Συνεντεύξεις

Χρ. Αμπατζής (efood): «Ετοιμάζουμε νέες υπηρεσίες μετά το delivery ειδών σούπερ μάρκετ»

Ο Chief Marketing Officer του efood, Χρήστος Αμπατζής


Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

Tο efood ξεκίνησε από ένα σαλόνι με 2 άτομα το 2012 και είναι σήμερα η μεγαλύτερη υπηρεσία online delivery φαγητού στην Ελλάδα. Συνεργάζεται με περισσότερα από 7.500 καταστήματα σε 90 πόλεις της χώρας ενώ μέσω της πλατφόρμας του πραγματοποιούνται καθημερνά οι περισσότερες online συναλλαγές από οποιαδήποτε άλλη online υπηρεσία στην Ελλάδα.

Στην απαιτητική περίοδο του lockdown προσέθεσε νέες υπηρεσίες, διεύρυνε τον κατάλογο των εταιρειών που συνεργάζεται και επεκτάθηκε και στην κατηγορία της διανομής ειδών σούπερ μάρκετ μέσα από τη συνεργασία με την Σκλαβενίτης. Ο Chief Marketing Officer του efood, Χρήστος Αμπατζής, μιλάει στο mononews.gr για τον τρόπο που διαχειρίστηκε τα προβλήματα που προέκυψαν στην καραντίνα, αναφέρεται στις νέες συνεργασίες και αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα ανάπτυξης της δημοφιλούς πλατφόρμας στην Ελλάδα

Πόσο βοήθησε η πανδημία την ανάπτυξη σας; Πόσο αυξήθηκαν οι παραγγελίες στις ημέρες που διήρκεσαν τα περιοριστικά μέτρα; Πως εξελίσσονται οι πωλήσεις σας μετά την άρση του lockdown;

Η  COVID-19 έφερε νέα δεδομένα σε όλες τις επιχειρήσεις, παγκοσμίως. Για εμάς η πρώτη σημαντική αλλαγή επήλθε στο δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων αλλά και στη γενικότερη συμπεριφορά των καταναλωτών. Κατά την έναρξη του lockdown η αγορά του delivery είχε μία μικρή παροδική πτώση. Ο βασικότερος λόγος ήταν το γεγονός ότι πολλά καταστήματα αναγκάστηκαν να κλείσουν προσωρινά, ενώ παράλληλα πολλοί καταναλωτές ψώνιζαν μεγάλα αποθέματα προϊόντων από το supermarket. Η νέα αυτή κατάσταση δεν μας απομάκρυνε από τον βασικό μας στόχο. Στόχος μας ήταν, είναι και θα είναι να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτός ήταν και ο λόγος που άμεσα θέσαμε προτεραιότητες βάσει των «προβλημάτων» που άρχισαν να δημιουργούνται, όταν πλέον ο κόσμος αναγκάστηκε να μείνει σπίτι. Ακούγοντας τις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και των εστιατορίων προχωρήσαμε γρήγορα στην προσθήκη ακόμα περισσότερων καταστημάτων. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις επέλεξαν να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα μας βλέποντας τον κύκλο εργασιών τους να περιορίζεται λόγω των αλλαγών στο dine in. Το δίκτυο μας ενισχύθηκε από μεγάλες αλυσίδες και εστιατόρια με σάλα μέχρι μικρές τοπικές επιχειρήσεις φέρνοντας μας ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο μας: να φέρνουμε στους χρήστες το φαγητό τους, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. Παράλληλα, επεκταθήκαμε και σε νέες κατηγορίες. Θέλαμε να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις νέες ιδιαίτερες συνθήκες, διευκολύνοντας τους καταναλωτές στον περιορισμό των μετακινήσεων αλλά και τα συνεργαζόμενα καταστήματα στην αύξηση παραγγελιών για την διατήρηση της βιωσιμότητας τους. Έτσι, πλέον μπορεί κανείς μέσα από το efood να παραγγείλει, πέραν του έτοιμου φαγητού, από κάβες, μανάβικα, mini market, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία αλλά και ζαχαροπλαστεία. Σήμερα, έχοντας διανύσει 1 μήνα από την άρση του lockdown μπορούμε να πούμε πως έχει επανέλθει η κανονικότητα, ενώ το επίπεδο των παραγγελιών είναι πλέον αρκετά ενισχυμένο και υψηλότερο από την προ covid-19 εποχή. Οποιαδήποτε υπόθεση για το μέλλον θα ήταν μάλλον ριψοκίνδυνη, το σίγουρο όμως είναι ότι κατά τη διάρκεια της προηγούμενης περιόδου το efood κατάφερε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της αγοράς και να εμπλουτίσει τις υπηρεσίες του ώστε να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις delivery. Ένα σημείο που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως μέσα από αυτές τις συνθήκες, οι efood χρήστες διαμόρφωσαν νέες καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές. Για παράδειγμα, εξοικειώθηκαν ακόμα περισσότερο με τις ηλεκτρονικές πληρωμές ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που υιοθέτησαν να κάνουν τα καθημερινά τους ψώνια μέσω efood επιλέγοντας τις νέες κατηγορίες που προστέθηκαν. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι κατά τη διάρκεια του lockdown πάρα πολλοί νέοι χρήστες δοκίμασαν για πρώτη φορά να παραγγείλουν online και συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμησή τους μέχρι και σήμερα.

