• ΑΓΟΡΕΣ

    Χάνουν τη λάμψη τους οι οίκοι πολυτελείας – Η ανάπτυξη στην Κίνα που δεν ήρθε και τα δύσκολα Χριστούγεννα

    Bernard Arnault (LVMH), Johann Rupert (Richemont), Jonathan Akeroyd (Burberry), Axel Dumas (Hermes)


    Την προηγούμενη εβδομάδα ο κλάδος της πολυτελείας δέχθηκε αναταράξεις με την Burberry και την βρετανική Watches of Switzerland να εκτιμούν βαριές απώλειες στις πωλήσεις τους το τρέχον έτος, με τους επενδυτές να εγκαταλείπουν τις μετοχές τους.

    Εν αναμονή των αποτελεσμάτων των κολοσσών του κλάδου, LVMH και Hermes, οι οίκοι πολυτελείας μέχρι στιγμής παρουσιάζουν μεικτά στοιχεία, με τους αναλυτές να έχουν ήδη εκτιμήσει το χρονοδιάγραμμα για τη μεταστροφή τους προς την ανάκαμψη.

    Νικητές και χαμένοι

    Την προηγούμενη εβδομάδα η Richemont έκανε την ανατροπή διαψεύδοντας τους αναλυτές που ανέμεναν μειωμένες πωλήσεις. Η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση 8% στις πωλήσεις για το τρίμηνο έως τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι επενδυτές την αντάμειψαν με ένα άλμα 11% στη μετοχή της.

    Αντίθετα, τα Χριστούγεννα δεν ήταν τόσο γιορτινά για την Watches of Switzerland, η οποία έκανε λόγο για μία ασταθή εορταστική περίοδο, καθώς οι εύποροι καταναλωτές προτίμησαν να ξοδέψουν σε προϊόντα ομορφιάς, ξενοδοχεία και ταξίδια και όχι στα πολυτελή ρολόγια όπως τα Rolex και Patek Phillipe.

    Σύμφωνα με  μία ανάλυση της WSJ,  μία εξήγηση για την απόκλιση μεταξύ των εσόδων των οίκων πολυτελείας είναι η περιοχή στην οποία καταγράφονται οι περισσότερες πωλήσεις. Οι Αμερικανοί φέτος προτίμησαν να ξοδέψουν τα χρήματα τους στις ΗΠΑ και όχι σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς φημισμένους για την πολυτελή αγορά τους όπως το Μιλάνο και το Παρίσι. Αυτό σίγουρα ζημίωσε την Watches of Switzerland, η οποία διαθέτει ισχυρή αγορά στην Μεγάλη Βρετανία.

    Στην περίπτωση της Richemont, οι απώλειες από την Ευρώπη καλύφθηκαν από τις αποδόσεις της στις ΗΠΑ.

    Η πολυαναμένομενη ανάκαμψη της Κίνας

    Οι οίκοι πολυτελείας κατέγραψαν μία εντυπωσιακή απόδοση το 2022, όταν οι περισσότεροι κλάδοι κατέρρεαν. Εν αναμονή της άρσης του lockdown στην Κίνα, οι προσδοκίες ήταν ακόμα υψηλότερες. Μία σειρά από οικονομικά γεγονότα όμως όπως η κατάρρευση του real estate και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας δεν εκπλήρωσαν τους ευσεβείς πόθους των επενδυτών.

    Την προηγούμενη εβδομάδα, η Κίνα παρουσίασε ένα ακόμα απογοητευτικό στοιχείο, με την ανάπτυξή της να καταγράφει τη χειρότερη απόδοση των τελευταίων ετών.

    Οι αγοραστές από την Κίνα καλύπτουν το ¼ των συνολικών αγοραστών του κλάδου πολυτελείας, μία αγορά που εκτιμάται ότι κινείται στα 360 δισ. ευρώ.

    Τους τελευταίους μήνες ακόμα και οι κολοσσοί του κλάδου βλέπουν τις μετοχές τους να ξεπουλιούνται καθώς οι αναλυτές δεν μπορούν να εντοπίσουν το σημείο μεταστροφής της κατάστασης.

    Βέβαια, οι  φανατικοί επενδυτές του κλάδου πολυτελείας κάνουν λόγο για μία μακροπρόθεσμη επένδυση, καθώς αυτός έχει αποδείξει την ικανότητά του να ξεπερνάει τα εμπόδια του πληθωρισμού και να προστατεύει τα περιθώρια κέρδους του.

    Η πλειονότητα των αναλυτών συνιστά «αγορά» για τις μετοχές των LVMH και Richemont και μόνο ελάχιστοι παραμένουν ουδέτεροι.

    Η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια κεφαλαίων στην Artemis Investment Management υποστήριξε ότι σε έξι μήνες το τοπίο για τον κλάδο θα έχει αλλάξει με ανάκαμψη των κερφών.

    Η μείωση των επιτοκίων αλλά και η επιστροφή της Κίνας σε καλύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον θεωρούνται δεδομένα, αρκεί οι επενδυτές να κάνουν υπομονή.

    Μέχρι τότε πάντως, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι οι ειδήσεις δεν θα είναι ευχάριστές και αναμένεται αστάθεια στους χρηματιστηριακούς δείκτες, σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους για τις ευρωαγορές.

    Διαβάστε επίσης:

    LVMH: «Συμμαχία» με το TikTok για τον περιορισμό διακίνησης μαϊμού προϊόντων

    Richemont: Υψηλότερες των προβλέψεων οι πωλήσεις της ιδιοκτήτριας της Cartier στις γιορτές

    Φρεντερίκ Αρνό: Ποιος είναι ο «θερμόαιμος» διάδοχος που ανεβάζει τα Tag Heuer



    ΣΧΟΛΙΑ