• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    VesselsValue: «Αυτοκράτορες» στην παγκόσμια μεταφορά πετρελαίου οι Έλληνες εφοπλιστές

    • VesselsValue
    Γιώργος Προκοπίου ναυτιλία

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners


    Πρωταθλήτριες στη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου είναι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, που δημοσιεύει η γερμανική Die Welt, καμιά άλλη χώρα δεν επωφελείται τόσο πολύ όσο η Ελλάδα.

    Μετά την άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν στις αρχές του 2016, οι εξαγωγές πετρελαίου από τη χώρα της Μέσης Ανατολής  έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής πετρελαίου (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Ανάλογη είναι και η αύξηση των δεξαμενόπλοιων: Σήμερα μεταφέρουν πετρέλαιο 563, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 277.

    DWO-WI-Oel-Schiffstransporte-jpg

    Στο top-ten των εταιρειών οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές και φέρουν ονόματα όπως Dynacom Tankers του Γ. Προκοπίου, η Delta Tankers του Δ. Διαμαντίδη, Polembros Shipping του Σπ. Πολέμη, Avin International του Ομίλου Βαρδινογιάννη ή η Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η βελγική Euronav και η κινέζικη κρατική εταιρεία Cosco Shipping, οι οποίες βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης.

    Αυτό σημαίνει ότι οι εδώ και χρόνια επιτυχημένοι εφοπλιστές από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών πετρελαίου από το Ιράν, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.

    Αυτό προκύπτει και από το είδος των τάνκερ: Οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ παγκοσμίως και με την δραστηριοποίησή τους στις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν, αυξήθηκε και η συμμετοχή των δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax (πρόκειται για μεσαίου μεγέθους πλοία των οποίων η μεταφορική ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 200.000-dwt, σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά την διώρυγα του Σουέζ, από την οποία πήραν και το όνομά τους) από 15 σε 81.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιώργος Λογοθέτης: Τριπλό «χτύπημα»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Συνεχίζει την εκκαθάριση παλιών πλοίων η Costamare, κόντρα στο ρεύμα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Astican: Το success story των αδελφών Λασκαρίδη στην Ισπανία



    ΣΧΟΛΙΑ