Πόσες επιχειρήσεις έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα σας μέχρι σήμερα; Πώς εξελίσσεται η ζήτηση από τις επιχειρήσεις για να ενταχθούν στην πλατφόρμα σας;

Όλα αυτά τα χρόνια, έχουμε καταφέρει να συνεργαζόμαστε με περισσότερα από 9.000 καταστήματα σε 90 πόλεις. Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς πως τα εστιατόρια είναι κομμάτι του DNA μας! Το δίκτυο μας έχει ενισχυθεί από μεγάλες αλυσίδες και εστιατόρια με σάλα μέχρι μικρές τοπικές επιχειρήσεις, προσφέροντας στους χρήστες μας πέρα από ευκολία και ταχύτητα, μεγάλη ποικιλία. Μάλιστα, στην πλατφόρμα του efood πρόσφατα προστέθηκαν και ακόμα περισσότερα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων όπως τα McDonald’s, τα Friday’s και η La Pasteria δίνοντας ακόμα περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Παράλληλα, από το Φεβρουαρίου του 2019 το efood έχει δημιουργήσει τη δική του υπηρεσία delivery για να φέρει στην πόρτα των καταναλωτών την παραγγελία που επιθυμούν ακόμα κι αν το ίδιο το κατάστημα δεν παρείχε μέχρι σήμερα υπηρεσία διανομής. Μετά από ένα χρόνο, προχωρήσαμε σε περαιτέρω επέκταση της υπηρεσίας ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας σε μια κρίσιμη περίοδο, με στόχο την στελέχωση του στόλου μας με 400 διανομείς συνολικά, έως το τέλος του 2020. Στοχεύουμε ακόμα πιο ψηλά, αναλαμβάνοντας τη διανομή σε περισσότερα καταστήματα φαγητού, και όχι μόνο, ενισχύοντας έτσι τις επιλογές του καταναλωτή αλλά και των επιχειρήσεων. H επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο κομμάτι της διανομής ξεκίνησε από την Αττική, ακολούθησε η Λάρισα και η Θεσσαλονίκη ενώ σύντομα το «delivered by efood» θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Μετά από 9 χρόνια επιτυχημένης πορείας στον χώρο του online delivery πιστεύουμε πως έχουμε χτίσει μια αξιόπιστη βάση συνεργαζόμενων καταστημάτων και με την επέκταση μας σε νέες κατηγορίες έχουμε εξελιχθεί σε ένα marketplace με νέες διεξόδους και τεχνολογίες για ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την επέκταση στην ελληνική αγορά και ποιοι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σας; Σε ποιες κατηγορίες βλέπετε ευκαιρίες;

