array(0) {
}
        
    
Menu
-0.58%
Τζίρος: 229.57 εκατ.

Μαρινάκης για επίθεση στα γραφεία της Ομάδας Αλήθειας: Η αλήθεια ενοχλεί – Οι δράστες θα συλληφθούν

Media

Το σήριαλ με τη συνέντευξη Σαμαρά και η ωραία Ιρένα, η Αφροδίτη και το sex toy, η new entry Έλενα Γκρέκου, οι φήμες για Open και ποιος θα κλείσει την Κίμπερλι

Comments

Γιατί ο Κυριακού επέλεξε τη μέθοδο outsourcing για τη συνέντευξη Σαμαρά; Ποια είναι η «εκλεκτή» δημοσιογράφος Ιρένα Αργύρη, γιατί βάζει «γκολ από τα αποδυτήρια» και τι κάνει η εταιρεία της;

Υπάρχουν δύο είδη τηλεοπτικών αποκλειστικοτήτων: αυτές που περιμένεις και αυτές που σε κάνουν να σηκώνεις το φρύδι, να ρουφάς τον καφέ αργά και να ψιθυρίζεις «εδώ κάτι έγινε». Η συνέντευξη Σαμαρά στον ΑΝΤ1 ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη κατηγορία — τη σπάνια, τη ζουμερή, την κατηγορία «μα πώς έγινε αυτό;».

Ναι, το κανάλι του Θοδωρή Κυριακού, με όλη την τηλεοπτική του βαρύτητα, δεν την έδωσε σε κανέναν από τους «συνήθεις αναγνωρίσιμους».

1

Ούτε στο δυνατότερό του «χαρτί» τον διαχρονικό Νίκο Χατζηνικολάου, ούτε ακόμη και στον Παναγιώτη Στάθη διάδοχο στο πρωινό slot του Γιώργου Παπαδάκη.

Αντί γι’ αυτούς την πήρε κάποια που, κυριολεκτικά, έβαλε γκολ από τα αποδυτήρια.

Η γυναίκα που μπήκε στο γήπεδο χωρίς να κοιτάξει το scoreboard

Αν η δημοσιογραφία ήταν ποδόσφαιρο, η Αργύρη δεν θα ήταν ο παίκτης που έρχεται από τη μεγάλη μεταγραφή. Θα ήταν ο τύπος που μπαίνει στο 78’, όλοι αναρωτιούνται «ποια είναι;», και μετά βάζει το καθοριστικό γκολ από 35 μέτρα.

Αρχιτέκτων με MSc από το ΕΜΠ — ήδη αυτό από μόνο του είναι plot twist. Με θητεία σε loss adjusting και consulting — δεύτερο plot twist.
Και μετά, ξαφνικά, media: Iris TV, εκπομπή Review στο Zougla.gr, αθόρυβες εμφανίσεις σε debates, και ένα συνεχές φλερτ με το περιεχόμενο και την παραγωγή.

Η λέξη-κλειδί εδώ δεν είναι «δημοσιογράφος».
Είναι «multi-tool».
Ένα σουγιαδάκι των media, που πιάνει από τεχνολογία μέχρι storytelling. Και το καλύτερο; Έχει τη δική της εταιρεία.

Η IRIS Studios: μικρή στο μέγεθος, μεγάλη στη στιγμή

Από το 2020, η Αργύρη κατέχει το 99% της IRIS Studios ΙΚΕ, με υπηρεσίες που απλώνονται σαν σουπερμάρκετ παραγωγής:

– τηλεοπτικές παραγωγές

– διαφημιστικές υπηρεσίες

– live streaming

– φωτογραφίσεις

– ενοικίαση εξοπλισμού

– ακόμα και διάθεση τηλεοπτικού & διαδικτυακού διαφημιστικού χώρου

Μικρή εταιρεία; Ναι.
Ασήμαντη; Όχι πλέον.

Οικονομικά στοιχεία 2023:

– 78.000 ευρώ τζίρος

– 7.294 ευρώ κέρδη

– Μηδενικά αποθέματα, αλλά ενεργητικό ~57.000 ευρώ

– Καθαρή θέση που «μαζεύεται» από τα -14.242 σε -5.948

– Διπλάσια πάγια — σήμα ότι «χτίζει» υποδομή και όχι, δεν παίζει μπάλα beach bar.

Με λίγα λόγια: δεν είναι κολοσσός, αλλά είναι ένα στούντιο που ανεβαίνει.
Και τώρα έκανε μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές ντρίμπλες της τελευταίας δεκαετίας.

Γιατί όμως outsourcing; Και γιατί τώρα;

Το ερώτημα είναι: Μπορούσε  ο ΑΝΤ1 να κάνει τη συνέντευξη «εντός έδρας»; Ίσως ναι, ίσως και όχι. Ας δούμε το ρεπορτάζ για το πως το σύστημα Κυριακού διάβασε τον χάρτη.

1. Ο Σαμαράς δεν ήθελε “βαριά ονόματα”.
Δεν ήθελε κλασική, στεγνή, προεδρική ανάκριση.
Ήθελε κάτι πιο ανθρώπινο, πιο καθαρό, πιο «ανοίγω τα χαρτιά μου χωρίς πολιτικό GPS πάνω από το κεφάλι μου». Ήθελε τον δικό του άνθρωπο…

2. Ο ΑΝΤ1 ήθελε να διαφοροποιηθεί.
Μια συνέντευξη τέτοιου βάρους δεν αρκεί να την έχεις. Πρέπει και να δείξεις ότι την απέκτησες (συγκεκριμένα όπως πληροφορηθήκαμε «απέκτησε τα δικαιώματα») όχι επειδή «είσαι ο ΑΝΤ1», αλλά επειδή έκανες την έξυπνη κίνηση.

3. Με το outsourcing αποφεύγεις το “συστημικό βάρος”.
Υπάρχει κάτι πολύ απελευθερωτικό στο να λες:
«Δεν την πήρε κανείς από τα κλασικά πρόσωπα. Την πήρε μια παραγωγός με φρέσκο μάτι».

4. Και… ναι, κάποιοι προβληματίστηκαν.
Όχι γιατί δεν τους αρέσει η Αργύρη.
Αλλά γιατί το outsourcing αφαιρεί τον έλεγχο που “κάποιοι” θεωρούσαν αυτονόητο.

Ο ΑΝΤ1 είπε: “Θα το κάνω έξυπνα, ευέλικτα και με τρόπο που δεν θα μπορούσατε να προβλέψετε.”

Και το έκανε.

Η συνέντευξη: πολιτικά… πιπεράτη

Η συνέντευξη δεν είναι απλώς exclusive.
Είναι —όπως διαρρέει το ρεπορτάζ— αιχμηρή.
Κριτική στον Μητσοτάκη, θέσεις για τα εθνικά, αναφορά στην απώλεια της κόρης του, σχέση με Καραμανλή και φυσικά το ερώτημα που έχει γίνει urban legend:

«Θα κάνει κόμμα ο Αντώνης Σαμαράς;»

Αν κάτι ξέρει ο Σαμαράς, είναι το timing.
Και δεν το λες τυχαίο ότι μιλάει τώρα, με αυτόν τον τρόπο και σε αυτό το “μη κλασικό” πλαίσιο.

Το comeback των Γκρέκου–Δεβετζή με… πολιτική σφραγίδα!- Ένα σπίτι, δύο γυναίκες κι ένα OPEN που… δεν μπορεί να πει όχι

Το project της Έλενας Γκρέκου και της Πηγής Δεβετζή, που είχε πρωτοανακοινωθεί τον Μάρτιο του 2024, όχι μόνο επανέρχεται στο τραπέζι του OPEN, αλλά —όπως ακούγεται στην αγορά— επιστρέφει με… ευλογίες άνωθεν. Και όταν λέμε «άνωθεν», δεν εννοούμε μόνο από τη διοίκηση.

Παρασκηνιακά, μιλούν για γνωστό πολιτικό πρόσωπο που φέρεται να έχει δείξει ζωηρό ενδιαφέρον ώστε η εκπομπή να προχωρήσει «όπως πρέπει». Όχι κάτι μεμπτό — απλώς ένα από εκείνα τα διακριτικά σπρωξίματα που κάνουν τα projects να περπατούν λίγο πιο σβέλτα. Στο κανάλι, πάντως, το αντιμετωπίζουν ήδη ως εκπομπή με… πλάτες, γι’ αυτό και θεωρείται από τα λίγα προγράμματα που δύσκολα θα κοπούν ακόμη κι αν αλλάξει συνολικά το grid.

Η παραγωγή ετοιμάζεται «μετά βαΐων και κλάδων»: νέα ομάδα, μεγαλύτερος προϋπολογισμός, και τα γυρίσματα θα γίνονται σε σπίτι που θα υποδέχεται επώνυμους καλεσμένους σε πιο κοινωνική, εξομολογητική ατμόσφαιρα.

