ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην πρόοδο του συγκοινωνιακού έργου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, λίγες ώρες πριν από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ το πρωί της Παρασκευής, ο κ. Κυρανάκης έδωσε απαντήσεις σχετικά με την απόδοση των ΜΜΜ τις ημέρες του καύσωνα, διαψεύδοντας δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για υπολειτουργία του στόλου των νέων λεωφορείων, λόγω ακραίων θερμοκρασιών, με βάση την επίσημη ανακοίνωση από τον ΟΑΣΑ.
Την ίδια ώρα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε και για τους συρμούς του ΗΣΑΠ, που ανακατασκευάζονται στον Βόλο. Αναφορικά με τα προβλήματα λόγω ζέστης, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι κάποια βαγόνια στον ΗΣΑΠ που είναι νεότερα και έχουν κλιματισμό- πέραν των συρμών που είναι από το 1980 και δεν έχουν κλιματισμό- σε αυτά, ο κλιματισμός δεν αποδίδει, γεγονός που οφείλεται στο ότι ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα, δεδομένου ότι οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια.
Επιπλέον, ανακοίνωσε πως η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο θα ξεκινήσει στις 13 Σεπτεμβρίου.
Τέλος στα τρόλεϊ
Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, εξηγώντας ότι στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, κάτι που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος. Μετά από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι το τέλος των τρόλεϊ θα δοθεί στις εξής 2 φάσεις:
- ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέραν από μεγάλους κεντρικούς δρόμους όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια,
- Αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ
Όπως δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.
Επενδύσεις μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου
Καταλήγοντας ο κ. Κυρανάκης υπενθύμιση της προτάσεις χρηματοδότησης που έχουν κατατεθεί στο Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο, με στόχο την αναβάθμιση τόσο του συγκοινωνιακού έργου όσο και της επιβατικής εμπειρίας, με τα αποτελέσματα ένταξης να αναμένεται να ανακοινωθούν το προσεχές φθινόπωρο.
Νέες επενδύσεις άνω του 1 δισ. στο συγκοινωνιακό έργο με ευρωπαϊκούς πόρους
Υπενθυμίζουμε ότι, η πρόταση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου περιλαμβάνει τα κάτωθι μέτρα, όπως είχαν ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούνιο.
- Νέοι συρμοί μετρό στις Γραμμές 2 και 3, και ανάταξη συρμών Γραμμής 1: Εκτός από τους νέους συρμούς στις γραμμές 2 και 3, αλλά και την ανάταξη των 14 συρμών στη Γραμμή 1 που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στο εργοστάσιο της NK Trailers στον Βόλο, θα ανακαινιστούν συμπληρωματικά ακόμα 10 συρμοί της γραμμής 1. Οι νέοι συρμοί θα έχουν πλήρη ανακαίνιση των συστημάτων ασφαλείας και του μηχανολογικού εξοπλισμού. Για την καμπάνια αυτή η συνεισφορά του ευρωπαϊκού ταμείου θα φτάσει τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
- 210 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη, προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία και υπηρεσία on demand μεταφοράς ευάλωτων: Η επένδυση αυτή λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της πλήρης ανανέωσης του στόλου της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ μέχρι το 2027. Αυτή η δαπάνη θα αγγίξει τα 117 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί συνεισφορά του ευρωπαϊκού ταμείου.
- Ανανέωση στόλου φορτηγών, city logistics και υποδομές φόρτισης, ηλεκτρικά προσβάσιμα ταξί.
- Ποδηλατόδρομοι, πεζοδρόμια, υποδομές μικροκινητικότητας και ηλεκτρονικό σύστημα χαρτογράφησης σε σταθμούς ΜΜΜ. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών είχε εξηγήσει ότι άνω των 15% των πολιτών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πηγαίνουν με τα πόδια στον προορισμό τους, κρίνοντας εξίσου σημαντικές τις προαναφερθείσες υποδομές. Η εν λόγω δαπάνη αγγίζει τα 108 εκατομμύρια ευρώ. Το ηλεκτρονικό σύστημα χαρτογράφησης-καθοδήγησης σε σταθμούς ΜΜΜ αφορά κυρίως τους πολίτες με αναπηρία και ειδικά όσους έχουν οπτικές αναπηρίες, και την ενίσχυση της πληροφόρησης στους σταθμούς. Η δαπάνη θα φτάσει τα 12,35 εκατομμύρια ευρώ.
- Αναβάθμιση και βελτίωση προσβασιμότητας σιδηροδρομικών σταθμών. Το εν λόγω μέτρο αφορά στην αναβάθμιση του προαστιακού και των σιδηροδρομικών σταθμών. Η πρόταση αυτή αντιστοιχεί σε πόρους 150 εκατομμυρίων ευρώ, στοχεύοντας οι σταθμοί να γίνουν προσβάσιμοι και από τα άτομα με αναπηρία. Έμφαση όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, θα δοθεί στους σταθμούς του προαστιακού, που βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
- Χρηματοδότηση μίσθωση (social leasing) ηλεκτρικών οχημάτων για μεταφορικά ευάλωτα νοικοκυριά και υποδομές φόρτισης. Πρόκειται για ένα νέο μέτρο, ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Ευρώπη, με συνολική συνεισφορά ταμείου 153 εκατ. ευρώ.
- Δημιουργία φραγμάτων πολλαπλού σκοπού στα νησιά. Από το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νήσων, θα αντληθούν πόροι 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία φραγμάτων πολλαπλού σκοπού στα νησιά, κυρίως για ύδρευση και άρδευση.
- Υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε νησιά. Αυτό το μέτρο προβλέπει τη δημιουργία υποδομών για περίπου 3.800 φορτιστές χαμηλής και υψηλής ισχύος για ιδιωτική και δημόσια χρήση, με στόχο τα car rentals. Η δαπάνη αυτή θα αντληθεί από το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νήσων και αντιστοιχεί σε 28 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Stéphane Boujnah (Euronext): Θα καταστήσουμε το Χρηματιστήριο Αθηνών το βασικό κέντρο για τη ΝΑ Ευρώπη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έξοδος αδειούχων Αυγούστου: Πάνω από 100.000 οχήματα έφυγαν από την Αττική, αυξημένη η κίνηση στα λιμάνια
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Ζητήματα του ξενοδοχειακού κλάδου στο επίκεντρο συνάντησης με τον πρόεδρο του ΞΕΕ
- Λειψυδρία: Επιστημονική ομάδα του ΔΠΘ ερευνά βιώσιμες λύσεις για την αντιμετώπισή της σε όλη την Ελλάδα
- Έξι μη κρατικά πανεπιστήμια πήραν άδεια λειτουργίας – Ποια απορρίφθηκαν
