• ΑΓΟΡΕΣ

    ΔΑΑ: Μερισματική απόδοση 9% και «συμπεριφορά» blue chip, πριν καν ξεκινήσει η μετοχή

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πάνω δεξιά: Δημήτρης Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος ΤΑΙΠΕΔ - Κάτω αριστερά, Δημήτρης Κοπελούζος, μέτοχος ΔΔΑ

    Πάνω δεξιά: Δημήτρης Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος ΤΑΙΠΕΔ – Κάτω αριστερά, Δημήτρης Κοπελούζος, μέτοχος ΔΔΑ


    Σήμερα αναμένονται οι ανακοινώσεις από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με βάση τον προγραμματισμό για τον καθορισμό της τιμής.

    Η επιτυχία του όλου εγχειρήματος, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, έγκειται στο γεγονός ότι εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης και του σφοδρού ενδιαφέροντος από Έλληνες και ξένους επενδυτές, η τιμή εισαγωγής καθορίστηκε στο πάνω εύρος της.

    Δηλαδή, στα 8,20 ευρώ, ενώ το κάτω εύρος της τιμής εγγραφής είχε οριστεί στα 7 ευρώ.

    Δεν μένει κανένα περιθώριο παρερμηνείας για τιμή κάτω από τα 8 ευρώ.

    Η δημόσια εγγραφή του ΔΑΑ πετυχαίνει σε επίπεδα που παραπέμπουν σε μερισματική απόδοση κοντά στο 9%, κάτι που ξέρουν οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές, αλλά και οι Έλληνες και γι’ αυτό έσπευσαν να τοποθετηθούν μαζικά.

    Μεταξύ 15 – 16 φορές, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπερκάλυψη στην Ελλάδα και πάνω από 12 φορές στο εξωτερικό.

    Η επιτυχία του εγχειρήματος, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς εξηγεί παράλληλα το λόγο που οι ανάδοχοι δέχθηκαν τις χαμηλές προμήθειες από το ΤΑΙΠΕΔ.

    Το ΤΑΙΠΕΔ λοιπόν, πούλησε 90 εκατ. μετοχές, εκ των οποίων 13,5 εκατ. μετοχές στην Ελλάδα σε ιδιώτες και ειδικούς επενδυτικές και 76,5 εκατ. μετοχές εκτός Ελλάδος μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης.

    Σημειώνεται πως στην Ελλάδα οι επενδυτές γράφονταν στην υψηλότερη τιμή και στη συνέχεια θα πάρουν τις μετοχές στην τιμή που θα οριστεί.

    Στο πλαίσιο της Συνδυασμένης Προσφοράς, σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης, ο Πωλητής Μέτοχος μπορεί να πωλήσει έως και 5.181.818 μετοχές επιπρόσθετης κατανομής. Στοιχείο, που αναμένεται να διευκρινιστεί σήμερα.

    Υπάρχει ήδη συμφωνία με τους μετόχους AviAlliance και οικογένεια Κοπελούζου για αγορά επιπλέον μετοχών με υπερτίμημα έναντι της τιμής διάθεσης.

    Μετά τη διάθεση των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ και στην περίπτωση που δεν διατεθούν οι επιπλέον μετοχές, η AviAlliance θα αυξήσει το ποσοστό της από 40% σε 50%, το ΤΑΙΠΕΔ από 30% θα υποχωρήσει στο 1,72%, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας θα μείνει με 25% και η οικογένεια Κοπελούζου από 5% θα πάει στο 6%.

    Η  ελεύθερη διασπορά θα είναι 17,27%.

    Αν διατεθούν και οι επιπλέον μετοχές το ΤΑΙΠΕΔ θα πάει στο μηδέν και η διασπορά στο 19%.

    Τα υπόλοιπα ποσοστά παραμένουν όπως στο σενάριο της πρώτης κατανομής.

    Tην ίδια στιγμή, ο οίκος FTSE Russell θα επιβεβαιώσει αν πληρούνται τα κριτήρια και το όριο εισόδου για να συμπεριληφθεί το Αεροδρόμιο στο δείκτη FTSE Global Equity με βάση την τιμή κλεισίματος κατά την πρώτη μέρα διαπραγμάτευσης η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα είναι στις 7 Φεβρουαρίου.

    Εξέλιξη που δείχνει ότι η μετοχή του ΔΑΑ αποτελεί ήδη… blue chip πριν καν ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής.

    Εάν επιβεβαιωθεί η ταχεία είσοδος η ένταξη θα πραγματοποιηθεί μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης της 13ης Φεβρουαρίου δηλαδή με ισχύ από Τετάρτη 14/2.

    Το τρέχον όριο ταχείας εισόδου για τον FTSE Emerging Europe είναι 856,14 εκατ. δολάρια ΗΠΑ (Full Market Cap) και 285,38 εκατ. δολάρια ΗΠΑ (Investable Market Cap).

    Εάν πληροί τις προϋποθέσεις, ο FTSE Russell θα εκδώσει νέα ανακοίνωση για να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες μετά το κλείσιμο της Τετάρτης 07 Φεβρουαρίου 2024.

     Διαβάστε επίσης

    ΔΑΑ: Στα 8,20 ευρώ η τιμή εισαγωγής των μετοχών του Ελ. Βενιζέλος

    Bloomberg: Η Ελλάδα συγκέντρωσε 785 εκατ. ευρώ από την IPO του ΔΑΑ – Στα 8 δισ. έφτασαν οι προσφορές

    Αυτομάτως στον FTSE ο ΔΑΑ



    ΣΧΟΛΙΑ