Μέχρι το καλοκαίρι του 2026 αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεγάλη ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας όλων των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ.

Πρόκειται για ένα έργο που θα ωφελήσει τουλάχιστον 600.000 ανθρώπους και παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση με την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

1

Ήδη έχουν ψηφιοποιηθεί 10 εκατομμύρια καρτέλες από το σύνολο των 53 εκατομμυρίων, με το κόστος να ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Ο βασικός στόχος είναι να μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα στα θέματα συνταξιοδότησης.

Τα τελευταία έξι χρόνια έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στον χρόνο έκδοσης συντάξεων. Το 2019 οι εργαζόμενοι περίμεναν κατά μέσο όρο 500 ημέρες για να βγει η κύρια σύνταξή τους. Σήμερα, ο χρόνος αυτός έχει πέσει στις 42 ημέρες. Με την ολοκλήρωση του έργου το 2026, αναμένεται να μειωθεί ακόμη περισσότερο και ο χρόνος έκδοσης των επικουρικών συντάξεων, ωφελώντας συνολικά πάνω από 600.000 ασφαλισμένους.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει ήδη αποτέλεσμα: λιγότερες εκκρεμείς συντάξεις και περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Από το 2019, όταν οι ηλεκτρονικές δυνατότητες ήταν ελάχιστες, ο e-ΕΦΚΑ σήμερα έχει πάνω από 130 ψηφιακές υπηρεσίες και σχεδόν 100 εκατομμύρια επισκέψεις στις πλατφόρμες του μόνο μέσα στο 2025.

Οι πολίτες πλέον μπορούν να εξυπηρετούνται εύκολα online, χωρίς ουρές και χωρίς να χρειάζεται να πάνε σε υποκατάστημα. Όλες οι υπηρεσίες είναι διαθέσιμες είτε από υπολογιστή είτε μέσω της εφαρμογής myEFKA mobile στο App Store και στο Google Play.

Παράλληλα, με τη νέα πλατφόρμα «Dashboard του Πολίτη», οι ασφαλισμένοι έχουν στη διάθεσή τους μια πλήρη εικόνα για όλα όσα αφορούν την ασφαλιστική τους ζωή: εισφορές, οφειλές, αιτήσεις, ειδοποιήσεις και πολλά ακόμη.

Με λίγα κλικ, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι μπορούν:

• Να βλέπουν όλη την ασφαλιστική τους ιστορία και να κατεβάζουν τα σχετικά πιστοποιητικά.

• Να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την πορεία των αιτήσεων και των υποθέσεών τους.

• Να εκδίδουν και να εκτυπώνουν άμεσα ασφαλιστική ενημερότητα.

• Να υποβάλλουν αιτήσεις για επιδόματα, παροχές ή αλλαγές στοιχείων με απλές διαδικασίες.

• Να παρακολουθούν τις εισφορές τους και να εξοφλούν τις οφειλές τους μέσω της πλατφόρμας IRIS.

• Να έχουν πρόσβαση στα ενημερωτικά σημειώματα σύνταξης και σε στοιχεία αναπηρίας, όπου χρειάζεται.

Για να μπει κάποιος στο Dashboard ή στο myEFKA mobile, χρησιμοποιεί τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και έναν κωδικό OTP (One Time Password). Προϋπόθεση είναι να έχει προηγηθεί εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

Η εφαρμογή myEFKA mobile προσφέρει όλες σχεδόν τις λειτουργίες του Dashboard σε πιο απλή μορφή, προσαρμοσμένη στην οθόνη του κινητού ή του tablet. Έτσι, οι ασφαλισμένοι μπορούν να βλέπουν τα ένσημά τους, τα δικαιολογητικά τους, τις αιτήσεις τους και να κλείνουν ραντεβού με υπάλληλο, οποιαδήποτε στιγμή και από όπου κι αν βρίσκονται.

Διαβάστε επίσης

Χάρης Δούκας: Επιστολή στον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ για τα δημοτικά τέλη

Euroseas (Αριστείδης Πίττας): Κερδοφορία 29,7 εκατ, δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο και ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων 

Μητσοτάκης στο Reimagine Tourism: Εχω τη φιλοδοξία να κάνω την Ελλάδα τον νο1 τουριστικό προορισμό σε επίπεδο ποιότητα