• ΑΓΟΡΕΣ

    Edison: Η στρατηγική του ΟΠΑΠ αποδίδει – Τιμή στόχος τα €17,9 και μερισματική απόδοση σχεδόν 11%

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas


    Η ανεξάρτητη εταιρεία ανάλυσης Edison βλέπει ότι η διοίκηση του ΟΠΑΠ εκτελεί με επιτυχία τη στρατηγική της για την ανάπτυξη των βασικών εμπορικών σημάτων και των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες online και offline, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση της διαδικτυακής έκθεσης και την αναζωογόνηση της ανάπτυξης στις ώριμες βασικές δραστηριότητες λιανικής πώλησης, διατηρώντας παράλληλα τα κορυφαία διαπιστευτήριά του σε θέματα εταιρικής και κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ).

    «Οι αποκλειστικές της άδειες στην πλειονότητα των δραστηριοτήτων της επιτρέπουν υψηλά επίπεδα κερδοφορίας, δημιουργίας μετρητών και αποδόσεων για τους μετόχους. Βλέπουμε ελκυστική άνοδο στην αποτίμησή μας βάσει της ανάλυσης μας στα 17,9 ευρώ ανά μετοχή, με την πρόσθετη ελκυστικότητα μιας προοπτικής μερισματικής απόδοσης 10,7%», επισημαίνει ο Russell Pointon, Director της Edison.

    Αναβάθμιση των εκτιμήσεων EBITDA για φέτος και το 2024 κατά 2% με 3%

    «Αναβαθμίσαμε κατά 2% με 3% τις προβλέψεις μας για τα φετινά EBITDA και του 2024 και παρουσιάζουμε τις εκτιμήσεις μας για το 2025. Οι νέες εκτιμήσεις μας για φέτος βρίσκονται περίπου στη μέση των προβλέψεων της διοίκησης για το έτος για έσοδα €2.060-2.140 εκατ. και EBITDA €740-760 εκατ. που εκδόθηκαν στην αρχή του έτους και στη συνέχεια επαναλήφθηκαν στα αποτελέσματα του πρώτου και του δεύτερου τριμήνου. Οι νέες εκτιμήσεις μας αντιπροσωπεύουν τριετή ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) ως το 2025 στα έσοδα 5% και στα EBITDA 3%, με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους λόγω αλλαγών στο μείγμα των δραστηριοτήτων, με μεγαλύτερο online, το οποίο είναι λιγότερο κερδοφόρο από τα επίγεια (offline) έσοδα του ΟΠΑΠ. Η εταιρεία βρίσκεται στην αρχή, γεγονός που υποδηλώνει περιθώρια βελτίωσης της ανάπτυξης», εκτιμά ο Pointon.

    Ηγέτης της ελληνικής αγοράς τυχερών παιχνιδιών

    Το επιχειρηματικό μοντέλο του ΟΠΑΠ βασίζεται στη συνεχή ταμειακή ροή από τις αποκλειστικά λειτουργούσες επιχειρήσεις, η οποία συμπληρώνεται από βελτιώσεις προϊόντων και τη μετάβαση στο διαδίκτυο. Έχει ηγετική παρουσία στο διαδίκτυο χάρη κυρίως στην εξαγορά της Stoiximan στο τέλος του 2020, η οποία δραστηριοποιείται επίσης στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ο ελληνικός και ο κυπριακός πληθυσμός έχουν από τις υψηλότερες τάσεις για παιχνίδι στην Ευρώπη.

    Το επιχειρηματικό μοντέλο είναι ταμειακά πολύ αποδοτικό, δεδομένου ότι τα franchises του απαιτούν περιορισμένο πάγιο κεφάλαιο και κεφάλαιο κίνησης και έχουν καταβληθεί όλες οι πληρωμές αδειών. Με υψηλό επίπεδο μεταβλητών εξόδων (οι φόροι και οι προμήθειες βασίζονται στα έσοδα) και ισχυρό ιστορικό διαχείρισης άλλων λειτουργικών εξόδων, η διοίκηση πέτυχε σταθερά ετήσια αύξηση των περιθωρίων προ COVID-19, παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, ενώ συνέχισε να επενδύει σε νέα προϊόντα.

    Ο στόχος της στρατηγικής του CEO του ΟΠΑΠ, που ξεκίνησε το 2021, είναι η δημιουργία μιας εταιρείας ψυχαγωγίας τυχερών παιχνιδιών παγκόσμιας κλάσης με έμφαση στην ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων της και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες της τόσο online, όσο και offline, διατηρώντας παράλληλα την ηγετική θέση του ΟΠΑΠ στην εταιρική και κοινωνική ευθύνη. Το 2022, η εταιρεία σημείωσε ικανοποιητική πρόοδο στην αναζωογόνηση των βασικών προϊόντων τόσο στον online, όσο και στον offline κόσμο, ενώ παράλληλα εισήγαγε νέα παιχνίδια, οδηγώντας σε μεγαλύτερη εμπλοκή των πελατών και αυξημένα έσοδα.

    Οι “ευαισθησίες” στον κλάδο λειτουργίας του ΟΠΑΠ

    • Το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στη συνέχιση των ταμειακών ροών από τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις, οι οποίες συμπληρώνονται από βελτιώσεις των προϊόντων και τη μετάβαση στο διαδίκτυο.
    • Οι βασικοί κίνδυνοι περιλαμβάνουν μια σημαντικότερη μείωση των ώριμων προϊόντων τυχερών παιχνιδιών και την αποτυχία επαρκούς εκμετάλλευσης του διαδικτύου.
    • Ο κλάδος των τυχερών παιχνιδιών υπόκειται σε αλλαγές στους κανονισμούς και τους φόρους, αλλά οι άδειες και οι παραχωρήσεις του ΟΠΑΠ είναι κυρίως μακράς διάρκειας και έχει υψηλή φορολογική επιβάρυνση σε σχέση με άλλες χώρες. Η ελληνική αγορά διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών ρυθμίστηκε πλήρως το 2021.
    • Η επιχείρηση είναι οικονομικά ευαίσθητη, επομένως είναι ευάλωτη σε πολιτικές και μακροοικονομικές αλλαγές και ο διαδικτυακός τομέας είναι πολύ ανταγωνιστικός.

    Διαβάστε επίσης

    ΟΠΑΠ: Προσέφυγε στο Διοικητικό Εφετείο κατά απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού

    Capital Economics: Το sell-off στην αγορά ομολόγων «βάζει» δύσκολα στους κεντρικούς τραπεζίτες

    Goldman Sachs: Τι εκτιμά για ανάπτυξη, πληθωρισμό και επιτόκια σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 2024



    ΣΧΟΛΙΑ