ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στις αρχές του 2026 θα πάρει μπροστά το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο που αναπτύσσεται από την Goldair σε έκταση 588.000 τ.μ. με 266.000 τ.μ. εγκαταστάσεων, και αντιπροσωπεύει μια επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ. Οπως δηλώνει στο mononews o Βασίλης Μαγκλάρας, διευθύνων σύμβουλος της ΘΕΚ Α.Ε. η σταδιακή λειτουργία του κέντρου θα ξεκινήσει σχετικά άμεσα, σε περίπου 2 έτη.
Ο κ. Μαγκλάρας αναφέρεται και στην παρουσία του DFC, της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας αναφέροντας ότι «η Αμερικανική Κυβέρνηση διακρίνει στο έργο μας έναν στρατηγικό σύμμαχο στην ανάπτυξης ενός αυτόνομου κρίκου στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Μιλώντας για τα πλεονεκτήματα του έργου στο Θριάσιο υπογραμμίζει το γεγονός ότι το Κέντρο μας είναι το μοναδικό με σιδηροδρομική γραμμή εντός των εγκαταστάσεων.
Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:
Η σύμπραξη ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair πρωτοστατεί στο έργο για την ανάπτυξη του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου. Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα το έργο; Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία;
Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει πολύ σύντομα, στις αρχές του 2026. Έχουμε ήδη κλείσει το σύνολο των αδειοδοτικών και εγκριτικών εκκρεμοτήτων και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε αυτήν την εμβληματική επένδυση στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το κατασκευαστικό έργο θα παραδίδεται σταδιακά από τους πρώτους 18 μήνες με ορίζοντα ολοκλήρωσης του συνόλου της επένδυσης τα τέσσερα έτη. Συνεπώς, η σταδιακή λειτουργία του κέντρου θα ξεκινήσει σχετικά άμεσα, σε περίπου 2 έτη.
Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ. Ποια είναι η συμβολή της αμερικανικής DFC και τι δείχνει αυτή η συμμετοχή για την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών στην Ελλάδα;
Η DFC δεν είναι απλώς ένας επενδυτής. Είναι η Αμερικανική Κρατική Τράπεζα Επενδύσεων, στο διοικητικό συμβούλιο της οποίας είναι μερικά από τα σημαντικότερα μέλη της Αμερικανικής Κυβέρνησης. Συνεπώς, η συνεργασία με το DFC δεν συνιστά μια επενδυτική επιλογή, αλλά μια στρατηγική και για τις δυο πλευρές.
Η Αμερικανική Κυβέρνηση διακρίνει στο έργο μας έναν στρατηγικό σύμμαχο στην ανάπτυξης ενός αυτόνομου κρίκου στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Και εμείς διότι θεωρούμε αυτήν την συνεργασία ως την κορωνίδα της εμπορικής μας πολιτικής. Το DFC θα επενδύσει στο Θριάσιο περίπου 140 εκ ευρώ.
Η επίσκεψη του DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ήρθε σε μια κρίσιμη φάση για το έργο. Τι σηματοδοτεί για εσάς αυτή η παρουσία και ποιες νέες δυνατότητες ανοίγει για τη συνεργασία Ελλάδας – ΗΠΑ στις υποδομές και τα logistics;
Η πρόσφατη επίσκεψη του DFC ήταν πολύ σημαντική για την εταιρεία μας. Ήταν το επιστέγασμα της σκληρής δουλείας και της καλής συνεργασίας που είχαμε τα τελευταία δύο έτη.
Μην ξεχνάτε όμως ότι το DFC έχει δηλώσει το ενδιαφέρον του μέσω επίσημης επιστολής βούλησης χρηματοδότησης και για το Λιμάνι του Βόλου και για το στρατόπεδο Γκόνου και αυτό καταδεικνύει ότι το ενδιαφέρον της αμερικανικής κυβέρνησης είναι γνήσιο και έντονο.
