• ΑΓΟΡΕΣ

    Αυτό που δελεάζει την αγορά στην Autohellas της οικογένειας Βασιλάκη και γιατί «ζεσταίνει τη θέση» για την Big Cap

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος Aegean


    Mε 350 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίηση, ευρεία διασπορά, την οποία πιστοποιεί η είσοδος με 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Fidelity, η Autohellas της οικογένειας Βασιλάκη, της εταιρείας από την οποία ξεκίνησαν όλα για τον αείμνηστο Θεόδωρο Βασιλάκη, μετεξελίσσεται σε έναν όμιλο που καλύπτει μία ευρεία γκάμα της αγοράς αυτοκινήτου. Από την ενοικίαση μέχρι την πώληση μεταχειρισμένων και την παροχή ανταλλακτικών. Μέχρι πότε, λοιπόν, η Επιτροπή Δεικτών του Χρηματιστηρίου της Αθήνας θα «έκλεινε» τα μάτια στην χρηματιστηριακή «αδικία», επισημαίνουν χρηματιστές, σχολιάζοντας την είσοδο της μετοχής στον δείκτη της μεσαίας κεφαλαιοποίησης, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται στον προθάλαμο για να προβιβαστεί στη μεγάλη κεφαλαιοποίηση;

    «Κάθε βήμα πρέπει να είναι στέρεο», υποστηρίζουν χρηματιστές που παρακολουθούν την πορεία της μετοχής από το 1999 που μπήκε στο Χρηματιστήριο. Φιλοσοφία που χαρακτηρίζει άλλωστε την οικογένεια Βασιλάκη και, βεβαίως, τη νεότερη γενιά, τον κ. Ευτύχη Βασιλάκη που ασκεί το management στην Autohellas.

    Με κέρδη μετά φόρων 40,5 εκατ. ευρώ και αύξηση 15,9% στον κύκλο εργασιών έκλεισε το εννεάμηνο για την Autohellas.

    Αναλυτικότερα,  τα αποτελέσματα μετά φόρων (ΕΑΤ) ανήλθαν σε κέρδη 40,5 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 37,6 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2018 παρουσιάζοντας αύξηση 7,9%. Τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου κατά την 30/09/2019 έφτασαν τα 272,5 εκατ. ευρώ έναντι 245,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 418,9 εκατ. ευρώ, έναντι 361,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018, καταγράφοντας αύξηση 15,9%. Κατά την ίδια περίοδο, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα €127.3εκ. σημειώνοντας αύξηση 9.4%.

    Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέσα στο εννεάμηνο του 2019 πραγματοποιήθηκε επένδυση σε αγορές νέων αυτοκινήτων ύψους 143,9 εκατ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα, ο συνολικός στόλος του Ομίλου έχει αυξηθεί κατά 2.900 αυτοκίνητα σε σχέση με την 30/9/2018, φτάνοντας τα 47.600 αυτοκίνητα από τα οποία, τα 35.100 στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 12.500 στις 7 χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος στο εξωτερικό.

    Συνολικά, η δραστηριότητα των μισθώσεων σε Ελλάδα και στις θυγατρικές στο Εξωτερικό σημείωσε αύξηση 3.7%. Οι μακροχρόνιες μισθώσεις συνέχισαν να αναπτύσσονται με μεγαλύτερο ρυθμό στην Ελλάδα -αλλά και στις χώρες του εξωτερικού- ενώ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις σημείωσαν επιβράδυνση, επηρεαζόμενες και από την πορεία των αεροπορικών αφίξεων που ήταν οριακά θετική στην Ελλάδα αλλά και σε κάποιες αγορές του εξωτερικού. Η δραστηριότητα της πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ως συμπληρωματική δραστηριότητα των μισθώσεων, εμφανίστηκε ενισχυμένη κατά 13.2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Παράλληλα, η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων, ανταλλακτικών και υπηρεσιών συνεισέφερε συνολικά 219,9 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών του Ομίλου έναντι 172,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους παρουσιάζοντας αύξηση 27.6%, συμβάλλοντας με ποσοστό της τάξεως του 53% στον Κύκλο εργασιών του Ομίλου. Το ποσοστό αύξησης του κλάδου της εμπορίας των αυτοκινήτων ξεπέρασε σημαντικά το ποσοστό αύξησης της αγοράς, το οποίο κυμάνθηκε στο 10% διευρύνοντας το μερίδιο που κατέχει στην ελληνική αγορά τόσο σε επίπεδο εισαγωγής χονδρικής όσο και λιανικών πωλήσεων.

