To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων παρέμειναν σχετικά αμετάβλητες αυτή την εβδομάδα.

1

-Το Capesize BC Wakayama Maru (181,500 DWT, κατασκευής 2013, Koyo Dock) πουλήθηκε στην Asyad Shipping στην τιμή των 36,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 36,17 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax BC Nord Taurus (81,700 DWT, κατασκευής 2016, Imabari) πουλήθηκε στην τιμή των 27,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 26,47 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax BC Ultra Colonsay (61,500 DWT, κατασκευής 2011, Shin Kasado Dock) πουλήθηκε σε αγοραστή από την Ασία έναντι 18,1 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,48 εκατ. δολάρια.

-Τα Handy BC CH Doris & CH Bella (33,100 DWT, κατασκευής 2010, Zhejiang Zhenghe Shipbuilding) άλλαξαν χέρια στη συνολική τιμή των 16,4 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 16,19 εκατ. δολάρια.

Tankers

Το κλίμα στην αγορά παραμένει αισιόδοξο ενόψει του 4ου τριμήνου, εν μέσω αναταράξεων στην προσφορά και αυξημένης ζήτησης λόγω της περιόδου αιχμής. Ως εκ τούτου πραγματοποιήθηκαν αγοραπωλησίες σε πολλές κατηγορίες δεξαμενόπλοιων την περασμένη εβδομάδα.

-Το Suezmax Ottoman Nobility (150,000 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind Ulsan Shipyard) πουλήθηκε στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 26,08 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Silverstone (114,000 DWT, κατασκευής 2025, SWS)  πουλήθηκε στην TransPetrol Maritime στην τιμή των 75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 74,4 εκατ. δολάρια.

-Το LR1 Palm (75,000 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind Ulsan Shipyard) άλλαξε χέρια στην τιμή των 12,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,41 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chemical/Product) Elandra Corallo (50,600 DWT, κατασκευής 2008, SPP) πουλήθηκε στην Ancora Investment στην τιμή των 17,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,86 εκατ. δολάρια.

-Το MR1 (Chemical/Product) Jipro Isis (37,900 DWT, κατασκευής 2008, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκε στην Avin International στην τιμή των 13,35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,75 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι πρόσφατες πωλήσεις επηρεάζουν τις αξίες μεταχειρισμένων αυτή την εβδομάδα, με μεταβολές να σημειώνονται σε αυτές των 10ετών Handy Container και Feedermax πλοίων.

-Τα Post Panamax OOCL Brazil και OOCL Durban (8,540 TEU, κατασκευής 2010/2011, Hanjin HI) πουλήθηκαν στην ONE στη συνολική τιμή των 155 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 155,6 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Container Nordpanther (1,730 TEU, κατασκευής 2014, Zhejiang Ouhua) πουλήθηκε στην CMA CGM στην τιμή των 27,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,9 εκατ. δολάρια.

-Το Feedermax Contship Oak (1,100 TEU, κατασκευής 2007, Taizhou Kouan Shipbuilding) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (11,6 εκατ. δολάρια).

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο 0,8% και διαμορφώθηκε στις 322,63 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers ενισχύθηκε κατά 0,3% και διαμορφώθηκε στις 463,40 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε κέρδη 0,1% και διαμορφώθηκε στις 11.050,27 μονάδες μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την εκτιμώμενη τιμή πώλησης κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

H Atlas Maritime του Λέοντα Πατίτσα παρήγγειλε άλλο ένα δεξαμενόπλοιο

Κικίλιας: «Η σχέση Ελλάδας – ΗΠΑ αναβαθμίζεται και ισχυροποιείται»

H Atlas Maritime του Λέοντα Πατίτσα παρήγγειλε άλλο ένα δεξαμενόπλοιο