Δεν πρόκειται για μια αποσπασματική κίνηση, αλλά για μια καλά μελετημένη στρατηγική κίνηση που έχει σκοπό να δημιουργήσει στην Ελλάδα έναν εναλλακτικό, από τον υφιστάμενο, διάδρομο εμπορίου και εφοδιαστικής αλυσίδας. Προφανώς τέτοιες συνεργασίες προσδίδουν βάθος στις εκάστοτε διακρατικές σχέσεις.
Πόσες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και ποιους κλάδους μπορεί ιδανικά να φιλοξενήσει το νέο εμπορευματικό κέντρο;
Τα εμπορικά πλεονεκτήματα του κέντρου μας είναι πολλά και μοναδικά για τον κλάδο της εφοδιαστικής στην Ελλάδα. Από την σιδηροδρομική γραμμή εντός του κέντρου έως την ενεργειακή αυτονομία και την τεχνολογία αιχμής, το κέντρο μας φιλοδοξεί να γίνει το πιο σύγχρονο και καλά διασυνδεδεμένο logistics center της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το εμπορικό ενδιαφέρον υπ’ αυτούς τους όρους είναι πολύ υψηλό και μάλιστα από πολυεθνικούς κολοσσούς που επιθυμούν την συνεργασία μαζί μας ως την βάση τους για την ανάπτυξή τους στην ευρύτερη περιοχή.
Σε τεχνικό επίπεδο, ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που θα κάνουν το Θριάσιο Ι ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό logistics hub;
Όπως σας ανάφερα και προηγουμένως, το Κέντρο μας είναι το μοναδικό με σιδηροδρομική γραμμή εντός των εγκαταστάσεων, γεγονός που του προσδίδει ιδιαίτερο συγκριτικό πλεονέκτημα.
Επιπλέον, θα ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής και θα είναι ενεργειακά αυτόνομο. Πέραν αυτών των τεχνικών προδιαγραφών, το ΘΕΚ διαθέτει μεγάλες σε έκταση και ψηλές αποθήκες, στοιχεία που λείπουν ιδιαιτέρως από τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας της ελληνικής αγοράς.
Η Goldair συμμετέχει μαζί με τον όμιλο ΑΚΤΩΡ και την Trade Estates και στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία ενός στρατηγικού Επιχειρηματικού Πάρκου στην περιοχή. Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα ο διαγωνισμός;
Αυτός ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση, καθώς έχει ξεκινήσει η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και αναμένουμε να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2026.
Έχει γίνει γνωστό ότι και για αυτό το έργο βρίσκεστε σε συζητήσεις με τον αμερικανικό αναπτυξιακό οργανισμό DFC με στόχο τη χρηματοδοτική στήριξη του project. Ποια θα είναι σε αυτό το έργο η πιθανή συμβολή του;
Δεν βρισκόμαστε απλώς σε συζητήσεις. Το DFC έχει δηλώσει επισήμως μέσω επιστολής την βούλησή του να χρηματοδοτήσει το έργο. Η συμβολή του θα είναι αντίστοιχη με αυτήν στην ΘΕΚ και αυτό αποτελεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα εμπιστοσύνης του DFC προς τα μέλη της κοινοπραξίας.
Είστε και με άλλους εταίρους σε συζητήσεις για το εν λόγω έργο;
Όχι, η κοινοπραξία δεν συζητά με άλλους εταίρους. Άλλωστε, στην παρούσα φάση, η διαγωνιστική διαδικασία δεν το επιτρέπει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- THE DOLLI Sunday Table: Η Aκρόπολη στο πιάτο μας με φρέσκα θαλασσινά, χρώματα κι αρώματα
- Η διακύβευση των εκλογών: Ποια οικονομική στρατηγική θα κυβερνήσει;
- Αποκάλυψη mononews: Αυτός είναι ο συμβιβασμός Κούστα – Γιαννικοπούλου – Το ποσό που εισέπραξε η πρώην και τα «τριαντάφυλλα» του Σαγκάλ
- Σε ρυθμούς Fed οι αγορές – Μπορεί ο Δεκέμβριος να ανατρέψει το βαρύ κλίμα στις αγορες;