Κομβικό βήμα στη στρατηγική της Μοτοδυναμικής αποτελεί το επίσημο λανσάρισμα της Nio στην ελληνική αγορά στις 10 Νοεμβρίου με τις πρώτες πωλήσεις να ξεκινούν εντός της εβδομάδας.
Το τελευταίο τρίμηνο, η Μοτοδυναμική επικεντρώνεται στο λανσάρισμα του κινέζικου brand στην ελληνική αγορά, μια στρατηγική κίνηση που ενισχύει τη θέση της στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.
«Έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τη Nio. Eίναι μια πολύ καλή μάρκα με εξαιρετική τεχνολογία και ισχυρή προοπτική τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά. Για εμάς, το επίσημο λανσάρισμα της Nio αποτελεί ορόσημο και οι κινήσεις που κάνουμε στοχεύουν στη μακροπρόθεσμη επιτυχία του brand, με σταθερά και προσεκτικά βήματα ώστε να “χτίσουμε” σωστά τη μάρκα και τη θέση της στην αγορά», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Πάρης Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων εννεάμηνου στους επενδυτές.
Ο επικεφαλής της εισηγμένης τόνισε ότι η είσοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη είναι ένα φαινόμενο με διάρκεια, υπογραμμίζοντας πως «όπως κάποτε είδαμε τους Κορεάτες και τους Ιάπωνες να κερδίζουν σταδιακά μερίδια, έτσι τώρα θα δούμε και την Κίνα να αποκτά σοβαρή θέση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου».
«Πιστεύουμε και έχουμε προσδοκίες από τη Nio
Πρόκειται για μια επένδυση μακροπρόθεσμης απόδοσης, «στο εννεάμηνο τρέχουν μόνο έξοδα για τη Nio κάτι που θα επηρεάσει και τα αποτελέσματα της χρονιάς» όπως είπε ο κ. Κυριακόπουλος σημειώνοντας ότι η Μοτοδυναμική επιδιώκει να «χτίσει» σταδιακά τη θέση της Nio στην αγορά ηλεκτροκίνησης.
«Πιστεύουμε πάρα πολύ στη ΝΙΟ αλλά είμαστε και προσεκτικοί. Αυτή τη στιγμή κάνουμε μια συγκεκριμένη επένδυση στη ΝΙΟ, που θα κοστίσει κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες στο τέταρτο τρίμηνο, είναι η σωστή κίνηση. Αλλά δεν θα κάνουμε παραπάνω από όσα χρειάζονται αυτή τη στιγμή. Ο στόχος μας δεν είναι να κερδίσουμε την αγορά αυτοκινήτου το 2026 στόχος είναι να κερδίσουμε την αγορά του αυτοκινήτου το 2029 το 2030… Το χτίσιμο μιας καινούργιας μπράντας στην αγορά θέλει χρόνο, και σε κάποια χρόνια θα κοιτάμε πίσω σε ένα πολύ πετυχημένο positioning» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Σαρώνει» η Macan καθ’ οδόν και η πλήρως ηλεκτρική Cayenne
Την ίδια στιγμή με brand ambassador τον Μανόλο Καραλή, η Porsche συνεχίζει να καταγράφει δυναμικές επιδόσεις στην ελληνική αγορά, με την ηλεκτρική Macan να αποτελεί το νούμερο ένα ηλεκτρικό premium SUV. Πρόκειται για μοντέλο–ορόσημο στο χαρτοφυλάκιο της Μοτοδυναμικής, πάνω στο οποίο η εταιρεία «χτίζει» περαιτέρω ανάπτυξη. Η φετινή χρονιά ήταν εξαιρετικά θετική, με αύξηση πωλήσεων κατά 38%, ενισχυμένη και από την ένταξη του Ομίλου στο δίκτυο συνεργατών της Toyota Autodirect, καθώς και από τη συνολική ανοδική πορεία της Porsche.
