Η CMA CGM, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι δεν θα επιβαρύνει τους πελάτες της σε σχέση με τους νέους δασμούς των ΗΠΑ που σχεδιάζονται για τα πλοία που κατασκευάστηκαν την Κίνα.

Οι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου 2025, στο πλαίσιο της στρατηγικής των ΗΠΑ για την αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία και την παροχή κινήτρων στην εγχώρια βιομηχανία.

1

Η γαλλική εταιρεία ενημέρωσε τους πελάτες της ότι έχει ήδη λάβει μέτρα για την αναδιοργάνωση του στόλου της για τον μετριασμό του λειτουργικού αντίκτυπου του μέτρου.

«Παρά τις λειτουργικές προκλήσεις που θέτει ο νέος φόρος», γνωστοποίησε η εταιρεία, «δεν αναμένουμε επί του παρόντος επιβαρύνσεις για την κάλυψη του κόστους που προκύπτει από το νέο μέτρο του USTR » .

Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη για την COSCO και την OOCL, τους Κινέζους εταίρους της CMA CGM στην Ocean Alliance.

Σύμφωνα με ανάλυση της HSBC, οι δύο μεταφορείς κινδυνεύουν να πληρώσουν πάνω από 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο το 2026 λόγω των νέων δασμών .

Η Maersk έχει επίσης ήδη δηλώσει ότι θα αποφύγει τη χρήση πλοίων κινεζικής κατασκευής σε διαδρομές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, προβλέποντας ότι και άλλοι ανταγωνιστές θα υιοθετήσουν παρόμοια μέτρα.

Ο αντίκτυπος των αμερικανικών δασμών εκτείνεται πέρα από τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων. Ολόκληρη η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία επανεξετάζει τις στρατηγικές ανάπτυξης του στόλου της και ήδη παρατηρούνται αλλαγές στις ναυλώσεις πετρελαιοφόρων και πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, με την κινεζική χωρητικότητα να εκτρέπεται σε άλλες αγορές.