ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kering-L’Oréal: Όλο το παρασκήνιο πίσω από το deal των 4 δισ. και τη στρατηγική σύμπραξη των δύο κολοσσών
Σε μια αγορά που δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, η Estée Lauder Hellas συνεχίζει ανοδικά, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 70 εκατ. ευρώ και ενίσχυση της κερδοφορίας στη χρήση που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2025.
Τρία χρόνια μετά το «διαζύγιο» με τον όμιλο Σαράντη και την απόφαση του αμερικανικού πολυεθνικού κολοσσού καλλυντικών να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει εδραιώσει το νέο μοντέλο λειτουργίας της, επενδύοντας σε οργανωτικό μετασχηματισμό, νέα γραφεία και αναβάθμιση των υποδομών της.
Έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της κορυφαίες μάρκες περιποίησης και ομορφιάς όπως Estée Lauder, Mac, Clinique, Tom Ford Beauty, Jo Malone London, La Mer, Darphin Paris, Kilian Paris, Bobbi Brown, Aveda, Origins κ.ά., η εταιρεία έχει διαφοροποιήσει το μοντέλο της στη μετά-Σαράντης εποχή, δίνοντας έμφαση στο brand building και όχι στη γενναιόδωρη εκπτωτική πολιτική του παρελθόντος.
Υπό την καθοδήγηση του Κώστα Σπυρόπουλου, ο οποίος από τον Σεπτέμβριο του 2022 βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας ως γενικός διευθυντής για τα Βαλκάνια, η Estée Lauder Hellas έχει μετατοπίσει το κέντρο βάρους της στην αξία του brand, την εμπειρία prestige και τη διαφοροποίηση μέσα από την καινοτομία και το service.
Μετατόπιση από την εκπτωτική πολιτική στο brand building
«Η Ελλάδα είχε τα προηγούμενα χρόνια μια μεγαλύτερη εξάρτηση από τις εκπτώσεις, κάτι που δεν συνάδει με τη φιλοσοφία του prestige», επισημαίνει ο κ. Σπυρόπουλος σε δημοσιογραφική συνάντηση, εξηγώντας ότι το ζητούμενο πλέον «είναι η ενίσχυση της αξίας του brand και η εμπειρία που προσφέρει, όχι η τιμή».
Όπως τονίζει, «όταν αγοράζεις ένα luxury προϊόν, αγοράζεις πρωτίστως την εμπειρία και το service που το συνοδεύει. Αυτό είναι το στοίχημα για εμάς – να δίνουμε στον πελάτη περισσότερη αξία, όχι μεγαλύτερη έκπτωση».
Καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική «επένδυση στην εμπειρία» παίζει το ανθρώπινο δυναμικό. Η Estée Lauder Hellas απασχολεί συνολικά περισσότερα από 850 άτομα στο επιχειρηματικό σχήμα των Βαλκανίων, τα 700 εργάζονται στην Ελλάδα, εκ των οποίων 500 αισθητικοί και μακιγιέζ, και άλλοι 200 στα γραφεία και τα logistics.
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι οι αισθητικοί και οι make-up artists που δραστηριοποιούνται στα καταστήματα και στα corners των brands είναι υπάλληλοι της εταιρείας, ώστε να διασφαλίζεται υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, εξειδίκευσης και συνέπειας στο service.
«Η Estée Lauder είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης αισθητικών και make-up artists· είναι full-time επάγγελμα και επενδύουμε πολύ στην εκπαίδευσή τους. Η Ελληνίδα καταναλώτρια προτιμά το φυσικό κατάστημα, όπου αναπτύσσει σχέσεις, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, με τις πωλήτριες που γνωρίζει προσωπικά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυρόπουλος, προσθέτοντας ότι παράλληλα τοι ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω των τριών eshop που έχει η εταιρεία αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το 10% του τζίρου.
Στο πλαίσιο του οργανωτικού μετασχηματισμού, η Estée Lauder Hellas προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις τα τελευταία δύο χρόνια. Μετακόμισε στα νέα της γραφεία στη Μιχαλακοπούλου, σε έναν χώρο αντάξιο του prestige χαρακτήρα των brands της, ενώ αναβάθμισε το κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο, το οποίο από πέρυσι εξυπηρετεί και την Κύπρο, ενώ από φέτος έχει επεκταθεί και στη Ρουμανία, λειτουργώντας ως mini regional hub για τα Βαλκάνια.