Το πιο καυτό τηλεοπτικό ραντεβού της εβδομάδας: Ποιος θα «κλειδώσει» τη Γκιλφόιλ;

Στην τηλεοπτική αγορά επικρατεί αυτές τις μέρες μια μικρή… κοσμοσυρροή. Οι συνεργάτες της νέας πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, έχουν μπροστά τους μια μακριά λίστα από ελληνικά κανάλια, εφημερίδες και sites που διεκδικούν την πρώτη της τηλεοπτική συνέντευξη. Όλοι έχουν κάνει το αίτημά τους, όλοι περιμένουν το πολυπόθητο «ναι». Από δύο κανάλια μάλιστα υπάρχουν δύο αιτήσεις, μια από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων και άλλη μια από εκπομπάρχες.

Μετά τη Σύνοδο P-TEC, που ολοκληρώνεται στην Αθήνα, η πρέσβης αναμένεται να αποφασίσει μέσα στο Σαββατοκύριακο πού θα δώσει το “δαχτυλίδι”.

Και εκεί αρχίζει το ενδιαφέρον.

Στην αγορά λέγεται –με χαμόγελο, όχι με βεβαιότητα– ότι ο ΑΝΤ1 έχει ένα μικρό προβάδισμα. Όχι μόνο επειδή το κανάλι κινήθηκε γρήγορα ή επειδή μια συνέντευξη με τον Νίκο Χατζηνικολάου θεωρείται πάντα «σίγουρη αξία». Αλλά και γιατί οι άνθρωποι που χειρίζονται την επικοινωνία της Γκιλφόιλ έχουν πολύ καλές σχέσεις με τον σταθμό.

Κάποιοι μάλιστα σχολιάζουν ότι η Γκιλφόιλ, με το έντονο αμερικανικό πολιτικό προφίλ της, βλέπει με συμπάθεια την εξωστρέφεια του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ, ειδικά μετά τη διεθνή πρωτοβουλία του Θοδωρή Κυριακού για τη μεγάλη συνεργασία με το Atlantic Council – μια κίνηση που έφερε το κανάλι στο προσκήνιο της γεωπολιτικής συζήτησης.

Όπως και να ’χει, τίποτα δεν είναι ακόμη οριστικό.
Το μόνο σίγουρο: η Κίμπερλι Γκιλφόιλ έχει γίνει το πιο περιζήτητο τηλεοπτικό ραντεβού της εβδομάδας. Και το ποιος θα το κλείσει, θα το μάθουμε πολύ σύντομα.

YOJO – powered by IMED – is here: Η Νάνσυ Τάση και ο Άγγελος Πετρόπουλος στήνουν το νέο media–think tank

Το IMED – Incubator for Media Education and Development προχωρά στη δημιουργία ενός νέου δημοσιογραφικού οργανισμού, εισερχόμενο με τον δικό του, πρωτότυπο τρόπο στην αγορά των ΜΜΕ.

Ο στόχος είναι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου μοντέλου ενημέρωσης, που θα βασίζεται στην ακρίβεια, τη διασταύρωση των πληροφοριών και τη συστηματική αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων και τεχνητής νοημοσύνης. Ο οργανισμός θα διαθέτει πλήρη υπηρεσία fact-checking, ενώ θα επενδύσει στην εκπαίδευση και στήριξη νέων δημοσιογράφων.

Το εγχείρημα στελεχώνουν δύο δημοσιογράφοι με εμπειρία και διαδρομή:

– Νάνσυ Τάση – Head of Newsgathering, YOJO
Η Νάνσυ Τάση έχει πολυετή πορεία στην τηλεοπτική δημοσιογραφία και διετέλεσε Επικεφαλής των Αρχισυντακτών του τμήματος ειδήσεων του Ομίλου ΑΝΤ1 για σχεδόν δύο δεκαετίες. Έχει συντονίσει την κάλυψη μεγάλων γεγονότων και έχει συμβάλει στην εκπαίδευση νέων δημοσιογράφων, μέσα από τη σχολή του σταθμού και το newsroom.

– Άγγελος Πετρόπουλος – Executive Editor, YOJO
Ο Άγγελος Πετρόπουλος έχει εργαστεί επί σειρά ετών σε επιτελικές θέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Υπήρξε Διευθυντής Ειδήσεων και Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης του ΑΝΤ1, ενώ στο παρελθόν συνεργάστηκε με διεθνή μέσα όπως το NBC, το CBS και οι New York Times. Είναι απόφοιτος του Columbia University School of Journalism.

Το IMED έχει ήδη εξασφαλίσει τη μισθοδοσία των εργαζομένων για τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του οργανισμού, διασφαλίζοντας ένα σταθερό περιβάλλον ανάπτυξης και δημιουργίας. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η διαδικασία αναζήτησης συνεργατών για τη στελέχωση των πρώτων ομάδων.

Γιατί δεν χωράνε οι δημοσιογράφοι στη δίκη για τα Τέμπη;

Η δίκη για το δυστύχημα των Τεμπών πλησιάζει (τον Μάρτιο του 2026), μια δίκη που η χώρα περιμένει σχεδόν με κομμένη την ανάσα. Γονείς, οικογένειες, συγγενείς θυμάτων, αλλά και μια ολόκληρη κοινωνία που ζητά απαντήσεις. Και μέσα σε όλο αυτό το φορτισμένο κλίμα, το Δικαστήριο όρισε για τους δημοσιογράφους έναν χώρο που θυμίζει το τραγούδι του Άκη Πάνου (7 Νομά σ’ ένα δωμά)… 17 τετραγωνικών μέτρων. Δεκαεπτά. Για να καλυφθεί η υπόθεση που συγκλόνισε την Ελλάδα. Για να σταθούν άνθρωποι που καλούνται να αποδώσουν την αλήθεια σε εκατομμύρια πολίτες.

Το Συνεδριακό Κέντρο «ΓΑΙΟΠΟΛΙΣ», όπου θα γίνει η δίκη στις 23 Μαρτίου 2026, διαθέτει μια μεγάλη αίθουσα 283 τετραγωνικών μέτρων για το δικαστήριο. Έχει ακόμη δύο βοηθητικούς χώρους — έναν χώρο υποδοχής σχεδόν 110 τ.μ. και ένα φουαγιέ 82 τ.μ. για το κοινό. Για όλους έχει προβλεφθεί άνεση, θέσεις, οθόνες, πρόσβαση. Για όλους, εκτός από εκείνους που θα πρέπει να μεταφέρουν κάθε λεπτό της διαδικασίας στους πολίτες. Για τον Τύπο – για τους ανθρώπους που πρέπει να δώσουν φωνή στη δίκη – προβλέπεται ένας χώρος μικρότερος κι από ένα παιδικό δωμάτιο.

Η ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΕΥΒΟΙΑΣ κρούει τον κώδωνα: με τέτοια συνθήκη δεν μπορεί να καλυφθεί η δίκη. Δεν χωρούν οι άνθρωποι, δεν χωρούν τα laptop, οι κάμερες, οι σημειώσεις, τίποτα. Δεν χωρά καν η ευθύνη του ρεπορτάζ. Πώς θα σταθούν οι δημοσιογράφοι; Πώς θα εργαστούν; Πώς θα μεταδώσουν; Πώς θα υπηρετήσουν το καθήκον τους;

Η Ένωση ζητά το αυτονόητο: έναν κανονικό χώρο, ανθρώπινο, λειτουργικό, αντάξιο της κρισιμότητας της δίκης.

Athletiko Marathon: Ο πρώτος 12ωρος φιλανθρωπικός μαραθώνιος streaming στην Ελλάδα

Στις 12 Νοεμβρίου το Athletiko.gr διοργανώνει τον πρώτο μαραθώνιο streaming στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα φιλανθρωπικό event διάρκειας 12 ωρών, με τη συμμετοχή κορυφαίων παρουσιαστών, αθλητών και καλλιτεχνών, με στόχο την ενίσχυση και τη στήριξη των παιδιών που το έχουν ανάγκη.

Το event θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω YouTube, του Athletiko.gr, καθώς και τηλεοπτικά από το Action24.

O Ζαχαρός, η Λατινοπούλου και το sex toy στον αέρα του One – Τι συνέβη πραγματικά

Ένα τηλεοπτικό στιγμιότυπο που θα διδάσκεται στις σχολές επικοινωνίας —όχι ως παράδειγμα επιτυχίας, αλλά ως ορισμός του «όταν η πραγματικότητα ξεπερνά τη φαντασία»— εκτυλίχθηκε στην εκπομπή «Εδώ» του One Channel.

