ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι διεθνείς κινήσεις Κυριακού, σύγκρουση Σκάι με Κουρδή, η Μαραγκουδάκη πήρε το όπλο της, η Alter Ego, ο Ευαγγελάτος και η Τατιάνα, τι συμβαίνει με Ρουβά και ΕΡΤ
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (αίθουσες άνω 100 τ.μ. Ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης, συμπεριλαμβομένων και των Discounters) παρουσίασε αύξηση της τάξης του +9,7% τη χρονιά που πέρασε – συγκρίνοντας τις 52 εβδομάδες που τελειώνουν 27 Δεκεμβρίου με τις αντίστοιχες 52 εβδομάδες του 2019.
Η ανάπτυξη αυτή, που αποτελεί την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας, προήλθε από όλες τις ευρύτερες υπερκατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά +7,2% , τα είδη bazaar κατά +10,7% (παρ’ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες, σε πολλά από αυτά τα είδη, δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων), ενώ τέλος τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά +10,5%.
Η αύξηση των ταχυκίνητων καταναλωτικών οδηγήθηκε κυρίως από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (+18,0%), καθώς και από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (+9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (+5,4%).
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, την καταναλωτική προτίμηση συγκέντρωσαν οι μεγαλύτερες αίθουσες: τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά +17,7%, τα Large Supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά +9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.
Τέλος, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των Supermarkets ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (+11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (+3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς οι νέες φοροελαφρύνσεις αυξάνουν το διαθέσιμο εισόδημα κατά 4,5% – Η ανάλυση του ΓΛΚ που εστάλη στην Κομισιόν
- LVMH: Ανοίγει… πανιά για να μεταφέρει 4 εκατομμύρια μπουκάλια κονιάκ το χρόνο
- Τράπεζα Πειραιώς: Συμφωνία για μεταβίβαση ΜΕΔ αξίας 300 εκατ. ευρώ στην Cepal
- Δήλωση Stéphane Boujnah, CEO & Chairman of the Managing Board, Euronext Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2025
