Την πρόοδο του συγκοινωνιακού έργου σχολίασε νωρίτερα το πρωί της Παρασκευής, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τονίζοντας ότι έως το καλοκαίρι του 2026 όλα τα λεωφορεία θα έχουν κλιματισμό, ενώ τον Νοέμβριο θα ξεκινήσουν να έρχονται και οι πρώτες ψηφιακές κλήσεις μέσω του gov.gr, στους παραβάτες του ΚΟΚ.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι το 2026 δρομολογείται ήδη η αγορά 15 νέων συρμών του μετρό, ενώ θα ανακαινιστούν 12 υπάρχοντες, ούτως ώστε να υπάρχει παντού κλιματισμός, με στόχο τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού σε περιόδους με ακραίες καιρικές συνθήκες. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι ήδη ανακαινίζονται 5 συρμοί.

1

Την ίδια ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη και η ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1 του μετρό. Οι συρμοί οι οποίοι ανασκευάζονται στο εργοστάσιο της NK Trailers στον Βόλο, θα είναι αναβαθμισμένοι εσωτερικά και μηχανολογικά. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο πρώτος συρμός θα τεθεί σε στατικές δοκιμές τον Δεκέμβριο του 2025. Μόλις ολοκληρωθούν οι στατικές δοκιμές του συρμού, για διάστημα δύο μηνών ο συρμός θα τεθεί σε λειτουργικές δοκιμές στις ράγες χωρίς επιβατικό κοινό. Ακολούθως, μόλις ολοκληρωθεί η εν λόγω διαδικασία, κάθε μήνα θα έρχεται ένας ανακαινισμένος συρμός. Συνεπώς, από την άνοιξη του 2026 θα έρχονται οι νέοι συρμοί και μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2027, στις ράγες της γραμμής 1 θα κινούνται οι 14 ανακαινισμένοι συρμοί.

Νέες ράγες στο μετρό της Αθήνας

Όσον αφορά στα έργα για την υπάρχουσα υποδομή του μετρό της Αθήνας, σε εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο μεγάλο έργο αναβάθμισης από την έναρξη λειτουργίας του, συνολικού προϋπολογισμού 7,3 εκ. €. Ο ανάδοχος έχει αναλάβει εργασίες επιδομής με την αντικατάσταση 32 χλμ. σιδηροτροχιών στο αρχικό βασικό δίκτυο των Γραμμών 2 και 3 (ΣΕΠΟΛΙΑ- ΔΑΦΝΗ και ΜΟΝΑΣΤΑΤΗΡΑΚΙ – ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ). Επίσης σε πλήρη εξέλιξη είναι και η παραλαβή των σιδηροτροχιών στα αμαξοστάσια της ΣΤΑ.ΣΥ.

Το εντάσσεται στο πλαίσιο προληπτικής συντήρησης και στοχευμένης αναβάθμισης του δικτύου, ούτως ώστε να διατηρηθούν υψηλές οι προδιαγραφές ασφάλειας και αξιοπιστίας. Επισημαίνεται ότι παρεμβάσεις επικεντρώνονται κυρίως σε καμπύλα τμήματα των γραμμών 2 και 3, όπου υπάρχει αυξημένος μηχανικός καταπονητισμός και σχεδιάστηκαν εγκαίρως με βάση τεχνικά δεδομένα και πρόβλεψη φθοράς, ώστε να μην υπάρξουν αιφνιδιασμοί. Με βάση το χρονοδιάγραμμα όλες οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026.

Τον Νοέμβριο οι πρώτες ψηφιακές κλήσεις

Ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε ότι από τις αρχές Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν να έρχονται οι πρώτες ψηφιακές κλήσεις στους παραβάτες του ΚΟΚ μέσω gov.gr, επισημαίνοντας ότι ο αλγόριθμος των καμερών με την τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύεται συνεχώς. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τις κάμερες που θα τοποθετήσει η Περιφέρεια Αττικής, κάθε δήμος ή ακόμα και ιδιώτης μπορεί να συμμετέχει με δράσεις που στοχεύουν στην οδική ασφάλεια, είτε τοποθετώντας κάμερες στους δρόμους είτε άλλα μέσα, όπως σαμαράκια κ.ό.κ

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις ψηφιακές κάμερες

Εδώ και μερικές ημέρες έχει τεθεί σε διαβούλευση (σ.σ. έως και τις 6/11), το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τίτλο «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις», το οποίο θέτει τα θεμέλια ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού πλαισίου που θα εκσυγχρονίσει και θα ψηφιοποιήσει εξ ολοκλήρου τη διαχείριση των τροχονομικών παραβάσεων στην Ελλάδα.

Το νέο σχέδιο νόμου έρχεται να φέρει μία σειρά παρεμβάσεων προς ενίσχυση του νέου ΚΟΚ, με προβλεπόμενα αποτελέσματα τη βελτίωση στην αποτελεσματικότητα της επιβολής προστίμων, τη συλλογή εσόδων για την οδική ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω ψηφιακών εργαλείων. Επίσης, με τα νέα μέτρα η κυβέρνηση προσδοκά να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια, να μειωθούν οι παραβάσεις και τα τροχαία ατυχήματα, προσφέροντας νέα οικονομικά οφέλη που θα υποστηρίξουν περαιτέρω έργα υποδομής και ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της χώρας.

Ψηφιακό Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), Δίκτυο Καμερών με Τεχνητή Νοημοσύνη, Ψηφιακή Επίδοση και Διαχείριση Ενστάσεων, Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας (ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ.), Οικονομικές Επιπτώσεις και Δημοσιονομική Διαχείριση, Νομικές και Τεχνολογικές Ρυθμίσεις είναι οι έξι βασικοί άξονες του νέου σχεδίου νόμου.

Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Νοεμβρίου

Σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρούν και οι οδηγοί ταξί στις 5 και 6 Νοεμβρίου (σ.σ. από τις 6 το πρωί της Τετάρτης έως τις 6 το πρωί της Παρασκευής), έπειτα από απόφαση της συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΑΤΑ την περασμένη Τετάρτη.

Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ είναι, όπως αποτυπώνονται στην ανακοίνωση:

  • ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ: Άμεση απόφαση παράτασης της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί από 1-1-2026. Η υποχρέωση αυτή να μετατεθεί οριζόντια για το 2035.
  • ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ ΄Β 4564).
  • Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.) – Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ
  • Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς
  • Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές:
    -Υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ΕΔΧ Ταξί σε σύγκριση με τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διόρθωση του όπου απαιτείται
    – Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
    – Η ελάχιστη χρέωση για την χρήση των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη την χώρα και η ελάχιστη μίσθωση να είναι τρεις ώρες για όλη την ελληνική επικράτεια.

Διαβάστε επίσης:

Παπασταύρου: H Αττική είναι διασφαλισμένη για τα επόμενα 4 χρόνια – Έχουμε το φτηνότερο και ποιοτικότερο νερό κι έτσι θα μείνει

Παπαθανάσης: 72,6 εκατομμύρια ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για επαγγελματική κατάρτιση σπουδαστών

FT: Δεν αναβλήθηκε η συνάντηση Τραμπ – Πούτιν, ακυρώθηκε – Ο λόγος της ρήξης