωρούσε κατά 21% και βρισκόταν στα επίπεδα των 4,62 ευρώ.

Στα υψηλά της ελληνικής αγοράς που είχαν καταγραφεί στις 24 Ιανουαρίου, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ήταν στα 644,2 εκατ. ευρώ, ενώ τώρα κινείται στα 331,4 εκατ. ευρώ.

Ο Ευτύχης Βασιλάκης, διοικητικός ηγέτης και βασικός μέτοχος της εταιρείας, επιμερίζεται απώλειες της τάξεως των 116 εκατ. ευρώ. Απώλειες οι οποίες, φυσικά, έχουν λογιστικό χαρακτήρα, καθώς αφορούν την απομείωση του μετοχικού πλούτου του βασικού μετόχου.

Η τελευταία λογιστική κατάσταση της Aegean δείχνει ότι η πλευρά του Ευτύχη Βασιλάκη ελέγχει το 37,08% της αεροπορικής εταιρείας, ποσοστό στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το 11,66% που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της Autohellas, συμφερόντων επίσης του Έλληνα επιχειρηματία. Με αυτά τα δεδομένα, από τις απώλειες των 116 εκατ. ευρώ, τα 36,5 εκατ. βαρύνουν την Autohellas, η μετοχή της οποίας δέχεται επίσης ισχυρές πιέσεις στην αγορά, υποχωρώντας κατά 13,4%.

Μέτοχοι στην Aegean Airlines με συνολικό ποσοστό 17,12% είναι και οι αδελφοί Θανάσης και Παναγιώτης Λασκαρίδης. Η πτώση της μετοχής έχει προκαλέσει απώλειες 53,6 εκατ. ευρώ στα δικά τους μετοχικά χαρτοφυλάκια.

Τρίτος ισχυρός μετοχικός πόλος στην Aegean Airlines είναι ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, με ποσοστό 5,19%, από το οποίο προκύπτουν απώλειες 16,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου, η Aegean διαθέτει 39.200 μετόχους, για τους οποίους οι απώλειες από τα υψηλά της αγοράς έως τώρα ανέρχονται αθροιστικά σε 127 εκατ. ευρώ. Στον κύκλο αυτό των μετόχων συγκαταλέγονται και αρκετά εγχώρια αλλά και ξένα θεσμικά χαρτοφυλάκια.

Στην αρχή της χρονιάς, το «χαρτί» της Aegean βρισκόταν στα 8,40 ευρώ, για να ανέλθει στις 24 Ιανουαρίου στα 9,020 ευρώ. Μεσούσης της πανδημίας, η μετοχή έφτασε να υποχωρεί και να κλείνει στις 19 Μαρτίου στα 3,35 ευρώ. Από τα οποία τώρα και παρά τις σημερινές έντονες πιέσεις διατηρεί αισθητή απόσταση.

Είναι προφανές ότι το μέλλον των εξελίξεων στον επιχειρηματικό στίβο είναι αυτό που θα διαμορφώσει και τα νέα χρηματιστηριακά δεδομένα για την εταιρεία. Άλλωστε στις 18/05 στις 17:30, μετά την ολοκλήρωση της χρηματιστηριακής συνεδρίασης, ο Ευτύχης Βασιλάκης έχει προγραμματίσει τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Γεγονός που θα έχει εξ αντικειμένου εξαιρετικά σημαντικό ενδιαφέρον, σε ό,τι αφορά τη συζητούμενη επόμενη μέρα για την Aegean Airlines.


ΣΧΟΛΙΑ