    Να σημειωθεί ότι η πλήρης ενσωμάτωση της ΕΛΤΡΕΚΚΑ Α.Ε. στον Όμιλο επηρέασε τον κύκλο εργασιών κατά το εννεάμηνο μόνο κατά €8εκ. ευρώ δεδομένου ότι η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2019.

    Προοπτική

    Για το σύνολο της χρονιάς, η εκτίμηση της διοίκησης Βασιλάκη παραμένει αισιόδοξη. Δίδοντας βάση, επίσης, στη δραστηριότητα της Εμπορίας Αυτοκινήτων και Παροχής Υπηρεσιών μετά την Πώληση, συνεχίζουν να αναπτύσσονται δυναμικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019.

    Η αύξηση των ταξινομήσεων για τις εισαγωγικές μάρκες μας HYUNDAI, KIA & SEAT ανέρχεται σε 7,3% για το Α’ Εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2018, ξεπερνώντας την κατά 5,2% αύξηση της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου για το ίδιο διάστημα και συνεχίζει να αναπτύσσεται υγιώς ο σημαντικός αυτός πυλώνας εργασιών, κερδοφορίας αλλά και συνεργειών για την Εταιρεία.

    Η αύξηση της δραστηριότητας και κερδοφορίας έγινε με ελεγχόμενη, μικρή επέκταση του κεφαλαίου κίνησης του Ομίλου τόσο σε αποθέματα όσο και σε απαιτήσεις.

    Τόσο η δραστηριότητα Λιανικής Πώλησης όσο και οι Εισαγωγικές HYUNDAI, KIA & SEAT εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν και για το υπόλοιπο 2019 την επέκταση των δραστηριοτήτων τους. Συνυπολογίζοντας τα σημαντικά μικρότερα δανειακά βάρη των θυγατρικών εταιρειών μας σε σχέση με τους τοπικούς ανταγωνιστές, την τεχνογνωσία και τις συνέργειες του Ομίλου, οι προοπτικές παραμένουν θετικές, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον αποτελεσματικότερο τρόπο οι προκλήσεις που έχουν να κάνουν τόσο με τον ανταγωνισμό, τη φορολογία των αυτοκίνητων, όσο και με την εξέλιξη και διαφοροποίηση της τεχνολογίας και του καυσίμου των κινητήρων καθώς και σοβαρές δυνητικές καθυστερήσεις από πολυπλοκότητα στην παραγωγή.

    Για τις χώρες του εξωτερικού στο πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε ανάπτυξη στον τομέα των μακροχρόνιων ενοικιάσεων επιβεβαιώνοντας τις αρχικές εκτιμήσεις για αύξηση του στόλου η οποία αναμένεται να συνεχιστεί. Αναφορικά με τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις οι κύριοι τουριστικοί προορισμοί δεν παρουσιάζουν την προσδοκώμενη ανάπτυξη στον τομέα του τουρισμού με αποτέλεσμα να σημειώνεται οριακή αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

    Για το 2019 η Autohellas στοχεύει σε ανάπτυξη με βασικό πυλώνα τις μακροχρόνιες ενοικιάσεις.

    Η διαφαινόμενη υφεσιακή τάση των ευρωπαϊκών αγορών εκτιμάται ότι θα επηρεάσει αρνητικά τον τομέα των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων δεδομένου ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις για σημαντική αύξηση του τουρισμού μέσα στους επόμενους μήνες.



    ΣΧΟΛΙΑ