Μετά τα πολύ μεγάλα κέρδη σε μερίδιο αγοράς στο luxury segment, η εταιρεία προχωρά σε ένα ακόμη μεγάλο βήμα με την πλήρως ηλεκτρική Cayenne, η οποία παρουσιάζεται στα τέλη Νοεμβρίου. Οι πρώτες παραγγελίες θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ οι παραδόσεις αναμένονται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. «Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει luxury electric SUV και θα συμπληρώσει ιδανικά τη Macan», ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, ο κλάδος αυτοκινήτου κατέγραψε πωλήσεις 46,5 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, ενσωματώνοντας τις νέες δραστηριότητες, ενώ η οργανική ανάπτυξη του κλάδου Porsche ανήλθε σε 17%. Οι επενδύσεις που έγιναν μέσω της Auto Direct επηρέασαν το EBIT, κάτι αναμενόμενο σε μια περίοδο εισαγωγής νέων brands και προϊόντων. Πάντως σε ό,τι αφορά την Auto Direct μέσω της οποίας η Μοτοδυναμική έχει αναλάβει τη δραστηριότητα της Toyota στην Αχαΐα και στο νομό Κυκλάδων (Σύρος) ως εξουσιοδοτημένος έμπορος, ο κ. Κυριακόπουλος είπε ότι υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για την αγορά της Αττικής ωστόσο όπως είπε προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να ανακοινωθεί.
Διατήρηση μεριδίων στη Yamaha
Αναφορικά με τη δραστηριότητα της Yamaha με τις πωλήσεις δικύκλων και προϊόντων θαλάσσης να εισφέρουν στον τζίρο του ομίλου 71,4 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο με αύξηση 1,8%, ο κ. Κυριακόπουλος ανάφερε ότι το focus στη φετινή χρήση εστιάζεται στην ανάκτηση του gross profit, κάτι που αποτυπώνεται και στη βελτίωση του margin σε 20,6% από 20,2% την προηγούμενη χρονιά. Παρά τις προκλήσεις στη θαλάσσια αγορά, η Yamaha διατήρησε σταθερό μερίδιο τόσο στα δίκυκλα όσο και στα προϊόντα θαλάσσης, βελτιώνοντας παράλληλα την κερδοφορία της. Ο κ. Κυριακόπουλος σημείωσε ότι η θυγατρική παραμένει σταθερός πυλώνας του ομίλου, με στόχο τη διατήρηση της ηγετικής της θέσης και τη σταδιακή ενίσχυση της παρουσίας της στις αγορές του εξωτερικού.
Ανοδικά η ενοικίαση αυτοκινήτων – στα συν η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
Παρά το δύσκολο πρώτο τετράμηνο στη Σαντορίνη, βασική αγορά της Sixt, η δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτου του ομίλου κατέγραψε άνοδο 8% στο εννεάμηνο, με τα έσοδα να διαμορφώνονται σε 43,4 εκατ. ευρώ. «Η αγορά έχει ομαλοποιηθεί και το νησί έχει ζωντανέψει, συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, Πάρης Κυριακόπουλος.
Η αύξηση στη δραστηριότητα του Rental Car αποδίδεται τόσο στον μεγαλύτερο στόλο όσο και στη διατήρηση της ζήτησης λόγω της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 2%, ρυθμός πιο συγκρατημένος, καθώς –όπως εξήγησε η διοίκηση– ο στόλος αποτελείται πλέον από οχήματα υψηλότερης αξίας, κάτι που επηρεάζει τις αποσβέσεις και τα λειτουργικά έξοδα, ενώ η πίεση στις τιμές συνεχίζεται, αν και με μικρότερη ένταση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Το μερίδιο αγοράς της Sixt στα αεροδρόμια όπου έχει παρουσία παραμένει στο 19,5%, ενώ θετικά κινούνται και οι νέες συνεργασίες. Η Μοτοδυναμική έχει εγκαινιάσει τη συνεργασία με το brand Flizzr στον τομέα ενοικίασης μικρότερων οχημάτων, ξεκινώντας πιλοτικά σε Κρήτη και Άκτιο. Τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά και η εταιρεία προγραμματίζει διεύρυνση του στόλου και των προορισμών μέσα στο 2026.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Μοτοδυναμική στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν 161,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 11,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Διαβάστε επίσης
Το μεγάλο στοίχημα της Μοτοδυναμικής: Ηλεκτρική στροφή με Nio και παρουσία σε τρεις χώρες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Ο νέος «ναός» των 2 δισ. λιρών θα την εκτοξεύσει εμπορικά
- Αλέξης Τσίπρας: Στη δημοσιότητα το εξώφυλλο του βιβλίου του «Ιθάκη»
- ΕΧΑΕ: Στο 8,12% η Praude Asset Management, νέες κινήσεις και από Société Générale, Πειραιώς Asset Managemen, Jefferies
- Ζελένσκι: Καλεί τον Όρμπαν να «μην εμποδίζει» την ένταξη της Ουκρανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση