ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέσσερις αεροσυνοδοί της Alaska Airlines κατέθεσαν αγωγές κατά της Boeing για σωματικές και ψυχολογικές βλάβες που υπέστησαν μετά από το περιστατικό αποκόλλησης πάνελ καμπίνας σε πτήση του αεροσκάφους τύπου 737 MAX 9, το οποίο σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2024.
Σύμφωνα με την καταγγελία που δημοσιεύθηκε από την Seattle Times, οι ενάγοντες ζητούν αποζημίωση για τις οικονομικές απώλειες, τις ψυχικές τραυματικές εμπειρίες και τις σωματικές βλάβες που υπέστησαν κατά τη διάρκεια του επεισοδίου.
Ο Δικηγόρος και η Στρατηγική της Αγωγής
Οι αγωγές, που κατατέθηκαν την Τρίτη στο Ανώτατο Δικαστήριο της Κομητείας Κινγκ στο Σιάτλ, επικαλούνται ευθύνη προϊόντος και αμέλεια εκ μέρους της Boeing. Οι αεροσυνοδοί κατηγορούν την εταιρεία για την παράδοση ενός αεροσκάφους που δεν πληρούσε τα απαραίτητα πρότυπα ασφαλείας και για αμέλεια στις κατασκευαστικές διαδικασίες.
Η δικηγόρος των αεροσυνοδών, Τρέισι Μπράμαϊερ, δήλωσε ότι οι αεροσυνοδοί ενήργησαν με γενναιότητα, ακολουθώντας την εκπαίδευσή τους και θέτοντας την ασφάλεια των επιβατών πάνω από την προσωπική τους ασφάλεια, παρά τον έντονο φόβο για τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του συμβάντος.
Το Περιστατικό και η Αντίδραση της Boeing
Σύμφωνα με τις καταθέσεις των αεροσυνοδών, το περιστατικό της αποκόλλησης πανέλων από την καμπίνα του αεροσκάφους ήταν μια εξαιρετικά αγχωτική εμπειρία, η οποία επέφερε μακροχρόνιες ψυχολογικές επιπτώσεις.
Η Boeing δεν έχει κάνει επίσημο σχόλιο σχετικά με τις αγωγές, ενώ ούτε η Alaska Airlines ούτε η δικηγόρος των αεροσυνοδών ανταποκρίθηκαν σε αιτήματα για σχολιασμό από το Reuters.
Η αξιολόγηση από το NTSB
Τον περασμένο μήνα, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ανέφερε ότι η Boeing απέτυχε να παράσχει επαρκή εκπαίδευση και καθοδήγηση για να αποτραπεί το περιστατικό και επέκρινε την εταιρεία για την ακατάλληλη κουλτούρα ασφαλείας και τη λάθος κατασκευή του αεροσκάφους.
Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο ανέφερε ότι τέσσερα κρίσιμα μπουλόνια δεν τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του συγκεκριμένου αεροσκάφους 737 MAX 9, κάτι που συνέβαλε στην αποκόλληση του πάνελ. Επιπλέον, η Διοίκηση Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) καταγγέλθηκε για ανεπαρκή εποπτεία της διαδικασίας κατασκευής.
Η εξέλιξη αυτή εντείνει τις πιέσεις στην Boeing, η οποία αντιμετωπίζει συνεχιζόμενη κριτική για τα ζητήματα ασφαλείας του 737 MAX, μετά το καταστροφικό ατύχημα του 2018 με το ίδιο μοντέλο, που οδήγησε στην προσωρινή καθήλωση των 737 MAX παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης
Novo Nordisk: Πώς εκτοπίστηκε από το «top 10» των πιο πολύτιμων εταιρειών της Ευρώπης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
