ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: Κοινή γραμμή Παπασταύρου-Παπαναστασίου η επίλυση των εκκρεμοτήτων – Ο οδικός χάρτης
Την πεποίθηση ότι δε διατρέχει κίνδυνο να ακυρωθεί το έργο της Διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-GSI, για το οποίο έχει αναλάβει την κατασκευή του καλωδίου, εξέφρασε χθες η διοίκηση της Nexans απαντώντας στις απανωτές ερωτήσεις των αναλυτών στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα 9μήνου.
Ωστόσο, αν και είπε πως δεν υπάρχει PLAN B και το έργο είναι on track, είπε επίσης ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για ανάλογα έργα στη Μεσόγειο και ότι είναι μια από τις δύο εταιρείες που μπορούν να τα κατασκευάζουν. Επίσης, δεν διευκρίνισε αν συνεχίζει να κατασκευάζει καλώδιο για το έργο, ενώ αντίθετα επεσήμανε ότι υπάρχουν πολλές παράλληλες εργασίες που γίνονται εκτός από την κατασκευή όπως οι δοκιμές και το engineering, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτές είναι οι εργασίες που εκτελούνται αυτή την περίοδο.
Η διοίκηση της γαλλικής εταιρείας επιβεβαίωσε τη συνέχεια των εργασιών και είπε πολλές φορές ότι το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν έχει ακυρωθεί και ότι έχει εξαιρετικά καλές σχέσεις και συνεργασία με τον πελάτη τον ΑΔΜΗΕ.
Όπως ανέφερε έχει λάβει συνολικά πληρωμές από τον ΑΔΜΗΕ ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή το ίδιο ποσό που είχε λάβει και στο πρώτο εξάμηνο. Και ανέφερε επίσης ότι το 2025 θα έχει λάβει 150 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να σχολιάσει λεπτομερώς τα επερχόμενα έσοδα για το GSI. Ωστόσο, πηγές αναφέρουν ότι για να πραγματοποιηθεί επόμενη πληρωμή στην Nexans πρέπει να λυθούν όλες οι ρυθμιστικές και οικονομικές εκκρεμότητες που σήμερα ακόμη ταλαιπωρούν το έργο.
Επανέλαβαν ότι το συνολικό ποσό που θα λάβει η εταιρεία με την ολοκλήρωση του έργου είναι 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ και όπως περιέγραψε από το 2023 υπάρχει μια γραμμική πορεία στις πληρωμές. Επιτάχυνση στις πληρωμές θα υπάρξει τα τελευταία δύο έτη του έργου, το 2028 και το 2029, λόγω της εγκατάστασης, που γίνεται στο τέλος, σε αντίθεση με την παραγωγή καλωδίου, η οποία κατανέμεται σε πέντε έτη.
Συζητήσεις με ΑΔΜΗΕ
Όπως επίσης ειπώθηκε την περίοδο αυτή πραγματοποιούνται επαφές με τον ΑΔΜΗΕ για τα επόμενα βήματα αυτού του έργου, με μέρος αυτώντων συζητήσεων να αποτελούν και οι πληρωμές, και επομένως ακόμη η διοίκηση δεν ήταν σε θέση να δηλώσει κάτι για αυτά τα θέματα τώρα.
Επίσης, τονίστηκε ότι γίνονται συζητήσεις και σε πολιτικό επίπεδο, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. “Επομένως, δεν θεωρούμε ότι υπάρχει κίνδυνος”, σημείωσαν και όπως ανέφεραν, “θα επανέλθουμε σε αυτό, φυσικά, όταν θα έχουμε περισσότερες, ας πούμε, πληροφορίες να μοιραστούμε”.
Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με το τί θα κάνει η εταιρεία αν το έργο ακυρωθεί, σημείωσαν ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τέτοιου είδους έργα στη Μεσόγειο. ” Το έργο είναι αυτό που ονομάζουμε έργο μαζικής υλοποίησης με εγκατάσταση σε βαθιά νερά. Και είναι μόνο δύο οι εταιρείες που πληρούν τις προϋποθέσεις αφού δεν υπάρχουν πολλοί παίκτες που μπορούν να προσφέρουν αυτή την τεχνολογία μέχρι στιγμής. Και όλα τα μελλοντικά έργα στη Μεσόγειο Θάλασσα, για παράδειγμα, όλα θα απαιτούν αυτό το είδος δραστηριότητας”, απάντησε η διοίκηση της εταιρείας, συμπληρώνοντας ότι και οι δύο παίκτες είναι πλήρως φορτωμένοι για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Οπότε, μπορείτε να φανταστείτε ότι τα άλλα έργα που έρχονται στη σειρά απλά περιμένουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μononews Shipbrokers 10
- «Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» – Όταν το φως και η μνήμη ζωντανεύουν στην καρδιά της Αθήνας
- LVMH: Ο γαλλικός όμιλος φαίνεται να εξετάζει την πώληση της Fenty Beauty για 2,8 δισ.
- Τράπεζες: Ισχυρή παρουσία στις αγορές με «πράσινα ομόλογα» – Αντλήθηκαν κεφάλαια άνω των 6 δισ. ευρώ το 2025