Η πρόεδρος της «Φωνής Λογικής», Αφροδίτη Λατινοπούλου, ανέλυε με στόμφο το μεταναστευτικό και αναρωτιόταν γιατί όσοι υποστηρίζουν τους μετανάστες «δεν παίρνουν τα πράγματά τους να πάνε στο Καμπούλ», όταν από το βάθος του στούντιο ακούστηκε μια φωνή να αναφωνεί ξεκάθαρα:
«Αυνανιστής!»

Το στούντιο πάγωσε για ένα δευτερόλεπτο που κράτησε αιώνα. Ο παρουσιαστής, Σταμάτης Ζαχαρός, γύρισε αποσβολωμένος, η καλεσμένη έμεινε με το χαμόγελο εκείνο που φοράς όταν προσπαθείς να καταλάβεις αν σε πρόσβαλαν ή απλώς άκουσες λάθος, και οι τηλεθεατές βρέθηκαν ξαφνικά μπροστά σε ένα on–air λεξιλογικό σκάνδαλο.

Γιατί, όπως αποδείχθηκε, η λέξη-πυροτέχνημα δεν ήταν προσβολή, ούτε πολιτική παρέμβαση διαμαρτυρίας. Ήταν απλώς μια άτυχη ομοηχία που έκανε την ελληνική γλώσσα να στήσει άλλη μια παγίδα: το επίμαχο «αυνανιστής» μπορούσε να εννοεί είτε το γνωστό –ή διακριτικά άγνωστο– σεξουαλικό βοήθημα που λειτουργεί ως αντλία αυτοϊκανοποίησης, είτε την υποτακτική του ρήματος “αυ@#%ζομαι”, που στον προφορικό λόγο μοιάζει σαν λεκτικό στραβοπάτημα.

Η πραγματικότητα, βέβαια, ήταν λιγότερο πικάντικη απ’ ό,τι φαντάστηκαν τα social media. Τα παιδιά της παραγωγής δεν ειρωνεύονταν τη Λατινοπούλου· συζητούσαν μεταξύ τους για ένα αντικείμενο που υπήρχε στο στούντιο, του οποίου το σχήμα –όπως είπαν αυτόπτες– θύμιζε επικίνδυνα το συγκεκριμένο αξεσουάρ.

Το αποτέλεσμα: μια σκηνή που έπαιξε ξανά και ξανά στα κοινωνικά δίκτυα, με τίτλους του τύπου «Αυνανιστής on air ενώ η Λατινοπούλου μιλούσε για το μεταναστευτικό» και λεζάντες που θα ζήλευε ο Μποστ.

Αττικές Εκδόσεις: Συγχώνευση για Λάμψη 92.3 και Harper’s Bazaar

Μια ακόμη αναδιάρθρωση σημειώνεται στον όμιλο του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου. Οι Αττικές Εκδόσεις αποφάσισαν τη συγχώνευση δύο θυγατρικών τους: Η «Λάμψη Εκδοτικές & Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Μονοπρόσωπη Α.Ε.» –που λειτουργεί τον Λάμψη 92.3, εμπορικά εκμεταλλεύεται τον Best 92.6 και εκδίδει περιοδικά– απορροφά την «Ιονικές Εκδόσεις Μονοπρόσωπη Α.Ε.», εταιρεία πίσω από το Harper’s Bazaar (που κυκλοφορεί με το Βήμα) και το harpersbazaar.gr.

Οι εσωτερικές ανακατατάξεις δεν είναι ξένες στον όμιλο:
– Το 2024 πωλήθηκε το μερίδιο στο Τηλέραμα στην S-Media της οικογένειας Σμυρνιωτάκη.
– Το 2023 ενισχύθηκε η συμμετοχή στο Αθηνόραμα στο 97,06%.
– Το 2022 η μητρική εταιρεία είχε απορροφήσει τους φορείς του Athens DeeJay 95.2, του TheTOC.gr και του WomanTOC.gr.

Σε αναμμένα κάρβουνα οι εργαζόμενοι του iefimerida λόγω σεναρίων για νέες αλλαγές

Τα τελευταία δύο χρόνια ο χώρος των ελληνικών media βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης, με εξαγορές, συγχωνεύσεις και νέα επιχειρηματικά σχήματα. Μέρος αυτών των κινήσεων ήταν και η εξαγορά της εταιρείας New Media Synapsis, στην οποία ανήκει το iefimerida, από τους Μπάκο – Καϋμενάκη – Εξάρχου.

Η εξαγορά πραγματοποιήθηκε έναντι περίπου 7 εκατ. ευρώ, ποσό που κάλυπτε τόσο την αξία της εταιρείας όσο και τα υφιστάμενα δάνειά της. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο Χρήστος Ράπτης και η ομάδα του παρέμειναν στη διοίκηση του μέσου, με πρόβλεψη σταδιακής ενίσχυσης και ανάπτυξης.

Το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν πληροφορίες που θέλουν την Wide Media (συμφερόντων Εξάρχου – Μπάκου – Καϋμενάκη) και τον Γιάννη Κουρτάκη (Next Step Media Group) να εξετάζουν το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός νέου ισχυρού σχήματος στον χώρο των media. Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκαν σενάρια για ενδεχόμενη μεταφορά του iefimerida.gr προς την πλευρά Κουρτάκη, σε περίπτωση που οι δύο όμιλοι συνενωθούν ή ανταλλάξουν περιουσιακά στοιχεία.

Τι συμβαίνει όμως πραγματικά σήμερα

Παρά τον θόρυβο και τις φήμες που κυκλοφορούν:

▪️ Καμία διαδικασία δεν έχει προχωρήσει επίσημα.
▪️ Οι δύο πλευρές δεν έχουν φτάσει καν στο στάδιο του due diligence.

Τυπικά, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει συμφωνία, ούτε καν προχωρημένη συζήτηση. Άρα, προς το παρόν, όλα τα σενάρια για μεταβιβάσεις είναι ανεπιβεβαίωτα.

Γιατί ανησυχούν οι εργαζόμενοι του iefimerida

Οι περίπου 50 εργαζόμενοι στο iefimerida βρίσκονται σε κατάσταση ανασφάλειας, καθώς:

– είναι η δεύτερη σημαντική αλλαγή ιδιοκτησίας/συζητήσεων μέσα σε λίγα χρόνια,

– οι φήμες για νέα μεταβίβαση ή ένταξη σε άλλο όμιλο είναι επίμονες,

– δεν έχουν υπάρξει επίσημες ενημερώσεις από τη διοίκηση,

– κυκλοφορούν δημοσιεύματα που προεξοφλούν σενάρια χωρίς να έχουν ληφθεί αποφάσεις.

Διπλό makeover στο OPEN Beyond: Από την τυπική αναθεώρηση στην ουσιαστική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Σειρά τροποποιήσεων στο καταστατικό της πραγματοποίησε η «Ραδιοτηλεοπτική Ανώνυμη Εταιρεία» (OPEN Beyond) το 2025, με τις σχετικές αποφάσεις να δημοσιεύονται στο Γ.Ε.ΜΗ. τον Ιανουάριο και τον Νοέμβριο.

Η πρώτη καταχώριση, στις 15/1/2025, αφορούσε την έγκριση της τροποποίησης του άρθρου 5 του καταστατικού, όπως αποφασίστηκε από τη Γενική Συνέλευση της 30ής Δεκεμβρίου 2024. Πρόκειται για μια καθαρά θεσμική προσαρμογή, χωρίς χρηματικές μεταβολές ή αλλαγές στη δομή του μετοχικού κεφαλαίου, με το νέο κωδικοποιημένο κείμενο να καταχωρίζεται την ίδια ημέρα

Η δεύτερη, πιο ουσιαστική, μεταβολή καταγράφηκε στις 4 Νοεμβρίου 2025, όταν καταχωρίστηκε το πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου της 20ής Οκτωβρίου. Σε αυτό πιστοποιείται η μερική καταβολή ποσού 42.139,57 ευρώ, το οποίο αποτελεί μέρος της αύξησης κεφαλαίου ύψους 51.750,67 ευρώ που είχε εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση τον Μάιο. Η εν λόγω εξέλιξη οδήγησε και σε νέα προσαρμογή του άρθρου 5, με το πλήρες κείμενο του καταστατικού να επισυνάπτεται εκ νέου στο Γ.Ε.ΜΗ.

Τι έκανε ο Δημήτρης Κιρμικίρογλου στη Δανία;

Ο Δημήτρης Κιρμικίρογλου, Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, συμμετείχε στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Πολιτισμού και Μέσων Ενημέρωσης της ΕΕ στην Κοπεγχάγη, όπου εκπροσώπησε τη χώρα και είχε ρόλο rapporteur στη θεματική συζήτηση της Ολομέλειας. Στο πλαίσιο των εργασιών της Ευρωπαϊκής Προεδρίας παρουσίασε τρεις στρατηγικές προτεραιότητες για το μέλλον του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού περιεχομένου.

