• Business

    Πως έβγαλε λεφτά η Vivartia (και ο Ανδρέας Βγενόπουλος) 

    Ανδρέας Βγενόπουλος

    Ανδρέας Βγενόπουλος, ετών 63, επιχειρηματίας.


    Αυξημένες έστω και οριακά, κατά 1%, ήταν το 2015 οι πωλήσεις του ομίλου Vivartia, σε μία δύσκολη για την αγορά χρονιά, κατά τη διάρκεια της οποίας η επιβολή των capital controls επηρέασε σημαντικά την καταναλωτική κίνηση.

    Ειδικότερα, ο όμιλος Vivartia (που περιλαμβάνει brands όπως η Δέλτα, τα Goody’s, τα Flocafe και τα Everest) κατέγραψε το 2015 πωλήσεις 165 εκατομμυρίων ευρώ, ποντάροντας κατά κύριο λόγο σε τρεις παράγοντες: στη διατήρηση σημαντικών μεριδίων στις αγορές φαγητού (ποσοστό 20,8%) και καφέ (ποσοστό 13,6%), στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και στην ενίσχυση του τζίρου των Everest.

    Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων του συστήματος Everest αυξήθηκαν το 2014 κατά 3% (ενισχυμένες και από τα 13 νέα καταστήματα που άνοιξαν), ενώ αυξημένες ήταν και οι πωλήσεις των La Pasteria (+10%). Αντίθετα, μειωμένες ήταν οι πωλήσεις των Goody’s (-8%) και Flocafe (-6%), με τη Vivartia να εστιάζει στην ανάπτυξη των concepts Goody’s Burger House και Flocafe Espresso Room αντίστοιχα.

    vivartia

    Θετικά είναι εξάλλου τα στοιχεία για την Olympic Catering, μετά τη συγχώνευσή της με την Everest Τροφοδοτική, λόγω και της αυξημένης τουριστικής κίνησης, ενώ από τη μεταφορά της γραμμής παραγωγής της Everest Τροφοδοτικής στις εγκαταστάσεις της Olympic Catering στα Σπάτα εξοικονομήθηκαν σημαντικοί πόροι που βοήθησαν στη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου.

    Έτσι, τα EBITDA της Vivartia  διαμορφώθηκαν το 2015 σε 12,2 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 59% σε σχέση με το 2014, ενώ οι ζημίες της Vivartia μετά από φόρους διευρύνθηκαν από τα 19,7 εκατ. ευρώ στα 20,7 εκατ. ευρώ, λόγω της αύξησης του φόρου εισοδήματος.

    Όσο για τη στρατηγική που χαράζει φέτος η εταιρεία του Ανδρέα Βγενόπουλου, αυτή επικεντρώνεται αφενός στην επέκτασή της τόσο εντός Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό, αφετέρου στη διασφάλιση της βιωσιμότητας των υφιστάμενων δικτύων της, με έμφαση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Παράλληλα, μεταξύ των στόχων της Vivartia είναι η αύξηση των πωλήσεων στον τομέα HO.RE.CA. και ο εξορθολογισμός των υποδομών των εργοστασίων της.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: 

    http://www.mononews.gr/trapezitis-milai-gia-mega-ke-distichos-proexofli/51460



    ΣΧΟΛΙΑ