ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας στον Δήμο Αθηναίων πραγματοποιήθηκε σήμερα, καθώς το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα τη Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας.
Η μελέτη εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της δημοτικής Αρχής για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, με στόχο την ενίσχυση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στον αστικό ιστό. Οι παρατάξεις που επέλεξαν την αποχή το έπραξαν για επιμέρους τεχνικά ζητήματα της μελέτης και όχι λόγω διαφωνίας με τον βασικό σχεδιασμό, ο οποίος στοχεύει στην κάλυψη περιοχών της πόλης που σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από τις συγκοινωνίες.
«Στόχος μας είναι η Αθήνα να αποκτήσει τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία, με ένα δίκτυο που θα συμβάλει ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας. Όπως υπογράμμισε, ο σχεδιασμός βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη, αποσκοπεί στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και στη μείωση της εξάρτησης από το Ι.Χ., δημιουργώντας ένα σύγχρονο, φιλικό και συμπληρωματικό σύστημα μετακινήσεων που αφορά όλους τους Αθηναίους. «Θέλουμε να συνδέσουμε όλες τις γειτονιές της πόλης. Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου σημείωσε ότι μέσα στα πρώτα δύο χρόνια της δημοτικής θητείας προωθείται ένα διαχρονικό και πρωτοπόρο αίτημα για την Αθήνα. Όπως είπε, οι νέες γραμμές έρχονται να συμπληρώσουν το υφιστάμενο ακτινωτό δίκτυο με κυκλικές διαδρομές, υπηρετώντας τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμα για «Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών».
Παρουσία σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες
Το προτεινόμενο δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Αθηναίων αποτελείται από επτά γραμμές, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων, με 291 στάσεις. Προβλέπεται η κάλυψη και των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων, με κάθε γραμμή να συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές κοινότητες. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η διασύνδεση των γειτονιών μεταξύ τους, αλλά και με βασικούς πόλους έλξης και κόμβους μετεπιβίβασης, όπως οι σταθμοί του Μετρό.
Κατά τον σχεδιασμό δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση των αναγκαίων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, ενώ το δίκτυο έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με τις υφιστάμενες αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, Μετρό, ΟΣΥ). Προηγήθηκε, επίσης, στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, οι οποίες κλήθηκαν να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις πριν από την εκπόνηση της μελέτης.
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η μελέτη θα πρέπει να λάβει την τελική έγκριση από τον ΟΑΣΑ και το Υπουργείο Μεταφορών πριν την έναρξη της υλοποίησης.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασίλης Ζούλιας, Deux Hommes, Ιλεάνα Μακρή, Μαίρη Κατράντζου, Rianna + Nina, Zeus + Dione: Οι Έλληνες σχεδιαστές που έντυσαν την αγαπημένη Emily in Paris
- Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Σκιές και ψίθυροι για τον «fast track» διαγωνισμό για τα εκρηκτικά στο Λαύριο
- Όλγα Κεφαλογιάννη και η μόδα της Ελλάδας
- Η Ευρωπαϊκή Άμυνα ως συντελεστής ασφάλειας και ανάπτυξης