Πρώτον, υπογράμμισε πως το οπτικοακουστικό περιεχόμενο πρέπει να αντιμετωπιστεί ως στρατηγική προτεραιότητα. Εξήγησε ότι, όπως η Ευρώπη προστατεύει την ενεργειακή της ασφάλεια και την ψηφιακή της κυριαρχία, έτσι οφείλει να προστατεύσει και τη δημιουργική της κυριαρχία. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, απαιτεί ενίσχυση των επενδύσεων, στήριξη διεθνών συμπαραγωγών που διατηρούν αυθεντικότητα και διασφάλιση της ορατότητας του ευρωπαϊκού περιεχομένου σε κάθε πλατφόρμα. Τόνισε ότι μια Ευρώπη που αδυνατεί να διηγηθεί τις ιστορίες της κινδυνεύει να χάσει τη φωνή της.

Δεύτερον, επισήμανε ότι η καινοτομία και η τεχνολογία οφείλουν να αποτελέσουν γέφυρα συνεργασίας. Υποστήριξε ότι το περιεχόμενο χωρίς διανομή παραμένει ανεκμετάλλευτο δυναμικό και ότι η συνεργασία δημόσιων φορέων, η αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης και immersive τεχνολογιών είναι απαραίτητες για τη δημιουργία ενός ισχυρού και ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού οικοσυστήματος. Ανέφερε ότι φορείς όπως το ERTFLIX, η RAI και το ARTE διαθέτουν σημαντικά πλεονεκτήματα, τα οποία σε συνδυασμό μπορούν να δημιουργήσουν μια πολύ ισχυρή δύναμη, ενώ οι παγκόσμιες πλατφόρμες ήδη μετασχηματίζουν το πολιτιστικό τοπίο.

Τρίτον, τόνισε τη σημασία της ευρωπαϊκής ταυτότητας μέσα από αυθεντική αφήγηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι γλώσσες, οι παραδόσεις και οι πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της Ευρώπης δεν αποτελούν εμπόδια αλλά πολύτιμους θησαυρούς. Εξήγησε ότι μια Ευρώπη όπου ένα παιδί στην Αθήνα μπορεί να γνωρίσει ιστορίες από τη Στοκχόλμη και ένας νέος στο Βερολίνο να εμπνευστεί από την Πράγα ενισχύει την ανθρώπινη ποικιλομορφία. Σημείωσε και την ανάγκη στήριξης των τοπικών δημιουργικών βιομηχανιών παράλληλα με τη διεύρυνση του διασυνοριακού διαλόγου.

Κλείνοντας, τόνισε ότι, όπως ο Προμηθέας πρόσφερε στην ανθρωπότητα τη δυνατότητα να διαμορφώνει το μέλλον της μέσα από την «Πρόνοια», έτσι και η Ευρώπη οφείλει να προστατεύσει και να εμπνεύσει τις ιστορίες που θα καθορίσουν τη νέα γενιά Ευρωπαίων.

Έρχεται «επαγγελματική ταυτότητα» για τους influencers

Με όλα τα ρεπορτάζ για αμοιβές, αδήλωτα εισοδήματα και αδιαφάνεια στο influencer marketing, ο κλάδος δείχνει πως μπαίνει επιτέλους σε φάση… συμμαζέματος. Διαφημιστές και brands αποφάσισαν να θέσουν κανόνες, καθώς ολοένα και περισσότεροι influencers προωθούν προϊόντα άσχετα μεταξύ τους ή σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα που βγάζουν προς τα έξω.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας λανσάρει το πρόγραμμα Influencer Marketing Standards Training — μια μορφή επαγγελματικής πιστοποίησης που θα λειτουργεί ως «διαβατήριο» για συνεργασίες. Οι εταιρείες που συμμετέχουν δεσμεύονται πλέον να δουλεύουν μόνο με πιστοποιημένους δημιουργούς, ενώ η αρχική εκπαίδευση παρέχεται δωρεάν έως τις 19/12. Μετά, η συμμετοχή θα κοστίζει 100 ευρώ.

Η αγορά δείχνει να θέλει τάξη στο χάος. Και τώρα, φαίνεται πως για να κάνεις διαφημίσεις ως influencer…
πρέπει πρώτα να έχεις χαρτιά.

Την πιο light γκάφα του ομολογεί ο Λιάγκας

Ο Γιώργος Λιάγκας επέστρεψε στον σχολιασμό της «αποκλειστικότητας» που τελικά δεν επιβεβαιώθηκε, αναγνωρίζοντας δημόσια ότι η πληροφορία για τη συμμετοχή της Josephine στη Eurovision ήταν λανθασμένη. Με φράσεις όπως «να αναγνωρίζουμε τις γκάφες μας» και «την πατήσαμε», ο παρουσιαστής προσπάθησε να βάλει τέλος στη συζήτηση γύρω από την προαναγγελθείσα –και τελικά ανατραπείσα– είδηση, μετά την επίσημη ανακοίνωση του ΡΙΚ για την Antigoni.

Στο σχόλιό του, ο Λιάγκας εξήγησε ότι η πληροφορία προήλθε από άτομο της ομάδας της Josephine, το οποίο φέρεται να έλαβε τηλεφώνημα όπου αναφέρθηκε πως «μάλλον» υπήρχε προοπτική Eurovision. Η εσωτερική αυτή συζήτηση, που δεν κατέληξε σε συμφωνία, ήταν τελικά αρκετή για να παρουσιαστεί ως βέβαιο ρεπορτάζ στην εκπομπή.

Νέο διοικητικό σχήμα στο ΕΚΚΟΜΕΔ

Αλλαγές – αλλά και παρατάσεις θητειών – στο ΕΚΚΟΜΕΔ μετά την έκτακτη γενική συνέλευση του μοναδικού μετόχου της εταιρείας. Η προσωρινή πρόεδρος Αλεξάνδρα Αργυροπούλου και ο διευθύνων σύμβουλος Λεωνίδας Χριστόπουλος παραμένουν στις θέσεις τους έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής διοικήσεων, όπως προβλέπει ο ν. 5062/2023.

Οι φήμες για το Open… και η (ανεπίσημη) διάψευση

Και ενώ η αγορά των media συνεχίζει να «βράζει», από το Open διαψεύδεται —ανεπίσημα μεν, κατηγορηματικά δε— η τελευταία φημολογία περί εξαγοράς του σταθμού. Η διοίκηση έχει πλέον κουραστεί να απαντά στις διαδοχικές «πληροφορίες», αφού αυτή θα ήταν περίπου η έβδομη κατά σειρά «υποτιθέμενη» πρόταση αγοράς. Εφοπλιστές, επιχειρηματίες και καναλάρχες έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί ως επίδοξοι νέοι ιδιοκτήτες, χωρίς καμία από αυτές τις ιστορίες να επιβεβαιωθεί.

Όπως τονίζουν κύκλοι κοντά στο κανάλι, ο Ιβάν Σαββίδης παραμένει σταθερά στο τιμόνι, με πρόθεση να συνεχίσει την επένδυση και να επαναφέρει το Open σε πιο ανταγωνιστική τροχιά — έστω και με περιορισμένους πόρους.

Παρά ταύτα, στην πιάτσα κυκλοφόρησε εσχάτως ακόμη ένα σενάριο: ότι ο Γιώργος Πουλόπουλος (Bright Business Solutions & Διαδικασία) φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να υποβάλει πρόταση στον Σαββίδη. Πληροφορία, όμως, που δεν επιβεβαιώνεται από καμία πλευρά.

Το Extra «συνεταιρίζεται» με το Pronews.gr

Κίνηση ανανέωσης για το Extra, τον μοναδικό τηλεοπτικό σταθμό που έχει απομείνει στην ιδιοκτησία του Φίλιππου Βρυώνη μετά την πώληση του Epsilon και τη μετεξέλιξή του σε «Ναυτεμπορική TV». Τις τελευταίες ημέρες, το κανάλι εμφανίζεται με νέο branding ως Extra Pronews, δείχνοντας πρακτικά μια μορφή συνεργασίας με το ενημερωτικό site Pronews.gr του Τάσου Γκουριώτη.

Στο πρόγραμμα του Extra έχουν αρχίσει να προβάλλονται ρεπορτάζ και υλικό του Pronews.gr, καθώς και περιεχόμενο από «αδελφικά» sites, όπως το Ygeianews.gr — μαζί, φυσικά, με το σταθερό τηλεμάρκετινγκ και τα παιδικά που προβάλλονταν τα προηγούμενα χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι το κανάλι διαθέτει άδεια ενημερωτικού προγράμματος, παρότι για μεγάλο διάστημα είχε στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στις τηλεπωλήσεις.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από το Pronews.gr για τη συνεργασία. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη τηλεοπτική παρουσία του site: πριν από τρία χρόνια είχε συνεργαστεί με το Super B TV στην Πάτρα (που τότε είχε μετονομαστεί σε «PRONEWS Τηλεόραση Νότιας Ελλάδας») καθώς και με το Syros TV.

