Σε τροχιά μετασχηματισμού εισέρχεται η Μοτοδυναμική, επενδύοντας δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με την κινεζική Nio.

Η συμφωνία, που υπεγράφη το βράδυ της Τετάρτης, αφορά τη διανομή των ηλεκτρικών οχημάτων και αξεσουάρ με τα εμπορικά σήματα «Nio» και «Firefly» στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κύπρο, σε συνεργασία με την ολλανδική εταιρεία NIO Nextev Europe Holding B.V.

1

Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Πάρης Κυριακόπουλος, κατά τη χθεσινή Γενική Συνέλευση των μετόχων, η νέα συνεργασία σηματοδοτεί μια τοποθέτηση στρατηγικής σημασίας για την επόμενη μέρα της εταιρείας στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της ηλεκτροκίνησης. Η δραστηριοποίηση σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία θα υλοποιηθεί μέσω κοινού σχήματος με την P.M. Tseriotis Ltd, εταιρεία συμφερόντων του μη εκτελεστικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Μοτοδυναμικής, Αλέξανδρου Διογένους, ο οποίος θα συνεχίσει να μετέχει στο Δ.Σ. της εισηγμένης.

Η αρχή θα γίνει από την Ελλάδα εντός του τρίτου τριμήνου του 2025, με τέσσερα μοντέλα (Firefly, EDP5, EL6 και EL8), ενώ το 2026 η δραστηριότητα θα επεκταθεί σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Η Μοτοδυναμική θα διατηρεί πλειοψηφικό ποσοστό 70% στο κοινό σχήμα.

Γιατί επιλέχθηκε η NIO

Η επιλογή της Nio δεν ήταν αποτέλεσμα συγκυρίας, αλλά στοχευμένης και μακράς διερεύνησης, όπως ανέφερε ο Πάρης Κυριακόπουλος. «Σκοτώσαμε και απορρίψαμε πολύ περισσότερες προτάσεις απ’ όσες εξετάσαμε πριν καταλήξουμε στη Nio. Μας ταιριάζει η φιλοσοφία, η τεχνολογία, οι άνθρωποι και τα προϊόντα της», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η συνεργασία δεν περιορίζεται στην εμπορική πλευρά, αλλά αποτελεί μακροπρόθεσμη τοποθέτηση στο μέλλον της αυτοκίνησης. «Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και σε αυτό το μέλλον θέλουμε να έχουμε καθοριστικό ρόλο», τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας. Η νέα συνεργασία εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό που προβλέπει, σε βάθος τριετίας, η Nio να εξελιχθεί σε έναν από τους βασικούς πυλώνες δραστηριότητας του Ομίλου.

To 2026 το πρώτο φυσικό κατάστημα

Το λανσάρισμα των πρώτων μοντέλων στην Ελλάδα θα γίνει με ευέλικτο εμπορικό μοντέλο, προσαρμοσμένο στις τοπικές συνθήκες, και χωρίς την άμεση απαίτηση φυσικής παρουσίας μέσω καταστημάτων. Ωστόσο, ήδη προετοιμάζεται το πρώτο φυσικό κατάστημα της Nio στην ελληνική αγορά, το οποίο προβλέπεται να ανοίξει το 2026.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές επισημάνθηκε ότι θα είναι ανταγωνιστικές παρά τους δασμούς.  Όπως σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Nio είναι από μόνα τους ιδιαίτερα ανταγωνιστικά, ωστόσο «οι ταρίφες είναι σημαντικό μέρος του τελικού κόστους». Πρόσθεσε δε ότι αν δεν υπήρχαν αυτές οι τιμές τους θα ήταν ακόμη περισσότερο ανταγωνιστικές.

Σε ερώτηση για το ρόλο του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, ο επικεφαλής της Μοτοδυναμικής αναγνώρισε τη συμβολή του στο ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης, σημειώνοντας ωστόσο ότι με την εξέλιξη των τεχνολογιών, την πτώση του κόστους και την ωρίμανση των υποδομών φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «δεν θα χρειάζονται πλέον κρατικές επιδοτήσεις για να είναι ανταγωνιστικά».

Ισχυρή δυναμική για τη την Porsche και το ηλεκτρικό Macan

Παράλληλα με τα νέα ανοίγματα, η Μοτοδυναμική καταγράφει ισχυρή πορεία και στις υφιστάμενες δραστηριότητες, με την Porsche να έχει μια από τις καλύτερες χρονιές της στην ελληνική αγορά. Οδηγός της ανάπτυξης είναι το ηλεκτρικό Macan, το οποίο παραμένει ο ηγέτης στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών SUV, επιβεβαιώνοντας τη στροφή σημαντικού μέρους του αγοραστικού κοινού προς τις ηλεκτρικές επιλογές υψηλών προδιαγραφών.

«Στην Porsche έχουμε μία εξαιρετική χρονιά με το Macan, με αποδοχή του κοινού για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και συνεχίζουμε να παρέχουμε αυτές τις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης. Το 40% των ταξινομήσεων έως τα τέλη Απρίλιου ήταν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Porsche» τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος. Η μερίδα των ηλεκτρικών (περίπου 29% των συνολικών πωλήσεων) αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, ειδικά ενόψει της πλήρους εμπορικής διαθεσιμότητας της νέας γενιάς Macan. Η εταιρεία στοχεύει στη συνέχιση της ανόδου πωλήσεων και μεριδίου αγοράς της Porsche, επενδύοντας τόσο σε εμπειρία πελάτη όσο και σε υποστηρικτικές υποδομές ηλεκτροκίνησης.

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση και τα premium brands, η Μοτοδυναμική επενδύει και σε νέες μορφές κινητικότητας, εγκαινιάζοντας πρόσφατα συνεργασία με το brand FLIIZZR στον τομέα της ενοικίασης μικρότερων οχημάτων. Η νέα δραστηριότητα ξεκίνησε πιλοτικά πριν από έναν μήνα, με παρουσία σε Ηράκλειο, Χανιά και Ζάκυνθο, απευθυνόμενη σε κοινό που αναζητά ευέλικτες και οικονομικές λύσεις μετακίνησης, ιδιαίτερα σε τουριστικούς προορισμούς.

Υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη το 2025

Τα πρώτα δείγματα, όπως επισημάνθηκε, είναι ενθαρρυντικά, με την εταιρεία να διαβλέπει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης του σχήματος, τόσο γεωγραφικά όσο και εμπορικά.

Αναφορικά με τη δραστηριότητα στις μοτοσυκλέτες είπε ότι η Yamaha είναι και θα παραμείνει leader στο δίκυκλο ενώ σχετικά με την κινέζικη επέλαση στην αγορά είπε θα διεκδικήσουν μερίδια από την αγορά αλλά αυτό που έχει σημασία είναι να λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός.

Τέλος για το 2025 η διοίκηση της εισηγμένης διατηρεί το guidance για βελτίωση των επιδόσεων και της κερδοφορίας με την πρόβλεψη για υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη.

Διαβάστε επίσης

Ο νέος CEO, Δημήτρης Γαλάνης, και το… «Μοντέλο Μαξίμου» στη διοίκηση των Public

Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα το ντεμπούτο του ομίλου Καστελόριζο στις κατασκευές

Παραιτήθηκε η ηγετική ομάδα της Π. Νίκας – Παρελθόν η Δέσποινα Τσαγγάρη και ο αναπληρωτής CEO