ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ισχυρή αύξηση παρουσίασε η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, με την εταιρεία να σημειώνει αύξηση στα έσοδα και να διατηρεί σταθερές προοπτικές ανάπτυξης, όπως μαρτυρούν τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Σε συνάρτηση με τις σημαντικές επενδύσεις υποδομών και τη βελτίωση των υπηρεσιών, μπορούν δε να τοποθετήσουν το ΔΑΑ σε θέση ηγεσίας στον κλάδο των αερομεταφορών όχι μόνο στην Ελλάδα και όσο και στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με την εξαμηνιαία οικονομική έκθεση που ήρθε στο φως της δημοσιότητας το απόγευμα της Τρίτης, ο ΔΑΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025 σημείωσε αύξηση των εσόδων του κατά 5%, δηλαδή κατά 308,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024 που τα έσοδα άγγιζαν τα 293,6 εκατ. ευρώ. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η αναπροσαρμογή των τελών αεροδρομίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, όπως και η ισχυρή επίδοση των εμπορικών δραστηριοτήτων έπαιξαν κομβικό ρόλο στην αύξηση των εσόδων του αερολιμένα.
Παρ΄όλα αυτά, το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ έναντι των 183,4 εκατ, το α’ εξάμηνο του 2024, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 59,2%, σύμφωνα με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ, σημειώνοντας μείωση κατά 0,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα Κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν επίσης κατά 5,1% και ανήλθαν στα 92,2 εκατ. ευρώ, όπως είχε προβλεφθεί λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.
Την ίδια ώρα, η χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας είναι υγιής, με το καθαρό χρέος να βρίσκεται στα 767,2 εκατ. ευρώ και τον Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA (Τελευταίων Δώδεκα Μηνών) ύψους 1,8x.
Ισχυρή επιβατική κίνηση
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση κατέγραψε σημαντική άνοδο 7,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τον αριθμό των επιβατών να ανέρχεται στα 15,1 εκατομμύρια. Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 9,8%, γεγονός που υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα και ελκυστικότητα της Αθήνας ως προορισμού παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις, όπως επίσης και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ανάπτυξη των δρομολογίων, σε συνδυασμό με την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Στο επίκεντρο σημαντικά έργα
Την ίδια ώρα, η εταιρεία έχει επιταχύνει το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου, με στόχο την ανάδειξη της δυναμικότητας εξυπηρέτησης έως 40 εκατ. επιβατών ετησίως έως το 2032 και εκτιμώμενο κόστος 1,3 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι πρωταρχικός στόχος της εταιρείας ήταν η εξυπηρέτηση 33 εκατομμυρίων επιβατών.
Παράλληλα, ήδη, προχωρούν σημαντικά έργα βάσει χρονοδιαγράμματος, όπως η κατασκευή πολυώροφου χώρου στάθμευσης για 3.365 οχήματα και νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, με προγραμματισμένη παράδοση τον β’ τρίμηνο του 2027. Συνεπώς η απόφαση της διοίκησης να επιταχύνει και να ενοποιήσει τις φάσεις επέκτασης, αναδεικνύει τη στρατηγική έμφαση στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού να βρίσκονται στο επίκεντρο. Επιπλέον, ολοκληρώνεται η Γενική Μελέτη για την επέκταση του Κεντρικού Αεροσταθμού (MTB) και του Δορυφορικού Αεροσταθμού (STB), ενώ ο κατασκευαστικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου».
Επίσης, η εταιρεία υλοποιεί Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος, το οποίο ήδη υιοθετήθηκε από το 89,22% των μετόχων, αντλώντας 84,75 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων και επενδύσεων. Τα μερίσματα που διανεμήθηκαν ανήλθαν σε 235,86 εκατ. ευρώ για το 2024.
Προοπτικές και προκλήσεις
Συνεπώς, οι προοπτικές της εταιρείας συνεχίζουν να παραμένουν θετικές, με σταδιακή προσαρμογή της επιβατικής κίνησης σε μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης το 2025 και σταθερότητα σε υψηλά κέρδη κοντά στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως τόσο για το 2025 όσο και για το 2026.
Παρά τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση κόστους λειτουργίας, ο ΔΑΑ καταφέρνει και διατηρεί δυνατά χρηματοοικονομικά και ταμειακά διαθέσιμα, διασφαλίζοντας οικονομική σταθερότητα και ικανότητα για περαιτέρω επενδύσεις. Αν και αντιμετωπίζει προκλήσεις στη διαχείριση λειτουργικής χωρητικότητας και τη στελέχωση, καταφέρνει και υλοποιεί ισχυρές στρατηγικές για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και βελτίωση της επιβατικής εμπειρίας, δίνοντας έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις, γεγονός που υποδεικνύει τη δέσμευση για καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη στο πλαίσιο του ανταγωνισμού.
Όπως επισημαίνεται στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση με το Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου να προχωρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η εταιρεία διατηρεί την πρόβλεψη για την πραγματοποίηση ποσοστού 50% του συνόλου των κεφαλαιουχικών επενδύσεων έως το τέλος του 2028 και του υπόλοιπου έως το τέλος του 2032.
Διαβάστε επίσης:
ΔΑΑ: Αύξηση εσόδων 5% στο πρώτο εξάμηνο του 2025 – Στο -0,6% τα EBITDA
Τρόλεϊ: Αναβάθμιση υποδομών λίγο πριν το… ξήλωμα – Ανέβηκε ο νέος διαγωνισμός της ΟΣΥ ΑΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κτήμα Λαζαρίδη: Αίτημα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για άσκηση δικαιώματος Squeeze Out
- Σούπερ μάρκετ: Metro και ΑΒ Βασιλόπουλος ποντάρουν στη γειτονιά – Τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν γιατί
- Ψηφίστηκε το ν/σ για την κοινωνική αντιπαροχή και την ισόβια τριτεκνική ιδιότητα – «Σπάμε τα ταμπού της μεταπολίτευσης», λέει η Μιχαηλίδου
- Παιχνίδι για ένα (;) για τα 4 θαλάσσια οικόπεδα της Κρήτης και της Ν. Πελοποννήσου