Στην τελική ευθεία οι ραδιοφωνικές άδειες – και τα δύσκολα αρχίζουν

Θέμα ημερών φαίνεται πως είναι η επανεκκίνηση του μεγάλου, ξεχασμένου φακέλου των ραδιοφωνικών αδειών. Μετά από χρόνια αδράνειας, η διαβούλευση ανάμεσα στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, τον αρμόδιο υφυπουργό στον Πρωθυπουργό Παύλο Μαρινάκη και την ΕΙΙΡΑ – την Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής, όπου συμμετέχει σχεδόν όλο το ραδιοφωνικό στερέωμα – βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο της.

Στην Αττική εκπέμπουν σήμερα 64 ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιδιωτικοί και δημόσιοι μαζί. Το μεγάλο αγκάθι, λοιπόν, ενόψει αδειοδότησης, δεν είναι άλλο από το μοντέλο τιμολόγησης: ένα εφάπαξ ποσό – ή ένα ετήσιο μίσθωμα, κατά το πρότυπο των ιδιωτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας που πληρώνουν περίπου 3,5 εκατ. ετησίως για δεκαετία. Φυσικά, τα νούμερα του ραδιοφώνου δεν είναι καν συγκρίσιμα με αυτά της τηλεόρασης, όμως ακόμα και χαμηλότερα ποσά αποτελούν βραχνά για όσους δεν ανήκουν σε μεγάλο όμιλο.

Διότι άλλο ΣΚΑΪ με πέντε σταθμούς, άλλο Frontstage της Αλεξάνδρας Δασκαλοπούλου, Πολίτης Group ή οι εταιρείες που έχουν πίσω τους ισχυρά media brands. Οι «μοναχικοί» παίχτες – που ζουν από τα ήδη πιεσμένα διαφημιστικά έσοδα, τα οποία μόλις τον Σεπτέμβριο εμφάνισαν ανοδική τάση – δυσκολεύονται να δουν πώς θα ανταποκριθούν.

Το ραδιόφωνο, άλλωστε, παραμένει κατεξοχήν τοπικό μέσο. Με τις χαμηλές συχνότητες των FM και την ελληνική γεωμορφολογία να περιορίζει την εμβέλεια, η «πανελλαδικότητα» επιτυγχάνεται μόνο μέσα από νόμιμες δικτυώσεις και αναμεταδόσεις, όπως προβλέπει το ΕΣΡ.

Ποιος φοβάται τις περιφερειακές άδειες;

Αγνοείται προς το παρόν το σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών, παρότι παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Παύλο Μαρινάκη στις 29 Αυγούστου.

Το νομοσχέδιο προέβλεπε μια απλή, καθαρή διαδικασία: αδειοδότηση 86 σταθμών σε 13 περιφέρειες, χωρίς δημοπρασία, με ένα ελάχιστο —σχεδόν συμβολικό— ετήσιο κόστος εποπτείας προς το ΕΣΡ. Προϋποθέσεις συμμετοχής θα ήταν η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, η διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, το καθαρό ποινικό μητρώο, ο ελάχιστος αριθμός εργαζομένων και η ύπαρξη βασικών εγκαταστάσεων και τεχνικού εξοπλισμού. Η μετάδοση σε HD δεν θα αποτελούσε υποχρεωτικό κριτήριο.

Για την περιφερειακή τηλεόραση, ένα τέτοιο πλαίσιο θα σήμαινε επιτέλους κανονικότητα. Από το 1998, όταν χορηγήθηκαν οι τελευταίες άδειες, το τοπίο έχει συρρικνωθεί δραματικά. Από τους 146 σταθμούς που είχαν αδειοδοτηθεί τότε, οι 28 έκλεισαν πριν καν μπουν στην ψηφιακή εποχή, ενώ ακόμη 37 κατέβασαν ρολά τα χρόνια των μνημονίων, αδυνατώντας να πληρώσουν τα υψηλά ενοίκια μετάδοσης στη DIGEA.

Με άλλα λόγια, σε 26 χρόνια, το περιφερειακό τηλεοπτικό τοπίο δεν απλώς άλλαξε· κατέρρευσε.

Το μοντέλο πίσω από τη «Mega» κίνηση

Πώς ο Βαγγέλης Μαρινάκης μπαίνει στο θέατρο και τι επιδιώκει να χτίσει με τον Διονύση Παναγιωτάκη

Η Alter Ego Media του Βαγγέλη Μαρινάκη απέκτησε το 40% της Stage Network, της εταιρείας που ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της θεατρικής δραστηριότητας στην Αθήνα, έναντι περίπου 4 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία του Διονύση Παναγιωτάκη, ο οποίος παραμένει βασικός μέτοχος και διαχειριστής, ενισχύεται τώρα με έναν εταίρο που διαθέτει ισχυρό τηλεοπτικό και επικοινωνιακό βραχίονα.

Πίσω από την επένδυση δεν βρίσκεται απλώς η πρόθεση να «σωθούν» τα θέατρα ή να ενισχυθούν κάποιες παραγωγές, αλλά να δημιουργηθεί ένα ενιαίο σύστημα περιεχομένου, όπου το θέατρο, η τηλεόραση και η ψηφιακή ψυχαγωγία θα τροφοδοτούν το ένα το άλλο.

Οι οικονομίες κλίμακας και το νέο παραγωγικό μοντέλο

Αυτό που εξετάζεται δεν είναι τίποτε λιγότερο από μια νέα μορφή κάθετης ολοκλήρωσης του θεάματος.
Η Alter Ego εισφέρει κεφάλαια και προβολή μέσω του Mega, ενώ η Stage διαθέτει το δίκτυο παραγωγής και τις υποδομές — δέκα θέατρα, έναν πολυχώρο και πλήρη μηχανισμό σκηνικών, ενδυματολογικών και τεχνικών συνεργείων.

Το σχέδιο προβλέπει οικονομίες κλίμακας σε ανθρώπινο δυναμικό και παραγωγή:

– Οι ηθοποιοί να συνάπτουν πολυετή, συνδυαστικά συμβόλαια, που θα καλύπτουν τηλεοπτικές σειρές, θεατρικές παραγωγές ή ειδικά projects.

– Οι σκηνοθέτες, τεχνικοί, ενδυματολόγοι, μουσικοί και παραγωγοί να εργάζονται υπό κοινό πλαίσιο συνεργασίας, με δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ τηλεοπτικού και θεατρικού πεδίου.

– Οι θεατρικές παραστάσεις να μπορούν να προβάλλονται ή να διασκευάζονται για τηλεοπτική ή ψηφιακή μετάδοση από το Mega, δημιουργώντας νέο περιεχόμενο με χαμηλότερο κόστος.

Με αυτό τον τρόπο, κάθε παραγωγή λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής επένδυσης: ένα θεατρικό έργο μπορεί να μετατραπεί σε τηλεοπτικό event, μια σειρά να προωθεί τις παραστάσεις της εταιρείας, και ολόκληρο το δίκτυο να κινείται με συντονισμένη εμπορική στρατηγική.

Tι μας έμαθε η Γενική Συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ: Οικονομική σταθερότητα και ένα συγκλονιστικό μήνυμα για την υγεία

Η φετινή τακτική Γενική Συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ ολοκληρώθηκε με τον πιο καθαρό τρόπο: ευρείες πλειοψηφίες, σταθερή εικόνα διαχείρισης και ένα δυνατό, ανθρώπινο μήνυμα που ξεπέρασε τους αριθμούς. Αν και χιουμοριστικά σχολιάστηκε ότι ο ισολογισμός εγκρίθηκε «μόλις» με 86%, η πραγματικότητα είναι πως όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης πέρασαν με συντριπτικά ποσοστά.

Σταθερή στήριξη – Καθαρό αποτέλεσμα

Πριν από την ψηφοφορία, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Σταύρος Καπάκος και ο Ταμίας Ευάγγελος Τάτσης παρουσίασαν τον διοικητικό και οικονομικό απολογισμό. Ακολούθησε η έκθεση της Εξελεγκτικής Επιτροπής και του ορκωτού ελεγκτή για τη χρήση του 2024, ενώ στη συνέχεια πήραν τον λόγο ασφαλισμένοι, πρόεδροι των ιδρυτικών Ενώσεων και μέλη του Δ.Σ.

Το αποτέλεσμα; Η συνέλευση κατέγραψε πλήρη επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση.

