Ένα ακόμη τροχαίο ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές το οποίο συνοδεύεται από εγκατάλειψη του σημείου συμβάντος. Το που βρίσκονταν πριν ή που πήγαινε ο συμπαθής ηθοποιός δεν είναι θέματα που άπτονται της αρμοδιότητάς μου. Θα βρείτε πλήρες ρεπορτάζ εδώ. Θέμα μας είναι γιατί επιλέγει να φύγει από το σημείο και υποχρεώνεται να εμφανιστεί 35 ώρες μετά από οχλήσεις του αστυνομικού τμήματος Κηφισιάς.
Σημειωτέο πως οι αστυνομικοί χρειάστηκαν αρκετές ώρες για να βρουν μέσα από τις κάμερες των παρακείμενων σπιτιών, τις πινακίδες του οχήματος. Δεν μπορώ να φανταστώ πως πίστευε ότι δεν θα τον βρουν. Φυσιολογικά καθότι η σύγκρουση έγινε στις δυο τα ξημερώματα ένας άνθρωπος που δεν είχε τίποτα να κρύψει θα σταματούσε, θα κατέβαινε, θα προσπαθούσε να επικοινωνήσει με κάποιον από τη γειτονιά και θα άφηνε και ένα σημείωμα με τα στοιχεία του πάνω στα αυτοκίνητα.
Αν είχε συμπεριφερθεί έτσι δεν θα υπήρχε κανένα θέμα για την αστυνομία, ούτε θα χρειαζόταν η εμπλοκή της. Θα ήταν θέμα των ασφαλιστικών εταιρειών.
Ο ηθοποιός έφυγε γιατί υπήρχε κάτι μεμπτό. Πιθανά τελούσε υπό επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, αυτό μόνο ο ίδιος το γνωρίζει. Γράφονται διάφορα για τον τρόπο χρήσης ΦΙΧ (αγροτικό αυτοκίνητο Ford Ranger Raptor) που δεν απηχούν στην πραγματικότητα. Αυτά τα οχήματα είναι επαγγελματικά οπότε μπορούν να τα κατέχουν μόνο επαγγελματίες. Μπορεί π.χ. να ανήκει σε μια εταιρεία παραγωγής συμφερόντων του ηθοποιού.
Ο μόνος τρόπος να οδηγεί ιδιώτης ένα τέτοιο όχημα είναι, η ενοικίασή του από εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων. Με οποιαδήποτε μορφή μακροχρόνιας ή βραχυχρόνιας μίσθωσης. Το ρεπορτάζ μου λέει πως το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο κανονικά, ο Βασίλης Μπισμπίκης το οδηγούσε νόμιμα, οπότε δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων και τον ιδιοκτήτη του σπιτιού. Θα αποζημιωθούν κανονικά από την ασφαλιστική εταιρεία στο πλαίσιο της αστικής ευθύνης. Προσέξτε όμως την λεπτομέρεια. Αν ο οδηγός είχε καταγραφεί μεθυσμένος (βασική εξαίρεση) τότε η ασφαλιστική θα κάλυπτε τις ζημιές σε τρίτους και θα στρέφονταν εναντίον του για να πληρώσει το αντίτιμο.
Να λοιπόν γιατί ένας πιωμένος φεύγει από το σημείο. Για να αποφύγει το λογαριασμό. Το πρόβλημα έγκειται στο νομικό πλαίσιο που υπάρχει για τέτοιες περιπτώσεις. Όπως λέγαμε και στην περίπτωση του τροχαίου με την Porsche πριν λίγο καιρό υπάρχει νομικό κενό, που πρέπει να καλυφθεί. Προφανώς δεν αφορά στον ΚΟΚ αλλά στον Ποινικό Κώδικα.
Ο νόμος άλλαξε τον Ιανουάριο του 2024 (290Α) και πλέον δίνει στον ανακριτή το δικαίωμα να θεωρήσει πλημμέλημα ή κακούργημα την εγκατάλειψη από τον υπαίτιο οδηγό του σημείου όπου συνέβη οδικό τροχαίο ατύχημα κατά το οποίο επήλθε σωματική βλάβη. Σε περίπτωση που από το ατύχημα προκληθούν σοβαρές σωματικές βλάβες ή θάνατος, η κατηγορία μπορεί να έχει κακουργηματικό χαρακτήρα, σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα. Η ποινή φυλάκισης εξαρτάται από τη σοβαρότητα του αποτελέσματος (βαριά σωματική βλάβη ή θάνατος). Εδώ λοιπόν έχουμε το θέατρο του παραλόγου με αρκετούς «υπαίτιους» να φεύγουν από τον τόπο του ατυχήματος. Ο λόγος που φεύγουν είναι πάντα ο ίδιος: Δεν κινούνται σύννομα.
Είτε είναι μεθυσμένοι, είτε έχουν πάρει ναρκωτικά, είτε δεν έχουν ασφάλεια, δίπλωμα, άδεια κυκλοφορίας, τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ. Ο Μπισμπίκης έφυγε γιατί ο νόμος του δίνει αυτή τη δυνατότητα. Πρέπει ν’ αλλάξει χτες και να προβλέπει ότι η απομάκρυνση από το σημείο συμβάντος προτού γίνει η απαραίτητη ανταλλαγή στοιχείων και ανάληψη ευθύνης να θεωρείται πλημμέλημα και να έχει ίδιες ποινές με αυτές που αφορούν στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ/ουσιών. Θυμηθείτε την αντίστοιχη περίπτωση του κ. Μάστορα που προτίμησε να πατήσει τον αστυνομικό για να μην υποβληθεί σε αλκοτέστ.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Σύσκεψη υπό τον Γιάννη Ανδριανό για την ΚΥΑ ανακύκλωσης συσκευασιών φυτοπροστατευτικών προϊόντων
- Μεντβέντεφ: Η Ευρώπη δεν μπορεί να αντέξει έναν πόλεμο με τη Ρωσία
- Tetra Pak: Μείωση κατά 54% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις εγκαταστάσεις της
- Ζελένσκι: Η Ουκρανία πρέπει να ενταχθεί στην ΕΕ και θα το κάνει