Στο top 3 της Ευρώπης το κατάστημα MAC στην Ερμού
Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει στη φυσική παρουσία με ανακαινίσεις σημείων πώλησης, από το flagship κατάστημα της M·A·C στην Ερμού – που συγκαταλέγεται στα τρία κορυφαία σε τζίρο της Ευρώπης – έως τους συνεργάτες λιανικής σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Οι κινήσεις αυτές εντάσσονται στη στρατηγική omnichannel ανάπτυξης, που συνδυάζει την εμπειρία του φυσικού καταστήματος με τη δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Ο Κώστας Σπυρόπουλος ανήκει στην κατηγορία των στελεχών που επέστρεψαν στην Ελλάδα έπειτα από πολυετή διεθνή πορεία, αποτελώντας χαρακτηριστικό παράδειγμα brain regain. Η επιστροφή του συνδέθηκε με την πρόκληση να ηγηθεί του μετασχηματισμού της Estée Lauder Hellas από joint venture σε affiliate, αναλαμβάνοντας το τιμόνι της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2022. Διαθέτει ένα πλούσιο βιογραφικό, έχοντας διατελέσει στέλεχος σε ομίλους όπως η Procter & Gamble, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του το πέρασε σε Ελβετία, Γαλλία και Ηνωμένες Πολιτείες. Από το 2018 βρίσκεται στην Estée Lauder Companies, όπου πέρασε τέσσερα χρόνια στη Γαλλία πριν επιστρέψει στην Ελλάδα.
«Η ελληνική αγορά ήταν μια πρόκληση. Αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι του business μας, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Μολδαβία και η Κύπρος», σημειώνει, εξηγώντας ότι για τον ίδιο αλλά και για τη μητρική, το στοίχημα είναι η εταιρεία να «τρέχει» κάθε χρόνο με μεγαλύτερη ανάπτυξη από την αγορά και ταυτόχρονα να βελτιώνει την κερδοφορία της.
Ανάπτυξη σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται
Η χρήση 2023-2024 (Ιούλιος 2023 – Ιούνιος 2024) αποτέλεσε για την Estée Lauder Hellas μια χρονιά που «έβαλε τις βάσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη», όπως σημείωσε. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά περίπου 20%, με την εταιρεία να επιστρέφει στην κερδοφορία ύστερα από μια απαιτητική περίοδο αναδιοργάνωσης και εφάπαξ εξόδων.
Για τη χρήση 2024-2025, που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο, τα επίσημα αποτελέσματα δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί, ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η ανοδική πορεία συνεχίστηκε με ανάπτυξη σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων – Make-Up, Skin Care και Fragrances – παρά τη γενικότερη επιβράδυνση της αγοράς. Η βελτίωση της κερδοφορίας αποδίδεται στην αποδοτικότερη λειτουργία και στη στοχευμένη δαπάνη, ενώ η εταιρεία παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία της σε πρόσθετα κανάλια όπως το φαρμακείο και εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιό της με νέα brands.
Η καμπάνια για τον καρκίνο του μαστού και ο… ροζ Δρομέας
Πέρα από τα οικονομικά μεγέθη, σημαντική θέση στη δραστηριότητα της εταιρείας κατέχει η εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα. Εδώ και τρεις δεκαετίες, η Estée Lauder Companies έχει ταυτιστεί με τον παγκόσμιο αγώνα για την πρόληψη και ενημέρωση σχετικά με τον καρκίνο του μαστού, μέσα από την εμβληματική Breast Cancer Campaign που ξεκίνησε το 1992 από την Evelyn Lauder, δημιουργό και της ροζ κορδέλας – του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου ευαισθητοποίησης διεθνώς.
Στην Ελλάδα, η Estée Lauder Hellas συνεργάζεται με την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία, έχοντας προσφέρει πάνω από 7.700 δωρεάν μαστογραφίες μέσω κινητής μονάδας και δωρεές άνω των 150 χιλ. ευρώ την τελευταία διετία. Για το 2025, το 1% των λιανικών πωλήσεων του Οκτωβρίου από 15 μάρκες της εταιρείας θα διατεθεί στην ΕΑΕ για δράσεις πρόληψης και έρευνας, ενώ το μήνυμα της καμπάνιας φώτισε εκ νέου τον «Δρομέα» στο Χίλτον που θα παραμείνει φωτισμένος με το ροζ χρώμα μέχρι τις 11 Νοεμβρίου.
Διαβάστε επίσης:
Ιχθυοκαλλιέργειες: Φρένο στις επενδύσεις από τις καθυστερήσεις στο χωροταξικό
Avramar: Στα δίχτυα της αβεβαιότητας η διάσωση – Τι… ψάρια θα πιάσουν οι Καναδοί της Cooke
Γαλαξίας: Η «ήρεμη δύναμη» στα σούπερ μάρκετ – Αργή ανάπτυξη αλλά και χωρίς δανεισμό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Goldman Sachs: «Καμπανάκι» για την αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στις σπάνιες γαίες και τα ορυκτά – Οι προκλήσεις των άλλων χωρών
- Καρανίκας: Το 1566 μας υπηρετεί δωρεάν – «Έχεις καλοπροαίρετη διάθεση, σπάνιο για Αριστερό» απάντησε ο Γεωργιάδης
- Η ΕΖΑ συνεχίζει την αναπτυξιακή της στρατηγική με την απόκτηση της μπύρας CRETAN KINGS
- Citi: Αυξάνει στα €52 την τιμή στόχο για τη μετοχή της Metlen
