Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, με πάνω από 1.000 πλοία να βρίσκονται υπό κατασκευή, με μεταφορική ικανότητα 10 εκατομμυρίων TEU, που αντιπροσωπεύουν το 31,1% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Ωστόσο, σχεδόν όλη η νέα χωρητικότητα συγκεντρώνεται σε τρεις χώρες της Ανατολικής Ασίας: την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, οι οποίες μαζί αντιπροσωπεύουν το 98,5% των νεότευκτων πλοίων.

1

Η Κίνα ηγείται του κλάδου με 7,36 εκατομμύρια TEU υπό κατασκευή (73,7%), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα με 2,04 εκατομμύρια TEU (20,5%) και την Ιαπωνία με 0,43 εκατομμύρια TEU (4,3%).

Μόνο 29 νεότευκτα πλοία προέρχονται από ναυπηγεία που βρίσκονται εκτός αυτών των τριών χωρών.

Μικρότεροι κατασκευαστές περιλαμβάνουν την Ταϊβάν (16 πλοία), την Τουρκία (4), τις Ηνωμένες Πολιτείες (3) και την Ινδία (2), καθώς και μερικά μικρά πλοία στο Αζερμπαϊτζάν, την Ινδονησία και το Πακιστάν.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι παραγγελίες εκτός Ανατολικής Ασίας βασίζονται σε συγκεκριμένα κίνητρα.

Στην Τουρκία, για παράδειγμα, δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 4.012 TEU κατασκευάζονται σε ναυπηγείο που ανήκει στον ίδιο όμιλο με τον πλοιοκτήτη, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι παραγγελίες συνδέονται με τους περιορισμούς του νόμου Jones, ο οποίος επιβάλλει τη χρήση εγχώριας κατασκευής πλοίων για εγχώριο εμπόριο σε προορισμούς όπως η Χαβάη, η Αλάσκα και το Πουέρτο Ρίκο.

Το τρέχον τοπίο επιβεβαιώνει έτσι μια σχεδόν πλήρη συγκέντρωση της ναυπηγικής βιομηχανίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ανατολική Ασία, αφήνοντας σε άλλες χώρες μόνο έναν περιθωριακό ρόλο, έναν ρόλο που συνδέεται στενά με τις τοπικές ή κανονιστικές απαιτήσεις.

 

Διαβάστε επίσης 

Dynagas LNG Partners (Γιώργος Προκοπίου): Στις 12 Νοεμβρίου θα πληρωθεί το μέρισμα στους μετόχους

Drewry: Αυξητικές τάσεις στη διακίνηση των κοντέινερ – Άνοδος 3% στις τιμές

Σταύρος Παπασταύρου: Τι συζήτησε με τον Nikolaas Baeckelmans της ExxonMobil