Αποτελέσματα ψηφοφορίας

1. Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις 2024

– Υπέρ: 1.442 (85,99%)

– Κατά: 123 (7,33%)

– Λευκό: 112 (6,68%)

– Σύνολο ψηφισάντων: 1.677

2. Προϋπολογισμός 2026

– Υπέρ: 1.448 (86,50%)

– Κατά: 123 (7,35%)

– Λευκό: 103 (6,15%)

– Σύνολο ψηφισάντων: 1.674

3. Απαλλαγή Δ.Σ. για τη χρήση 2024

– Υπέρ: 1.153 (69%)

– Κατά: 290 (17,39%)

– Λευκό: 224 (13,43%)

– Σύνολο ψηφισάντων: 1.667

Αγγελική Γυπάκη-Αντιπρόεδρος: Με τι ρυθμό τρέχει ο καρκίνος στους εργαζόμενους στα ΜΜΕ…

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η ομιλία της Αντιπροέδρου του ΕΔΟΕΑΠ, Αγγελικής Γυπάκη, η οποία, πέρα από τα οικονομικά και θεσμικά ζητήματα, έστρεψε το βλέμμα σε μια σκληρή πραγματικότητα: τη ραγδαία αύξηση των περιστατικών καρκίνου μεταξύ των ασφαλισμένων του Ταμείου.

Η κ. Γυπάκη παρουσίασε ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία από τα αρχεία του ΕΔΟΕΑΠ, που δείχνουν ότι από το 2020 έως και το εννεάμηνο του 2025 τα περιστατικά καρκίνου αυξήθηκαν κατά 21,34%, με 1.052 συναδέλφους να νοσούν αυτή τη στιγμή.

Αντίστοιχες αυξήσεις παρατηρούνται και σε άλλες χρόνιες παθήσεις:

– Σκλήρυνση κατά Πλάκας: +23,36% (132 περιστατικά)

– Καρδιολογικά περιστατικά: +57,68% (1.498 περιστατικά)

Η ίδια επεσήμανε ότι «δεν υπάρχει εβδομάδα – ή έστω μήνας – που να μην μαθαίνω ότι κάποιος συνάδελφος πάσχει από καρκίνο».

Η Αντιπρόεδρος απέδωσε το φαινόμενο αυτό σε μια «νέα δύσκολη περίοδο για την υγεία μας, στη μετα-covid εποχή που συμπίπτει με την κλιματική κρίση», τονίζοντας την ανάγκη ο ΕΔΟΕΑΠ να διατηρεί εφεδρείες για νέες θεραπείες και φάρμακα.

Το κόστος της φροντίδας και η πρόληψη

Τα ποσά που διατίθενται για κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις ασθενών με σοβαρές παθήσεις αυξάνονται θεαματικά:

– 2020: 218.395,70 €

– 2023: 220.875,16 €

– 2024: 341.479,87 €

– Έως 9ο/2025: 712.461,55 €

«Κοντεύουμε να φτάσουμε το 1 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους», ανέφερε, σημειώνοντας ότι το ποσό αυτό αντιστοιχεί σχεδόν στο κέρδος που εξασφάλισε ο ΕΔΟΕΑΠ από την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τα νοσηλευτήρια.

Η κ. Γυπάκη έκλεισε με μια θερμή έκκληση για πρόληψη, καλώντας τους ασφαλισμένους:

«Μην ξεχνάτε τις προληπτικές εξετάσεις σας. Ελάτε στον ΕΔΟΕΑΠ με τις γνωματεύσεις των γιατρών σας για να ανοίξετε ιατρικό πρωτόκολλο. Μην αμελείτε την υγεία σας.»

Παράλληλα, προέτρεψε τους συναδέλφους να αξιοποιούν τις υπηρεσίες του Οργανισμού, όπως τα ιατρεία παχυσαρκίας, διακοπής καπνίσματος και το θεραπευτικό γυμναστήριο, ενώ υπενθύμισε τη σημασία της κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους μοναχικούς ασφαλισμένους.

Συριζαϊκά ΜΜΕ: Πιο καπιταλιστικό… πεθαίνεις και πως η «βιωσιμότητα» τρώει τους ανθρώπους της

Το νέο «σχέδιο διάσωσης» για Αυγή και 105.5 Στο Κόκκινο, όπως το παρουσίασε ο Σωκράτης Φάμελλος, μοιάζει με κάτι μεταξύ deja-vu και κακής επανάληψης: ακόμη ένα «σχέδιο σωτηρίας» που υπόσχεται να αναστήσει το πτώμα με… διαθεσιμότητες, εθελούσιες και «ενοποιήσεις λειτουργιών».

Με απλά λόγια: άλλο ένα πρόγραμμα που ονομάζεται «διάσωση», αλλά μυρίζει «σμίκρυνση».

Και φυσικά, πάντα με τον ίδιο πυρήνα:
Η βιωσιμότητα θα επιτευχθεί αν μειωθούν οι άνθρωποι που παράγουν το προϊόν.
Το πιο ειρωνικό; Αυτό δεν είναι ούτε σοσιαλισμός ούτε σοβαρή επιχειρηματικότητα.
Είναι ο ορισμός του ξεπερασμένου, απεγνωσμένου καπιταλισμού τρίτης διαλογής.

Μια λογική τόσο παράλογη, που θυμίζει ιατρικό ανέκδοτο:
«Η εγχείρηση θα πετύχει, αλλά ο ασθενής θα πεθάνει».

Το «εμπορικό μοντέλο» της Αυγής — ή αλλιώς η μεγάλη παρεξήγηση

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αναφορά στο «νέο εμπορικό μοντέλο».
Οι εργαζόμενοι το άκουσαν. Το κοιτούσαν. Και μάλλον όλοι αναρωτήθηκαν:

Εμπορικό μοντέλο ΠΟΙΟ ακριβώς;

Σε μια αγορά όπου:

– Ιδιωτικοί όμιλοι με δεκαετίες επενδύσεων,

– με τεράστιες υποδομές,

– με σχέσεις διαφήμισης,

– και με πολυάριθμα κανάλια εσόδων,

παλεύουν καθημερινά…
η Αυγή –που παραδοσιακά δυσκολεύεται να προσελκύσει διαφημιστές και αναγνώστες– θα σωθεί χάρη σε «εμπορικό σχεδιασμό»;

Οι 47 εθελούσιες: η αριθμητική της συρρίκνωσης

Στο τραπέζι μπαίνει και ο αριθμός: 47 εθελούσιες.
Το νούμερο μιλάει μόνο του.

Λιγότεροι εργαζόμενοι → λιγότερη παραγωγή → λιγότερο περιεχόμενο → λιγότερη απήχηση → λιγότερα έσοδα.

Είναι το κλασικό σπιράλ θανάτου στον Τύπο.
Και ο ΣΥΡΙΖΑ το εφαρμόζει σαν να είναι case study σε σεμινάριο MBA.

Φάμελλος: “Θα πληρωθούν μέχρι το τελευταίο ευρώ”

Ο Σωκράτης Φάμελλος υπερασπίστηκε το σχέδιό του υποσχόμενος ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν.
Και φυσικά έριξε και το καρφί στους προηγούμενους:

«Παραλάβαμε χρέη εκατομμυρίων και απλήρωτους 2,5 μισθούς».

Στο Κόκκινο… αλλά οι μισθοί στο μαύρο: πώς ακριβώς θα ζήσουν οι εργαζόμενοι;

Υπάρχει ένα σημείο όπου σταματά η πολιτική ρητορεία, σταματούν τα “σχέδια διάσωσης”, σταματούν οι υποσχέσεις για «σταθεροποίηση» και μένει μόνο η πραγματικότητα: άνθρωποι που δουλεύουν Στο Κόκκινο έχουν να πληρωθούν κάθε μήνα που μετράει.

Για να το πούμε όπως είναι:

– Μάρτιος: απλήρωτος

– Απρίλιος: απλήρωτος

– Αύγουστος: μισός μισθός

– Σεπτέμβριος: απλήρωτος

– Οκτώβριος: απλήρωτος

Και μέσα σε όλα αυτά, στις 4 Σεπτεμβρίου καταβλήθηκε…
μισός μισθός.
Μισός.
Όχι ολόκληρος.
Όχι εξόφληση.
Μισός.

Και κάπου εδώ προκύπτει η απλή, ωμή, ανθρώπινη ερώτηση:

Πώς ακριβώς θα ζήσουν αυτοί οι άνθρωποι;

Όχι μεταφορικά.
Κυριολεκτικά.
Πώς πληρώνεται νοίκι;
Πώς πληρώνονται λογαριασμοί;
Πώς μπαίνει βενζίνη;
Πώς πας στο σούπερ μάρκετ με… υποσχέσεις αντί για μισθό;

Flash.gr ανεβάζει ένταση: Το νέο στούντιο του Wide Media Group φέρνει on air εκπομπές

Το Flash.gr του Ομίλου Wide Media Group αποκτά δικό του στούντιο, ενισχύοντας τη θέση του στην αγορά. Από τον νέο χώρο θα εκπέμπουν πλέον ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, δίνοντας άλλο ειδικό βάρος στην πλατφόρμα.