Τα τελευταία 9 χρόνια δουλεύουμε εντατικά και εξελισσόμαστε στο χώρο του online delivery. Σκοπεύουμε λοιπόν να παραμείνουμε προσηλωμένοι στην στρατηγική μας και να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την εμπειρία των πελατών μας. Ταυτόχρονα, θέλουμε να δώσουμε περισσότερες επιλογές αγαθών και υπηρεσιών μέσα από την πλατφόρμα, ακούγοντας τις ανάγκες της αγοράς. Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε σε όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ένα ακόμα κανάλι για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και να προσεγγίσουν νέους. Αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν το εύρος αλλά ούτε και τα digital εργαλεία για πρόσβαση σε ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Παράλληλα, ενώνοντας τις δυνάμεις μας με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και φιλανθρωπικές οργανώσεις, στεκόμαστε στο πλάι των ανθρώπων που μας έχουν ανάγκη. Σε αυτό το πλαίσιο γεννήθηκε το Love Delivered και εκφράζει έμπρακτα τον βασικό μας στόχο να δίνουμε πίσω και να προσφέρουμε στην κοινωνία και το περιβάλλον. Μέσω των ενεργειών “Love Delivered” καλούμε τους χρήστες να προσφέρουν μέσω της παραγγελίας τους και να συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο στην αντιμετώπιση σύγχρονων, κοινωνικών προκλήσεων. Μαζί καταφέραμε να συγκεντρώσουμε 330.000€ για την αντιμετώπιση του COVID-19, προσφέροντας 33 monitor για την ενίσχυση ΜΕΘ δημοσίων νοσοκομείων αναφοράς, 300 tablets για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και περισσότερα από 25.000 γεύματα σε ανθρώπους που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή. H επόμενη μέρα μας βρίσκει ακόμα πιο κοντά στους χρήστες και τα καταστήματα αναζητώντας νέες λύσεις και νέες υπηρεσίες. Σίγουρα το delivery φαγητού θα συνεχίσει να είναι το κύριο κομμάτι δραστηριότητας αλλά ταυτόχρονα γίνεται αντιληπτό πως η ανάγκη για online και γρήγορο delivery – όχι μόνο στον κλάδο της εστίασης- είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Κάναμε την αρχή με το supermarket delivery και είμαστε διατεθειμένοι να δημιουργήσουμε νέα, καινοτόμα services που θα φέρουν λύσεις στην αγορά, διασφαλίζοντας πάντα την ποιότητα της εμπειρίας delivery. Αυτό σημαίνει ακόμα περισσότερα καταστήματα, ακόμα περισσότερες και διαφορετικές κατηγορίες, ευκολία και ταχύτητα παράδοσης σε όλη την Ελλάδα.

Πώς εξηγείτε την άνθηση που παρουσιάζουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες φαγητού στην Ελλάδα;

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στην παγκόσμια αγορά, οι καταναλωτές πλέον, είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τις online αγορές, είτε μέσω εφαρμογών είτε μέσω ιστοσελίδων. Κατά συνέπεια, αναζητούν και αναμένουν μια ανάλογη εμπειρία και για το delivery φαγητού, με ανάλογη ευκολία, διαφάνεια και ταχύτητα για τις παραγγελίες τους. Μπορεί στην Ελλάδα το online delivery να ανθίζει τα τελευταία χρόνια, ο βασικός όμως “ανταγωνιστής” και η κύρια πρόκληση για εμάς παραμένει η αλλαγή της συνήθειας καταναλωτών για τηλεφωνικές παραγγελίες. Έχουμε κάνει πολλά βήματα στο delivery έτοιμου φαγητού, προσφέροντας στους πελάτες μας ό,τι επιθυμούν εύκολα και γρήγορα. Όμως σε σχέση με αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής υπάρχουν ακόμα περιθώρια και ευκαιρίες ανάπτυξης για νέες λύσεις και υπηρεσίες που φέρνουν στην πόρτα των καταναλωτών ό,τι χρειάζονται εκείνη ακριβώς τη στιγμή που το χρειάζονται! Είναι γεγονός πως ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή όπου τόσο η καταναλωτική συμπεριφορά όσο και οι απαιτήσεις των χρηστών έχουν αλλάξει ριζικά. Η άνθηση δεν αφορά μόνο τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες φαγητού αλλά όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες που μπορούν να προσφέρουν χρήσιμες υπηρεσίες στους χρήστες ανά πάσα στιγμή. Από την πλευρά μας, στο efood προσπαθούμε να ενισχύουμε και να στηρίζουμε τις επιχειρήσεις δίνοντας νέες διεξόδους μέσα από την πλατφόρμα αλλά και το digital περιβάλλον της διαφήμισης. Περισσότερο τώρα από ποτέ, οι online αγορές αποτελούν μονόδρομο για τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις, χωρίς να αποτελεί εξαίρεση ο τομέας του φαγητού. Οι επιχειρήσεις, χρειάζεται να δουν τα οφέλη της digital εποχής και να έρθουν πιο “κοντά” με τους καταναλωτές, δράττοντας την ευκαιρία να εισαχθούν σε νέες αγορές και ευκαιρίες χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.

Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Σκλαβενίτης; Σκέφτεστε να συνεργαστείτε και με άλλα σούπερ μάρκετ;

Μια από τις πιο σημαντικές κινήσεις ανταπόκρισης μας στην κρίση του COVID -19 ήταν η συνεργασία με την αλυσίδα super market Σκλαβενίτης. Αυτή η συμμαχία είναι μια μεγάλη νίκη στη δική μας “μάχη” εξυπηρέτησης, προσφέροντας στους πελάτες την καλύτερη δυνατή εμπειρία και ποιότητα παράδοσης αυθημερόν ή την επόμενη κιόλας μέρα. Ξεκινήσαμε πιλοτικά από το κατάστημα Σκλαβενίτης στην περιοχή του Περιστερίου, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε την ποιότητα παράδοσης αλλά και την καλύτερη δυνατή εμπειρία των χρηστών μας για τα ψώνια του supermarket. Δουλεύοντας εντατικά το σχέδιο επέκτασης, καταφέραμε μέσα σε 1,5 μήνα να έχουμε πλήρη κάλυψη όλης σχεδόν της Αττικής. Σήμερα μπορούν και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης να κάνουν τα ψώνια τους από τα super market Σκλαβενίτης επιλέγοντας ανάμεσα σε 2.500 βασικά προϊόντα και προλαμβάνοντας τα στην πόρτα τους άμεσα χωρίς καμία επιπλέον χρέωση αποστολής. Και συνεχίζουμε! Με την καθημερινή προσθήκη ολοένα και περισσότερων καταστημάτων μένουμε πιστοί στη δέσμευση μας για την κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων περιοχών της Ελλάδας. Η στρατηγική συνεργασία με την αλυσίδα super market Σκλαβενίτης είναι κάτι που χτίζαμε εδώ και καιρό ωστόσο αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την πιλοτική συνεργασία μας εν μέσω του lockdown για να απαντήσουμε άμεσα στις πραγματικές ανάγκες και τα καθημερινά προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Ήδη τα δείγματα είναι πολύ ενθαρρυντικά και από την πρώτη εβδομάδα κιόλας ήμασταν πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από την ανταπόκριση των καταναλωτών όσο και από την παράδοση των παραγγελιών. Η συνεργασία αυτή παρείχε στον Έλληνα καταναλωτή αυθημερόν παράδοση προϊόντων supermarket, σε μια δύσκολη περίοδο όπου άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες χρειάζονταν αρκετές ημέρες ή εβδομάδες για να παραδώσουν τις παραγγελίες τους. Καταφέραμε λοιπόν να είμαστε συνεπείς απέναντι στους καταναλωτές και να τους προσφέρουμε τα ψώνια του supermarket, εύκολα και γρήγορα στην πόρτα τους. Τη δεδομένη στιγμή ο όγκος των παραγγελιών αυξάνεται όσο προστίθενται νέα καταστήματα σε νέες περιοχές και για αυτό εστιάζουμε αφενός στην επέκταση του δικτύου κάλυψης και αφετέρου στην ποικιλία των προϊόντων.


ΣΧΟΛΙΑ