Ο ΣΚΑΪ συνεχίζει να έχει τις «αρρυθμίες» του

Το «Τo ’χουμε» αναζητά ακόμη σταθερότητα – Νέοι σχεδιασμοί εντός καναλιού

Η καλοκαιρινή μετακίνηση του Κώστα Τσουρού από το Mega στον ΣΚΑΪ είχε προκαλέσει αίσθηση, καθώς συνοδεύτηκε από την άμεση διακοπή της προηγούμενης εκπομπής του και από έντονη καμπάνια προβολής για τη νέα του παρουσίαση στο μεσημεριανό πρόγραμμα του σταθμού. Ωστόσο, δύο μήνες μετά την πρεμιέρα της εκπομπής «Το ’χουμε», το κλίμα στο Φάληρο εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από εμφανείς αρρυθμίες.

Η εκπομπή δεν έχει βρει ακόμη τον σταθερό «βηματισμό» της, γεγονός που έχει ενεργοποιήσει δημιουργικούς μηχανισμούς εντός καναλιού. Στελέχη και ομάδες παραγωγής εξετάζουν ήδη διορθωτικές παρεμβάσεις ώστε να καταλήξουν σε μια πιο λειτουργική και αποτελεσματική φόρμουλα.

Η «Ράδιο Αρβύλα» επέστρεψε στη φετινή μάχη της τηλεθέασης με εκκωφαντικό τρόπο — και μάλιστα φέρνοντας μαζί της Gen Z και Gen Alpha στο γυαλί

Η πρεμιέρα της εκπομπής του Αντώνη Κανάκη έκανε εντυπωσιακό άνοιγμα, αγγίζοντας 1.789.345 τηλεθεατές έστω για ένα λεπτό και ανεβαίνοντας κατευθείαν στην κορυφή τόσο στο 18–54 (22,9%) όσο και στο σύνολο (21,7%).

Με το γνώριμο μείγμα σάτιρας, καυστικού σχολίου και γρήγορης ατάκας, η ομάδα Κανάκη–Σερβετά–Κιούση (μαζί με Κωστάκη και τον «Πασοκτσή») επέστρεψε ανανεωμένη και πολυγενεακή, σημειώνοντας ισχυρές επιδόσεις σε όλα τα κοινά και αποδεικνύοντας ότι το τηλεοπτικό κοινό… την περίμενε.

Οι Σπαρτιάτες στα FM και οι «πειρατές» που περιμένουν το ΕΣΡ

Την ώρα που το κυβερνητικό επιτελείο ετοιμάζει το πλαίσιο για τις νέες ραδιοφωνικές άδειες, η μπάντα των FM έχει αρχίσει να… βράζει. Οι Σπαρτιάτες έγιναν το πρώτο κοινοβουλευτικό κόμμα που «μπήκε» ξαφνικά στα αθηναϊκά ερτζιανά, εκπέμποντας μέσα από τον Viral 102.7, τον σταθμό που συνδέεται με τον ΛΑΟΣ του Φίλιππου Καμπούρη — και ο οποίος, ειρωνικά, είχε πρόσφατα βρεθεί στο στόχαστρο του ΕΣΡ.

Παράλληλα, δύο παλιοί γνώριμοι των FM, ο Blackman 103.3 και ο Λύρα FM 91.4, περιμένουν την τελική κρίση του ΕΣΡ για τη χορήγηση Βεβαίωσης Νόμιμης Λειτουργίας. Η συζήτηση για νομιμοποιήσεις έχει ξανανοίξει εδώ και ενάμιση χρόνο, μετά το «πράσινο φως» σε σταθμούς όπως οι Νότες 96 και Μάχη 99.8, που άλλαξαν χέρια και ονόματα αξιοποιώντας το σχετικό πλαίσιο.

Ο Blackman, ένας από τους πιο ιστορικούς «ανεξάρτητους» σταθμούς με δίκτυο αναμετάδοσης σε όλη τη χώρα, βρίσκεται ήδη στην τρίτη του προσπάθεια.

Αντίστοιχα, ο Λύρα FM – ένας από τους δύο κρητικούς σταθμούς της Αθήνας και επίσης «θύμα» της Ραδιοσφαγής του 2001 – έχει μπροστά του πιο περίπλοκη διαδρομή, μετά την πρώτη απόρριψη λόγω παλιού παραβόλου που δεν είχε καταβληθεί το 2001.

Απειλείται όντως ο Τύπος από το «λουκέτο» των ΕΛΤΑ;

Το ξαφνικό σχέδιο συρρίκνωσης των ΕΛΤΑ, με κλείσιμο 204 καταστημάτων μέσα στους επόμενους μήνες – εκ των οποίων τα 46 έχουν ήδη κατεβάσει ρολά – έχει σημάνει συναγερμό στον χώρο του έντυπου Τύπου. Για πολλές εκδόσεις, κυρίως περιφερειακές, κλαδικές και επιστημονικές, το ταχυδρομείο παραμένει το μοναδικό μέσο για να φτάσουν στους αναγνώστες τους.

Η ΠΟΕΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών) προειδοποιεί ότι η συρρίκνωση του δικτύου «απειλεί την έγκαιρη και ισότιμη ενημέρωση», ειδικά σε νησιωτικές και ορεινές περιοχές. Και δεν μένει εκεί: τονίζει πως το πλήγμα θα είναι οικονομικό, επαγγελματικό και δημοσιογραφικό — με συνέπειες για ολόκληρο το οικοσύστημα των ΜΜΕ.

Ακόμη πιο αιχμηρή η ΕΔΙΠΤ (Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου), που έστειλε επίσημη επιστολή διαμαρτυρίας προς τα ΕΛΤΑ. Τα μέλη της, μικρομεσαίες εκδοτικές επιχειρήσεις που διακινούν περίπου 1 εκατομμύριο αντίτυπα τον χρόνο, καταγγέλλουν χρόνια προβλήματα: χαμένα έντυπα, καθυστερήσεις εβδομάδων και άνιση εξυπηρέτηση ανά περιοχή. Και τώρα, φοβούνται ότι η κατάσταση θα γίνει μη αναστρέψιμη.

Σε πολλές από τις περιοχές όπου κλείνουν καταστήματα – μικρά νησιά, ορεινά χωριά, απομονωμένες κοινότητες – το ταχυδρομείο δεν είναι απλώς μια υπηρεσία· είναι ο μοναδικός δίαυλος επικοινωνίας με τον υπόλοιπο κόσμο. «Ένα εβδομαδιαίο έντυπο που φτάνει μετά από δύο εβδομάδες, δεν είναι ενημέρωση — είναι ιστορικό αρχείο», λέει χαρακτηριστικά εκδότης περιφερειακής εφημερίδας.

Με ήδη μειωμένη διαφήμιση, ακριβό χαρτί και τη συνεχή ψηφιακή μετάβαση, ο έντυπος Τύπος δεν έχει μεγάλα περιθώρια απωλειών. Γι’ αυτό και η ΕΔΙΠΤ ζητά την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας του δικτύου και την τήρηση της σύμβασης της PRESS POST, που προβλέπει παράδοση εντύπων εντός επτά ημερών («Χ+7»).

Όταν τα παιδιά της Τατιάνας… τακτοποιούνται

Μετά το πρόωρο φινάλε του Power Talk, συνεχίζεται η «μετακόμιση» συνεργατών της Τατιάνας Στεφανίδου σε νέες τηλεοπτικές στέγες — και, όπως φαίνεται, όποιος είναι καλός, δεν μένει ποτέ ξεκρέμαστος.

Μετά τον Παναγιώτη Σουρέλη, που απορροφήθηκε εσωτερικά από τον ΣΚΑΪ στο «Το ’χουμε», και τη μετακίνηση της Άριας Καλύβα στο Open και το «Ραντεβού το ΣΚ», σειρά πήρε τώρα η πιο στενή συνεργάτιδα της Τατιάνας, η Νατάσσα Τσόλκα. Η αρχισυντάκτρια του Power Talk — και επί χρόνια το «δεξί χέρι» της Στεφανίδου — ολοκλήρωσε τη συνεργασία της με τον ΣΚΑΪ και εντάχθηκε στο Mega News, όπου αναλαμβάνει καθήκοντα content manager.

Δυναμική άνοδος της ενημέρωσης στο OPEN τον Οκτώβριο

Με φόρα μπήκε στο φθινόπωρο το OPEN, καταγράφοντας αξιοσημείωτη άνοδο σε όλες σχεδόν τις ενημερωτικές ζώνες του. Με ένα 12ωρο καθημερινό live πρόγραμμα που δίνει τον τόνο από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, το Ανοιχτό Κανάλι κατάφερε τον Οκτώβριο να ενισχύσει την απήχησή του και να φιλοξενήσει στο στούντιο κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, ηγετικά πρόσωπα της αντιπολίτευσης, βουλευτές όλων των κομμάτων και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών. Το αποτέλεσμα; Ένα κανάλι-σημείο αναφοράς στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.

Η «Ώρα Ελλάδος» με τους Μάνο Νιφλή και Γιάννη Κολοκυθά, σταθερή αξία της πρωινής ζώνης, σημείωσε μέσο όρο 11,5%, ανεβαίνοντας από το περσινό 10,7%. Στη συνέχεια, το νέο ενημερωτικό μαγκαζίνο «10 Παντού» με τον Νίκο Στραβελάκη και τη Μίνα Καραμήτρου ανέβηκε στο 9,1% από 8,7% τον Σεπτέμβριο, αλλάζοντας ισορροπίες σε μια ώρα που παραδοσιακά κυριαρχούσε η ψυχαγωγία.

Η άνοδος συνεχίστηκε και στο μεσημέρι, με το δελτίο της Λίνας Δρούγκα να φτάνει στο 9,1% από 6,7% πέρυσι. Απογευματινές «Καθαρές κουβέντες» με τους Σπύρο Χαριτάτο και Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου κατέγραψαν μέσο όρο 6,2%, επιβεβαιώνοντας ότι υπάρχει κοινό για ουσιαστικές κοινωνικές συζητήσεις.

Το κεντρικό δελτίο του OPEN με την Εύα Αντωνοπούλου σημείωσε μέσο όρο 8,3%, μια σημαντική άνοδο σε σχέση με το περσινό 6,6%, ενώ αντίστοιχη ενίσχυση κατέγραψε και το κεντρικό δελτίο του Σαββατοκύριακου με τη Ματίνα Παπαδέα, που έφτασε το 8,3% από 7,6%.

Στην πρωινή ζώνη του Σαββατοκύριακου, το «Τώρα Μαζί» με τους Χρήστο Τσιγουρή και Χρύσα Φώσκολου κινήθηκε στο 10,5%, βελτιώνοντας το περσινό 10%. Στα θετικά της ενημερωτικής ζώνης και το «Status Quo», η εκπομπή διεθνών και διπλωματικών θεμάτων με τις Μαρία Καρχιλάκη, Έφη Κουτσοκώστα, Αργύρη Ντινόπουλο και ένα ισχυρό δίκτυο ανταποκριτών, που σημείωσε 6,5%.

Τέλος, το οικονομικό μαγκαζίνο «Limit Up» με τους Γιάννη Φώσκολο και Αντώνη Κρητικό κατέγραψε 4,5%, συνεχίζοντας τη συστηματική παρουσία του στη ζώνη του Σαββατοκύριακου.

Με όλα τα παραπάνω, ο Οκτώβριος επιβεβαίωσε ότι το OPEN έχει μπει σε σταθερή ανοδική πορεία στην ενημέρωση, επενδύοντας σε πρόσωπα, περιεχόμενο και συνεχή ζωντανή παρουσία, που το καθιστούν ολοένα και πιο ανταγωνιστικό στην καθημερινή μάχη της τηλεθέασης.

Eurovision 2026: Ρεκόρ με 264 συμμετοχές – Η ΕΡΤ στήνει μίνι φεστιβάλ για την επιλογή του τραγουδιού

Με εντυπωσιακό ενδιαφέρον ξεκινά η ελληνική διαδρομή προς τη Eurovision 2026, καθώς η ΕΡΤ ανακοίνωσε ότι 264 τραγούδια κατατέθηκαν για την επιλογή του φετινού εκπροσώπου της χώρας στη Βιέννη. Ο αριθμός αποτελεί ρεκόρ και έρχεται ως συνέχεια της περσινής επιτυχίας της Klavdia, που χάρισε στην Ελλάδα τη 6η θέση – την καλύτερη από το 2013.

Φέτος, η ΕΡΤ ανεβάζει τον πήχη, παρουσιάζοντας έναν αναβαθμισμένο Εθνικό Τελικό με τρεις ξεχωριστές βραδιές, δύο Ημιτελικούς και έναν μεγάλο Τελικό – μια διαδικασία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θυμίζει μικρό φεστιβάλ μουσικής.

Έως 28 τραγούδια θα περάσουν στους Ημιτελικούς, με το κοινό να επιλέγει τα 14 που θα φτάσουν στον Τελικό. Εκεί, ο νικητής θα αναδειχθεί με 50% ψήφο κοινού και 50% ψήφο δύο επιτροπών (ελληνικής και διεθνούς), όπως το επιτυχημένο μοντέλο της περσινής χρονιάς. Τα μέλη των επιτροπών θα παραμείνουν μυστικά μέχρι το τέλος, για πλήρη διαφάνεια.

Παράλληλα, η λίστα των καλλιτεχνών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι πιο πλούσια από ποτέ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στους υποψήφιους βρίσκονται οι Good Job Nicky, Joanne, Evangelia, Marseaux, Νίκος Γκάνος & Claydee, Idra Kayne, Πέννυ Μπαλτατζή, Μαυρίκιος Μαυρικίου, Alexandra Koniak, αλλά και ανερχόμενα ονόματα από την pop, την soul, την ethnic και την electro σκηνή.

Ο Εθνικός Τελικός αναμένεται τον Φεβρουάριο του 2026, με κάθε Ημιτελικό να διαρκεί δύο ώρες και τον τελικό τρεις, ενώ οι εταιρείες παραγωγής έχουν προθεσμία υποβολής προτάσεων έως τις 28 Νοεμβρίου 2025.

Οκτώβριος: Πρωτιά του MEGA στην ενημέρωση

Τον Οκτώβριο, το MEGA διατήρησε την πρωτοκαθεδρία του στην ενημέρωση. Το κεντρικό δελτίο «MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ» κυριάρχησε με 541.000 τηλεθεατές, αφήνοντας πίσω του ALPHA, STAR και ΣΚΑΪ, ενώ σε μερίδιο τηλεθέασης σημείωσε 15,5% στο σύνολο και 14,3% στο 18-54.

Στροφή στον πολιτισμό στον αέρα του Alpha 98.9

Μια απρόσμενη –και ευχάριστη– κίνηση για ιδιωτικό ραδιόφωνο: ο Alpha 98.9 εντάσσει δίωρη πολιτιστική εκπομπή με τη Ματίνα Καλτάκη, από το επόμενο Σαββατοκύριακο, Σάββατο–Κυριακή 12:00–14:00 (πιθανό ωράριο).

Η κίνηση θυμίζει τη «πολυσυλλεκτική» λογική του Real FM: ένα πρόγραμμα που χωράει από Αννίτα Πάνια έως «καθαρόαιμο» πολιτισμό, ανοίγοντας το μικρόφωνο σε θέατρο, μουσική, χορό, βιβλίο, εικαστικά.

Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ τιμούν τον Σοστακόβιτς στο Μέγαρο

Με αφορμή τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, στις 20:30, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μιχάλη Οικονόμου.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

3.953.077 μοναδικοί χρήστες επέλεξαν το mononews.gr για την ενημέρωσή τους τον μήνα Οκτώβριο 
Γιατί μπήκε ο Μαρινάκης στην Stages Network, το στοίχημα Μελισσανίδη, το παρασκήνιο με την Κίμπερλι και την Vogue Greece, 3ος κύκλος για τις «Σέρρες» και τα «γαλλικά» του Λιάγκα
Το μεγάλο deal του Γιάννη Παπαδόπουλου της ΕΡΤ με την ITV για μια σειρά έκπληξη
Ο Μητσοτάκης, ο Σκάι και ο Ζούλας, ο πόλεμος του Σινά… στο ΑΠΕ, οι νέες κινήσεις του Κυριακού στον ΑΝΤ1, η επιστροφή του Παπαδάκη και ποια είναι η Allimonos της Alter Ego
Το σόι σου: Πότε κάνει πρεμιέρα με νέα επεισόδια
Το παρασκήνιο του mega deal! Πώς η Apple μπήκε στις πίστες της Formula 1
Ο Ζούλας επί ξυρού ακμής, τα νεύρα της Σίας, το «μαύρο» του ERTFLIX, σαρώνει η Ράνια στο Mega και το… τρίποντο του Αρναούτογλου με τον Giannis
Σκάι: Απίστευτες καταγγελίες από Ρέβη και Κουρδή – Μιλούν για… mobbing, εξόντωση, επαγγελματική υποβάθμιση
Η νέα, streaming εποχή του Champions League! – Ποιες πλατφόρμες θέλουν αγώνες, τι σημαίνει για τον Έλληνα τηλεθεατή;
Οι διεθνείς κινήσεις Κυριακού, σύγκρουση Σκάι με Κουρδή, η Μαραγκουδάκη πήρε το όπλο της, η Alter Ego, ο Ευαγγελάτος και η Τατιάνα, τι συμβαίνει με Ρουβά και ΕΡΤ