ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σαφές στίγμα εξωστρέφειας δίνει η FG Europe, διευρύνοντας το εκτόπισμά της στις διεθνείς αγορές, όπου πλέον κατευθύνεται σχεδόν ο μισός της τζίρος.
Με αποκλειστική συνεργασία για τη διάθεση των κλιματιστικών Midea και παρουσία σε επτά χώρες – από τα Βαλκάνια μέχρι τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία – ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 34% στις πωλήσεις εξωτερικού το 2024, αντισταθμίζοντας πλήρως τη μείωση που εμφάνισε στην Ελλάδα.
Το 42% των εσόδων της χρονιάς προήλθε από εκτός συνόρων δραστηριότητες, έναντι 33% το 2023, επιβεβαιώνοντας την αλλαγή προσανατολισμού σε ένα περιβάλλον όπου η εγχώρια αγορά εμφανίζει σημάδια κορεσμού κυρίως λόγω της ώθησης που δόθηκε τα προηγούμενα χρόνια με το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή».
Ο όμιλος υπό τον Γιώργο Φειδάκη, δραστηριοποιείται στους τομείς, των διαρκών καταναλωτικών αγαθών, μέσω της εισαγωγής και εμπορίας κλιματιστικών για οικιακή και επαγγελματική χρήση, λευκών και οικιακών συσκευών. Αντιπροσωπεύει κατ’ αποκλειστικότητα από το 2012 τα προϊόντα των κλιματιστικών και των λευκών συσκευών του κινεζικού οίκου MIDEA, ενώ παράλληλα προωθεί λευκές οικιακές συσκευές με το δικό της διαχρονικό brand ESKIMO, του οποίου η παρουσία στην ελληνική αγορά χρονολογείται από το 1958. Από το 2019 έχει την αποκλειστική διάθεση και των λευκών συσκευών HITACHI στην ελληνική αγορά.
Πάνω από 112 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2024, οι ενοποιημένες πωλήσεις της FG Europe ανήλθαν σε 112 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,65% σε σχέση με το 2023. Το 42% του τζίρου προήλθε από αγορές του εξωτερικού, έναντι 33% την προηγούμενη χρονιά, στοιχείο που επιβεβαιώνει τη σταδιακή μετατόπιση του κέντρου βάρους εκτός Ελλάδας. Στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις κλιματιστικών υποχώρησαν κατά 9%, επηρεασμένες από την αυξημένη βάση σύγκρισης του 2023 και την περιορισμένη ζήτηση μετά τη λήξη του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», ενώ στα Βαλκάνια σημειώθηκε αύξηση 66%.
Το βάρος στις διεθνείς αγορές
Το συνολικό μικτό κέρδος του ομίλου αυξήθηκε κατά 3,1%, φτάνοντας τα 34,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το μικτό περιθώριο της μητρικής συρρικνώθηκε ελαφρώς, αντανακλώντας τη μετατόπιση του όγκου πωλήσεων από την πιο κερδοφόρα ελληνική αγορά προς τις πιο ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές.
Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της παρουσίας της στο εξωτερικό η FG Europe στις αρχές του 2024, αύξησε τη συμμετοχή της στη θυγατρική FG Europe Klima στην Τουρκία στο 95,08%, ενισχύοντας περαιτέρω τον έλεγχο της σε μια αγορά-κλειδί. Τον Μάρτιο εξασφάλισε κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο ύψους 45 εκατ. ευρώ από τέσσερις ελληνικές τράπεζες, με στόχο τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης και τη στήριξη νέων συνεργασιών.
Εντός του 2024, η εταιρεία εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιό της με την αποκλειστική διάθεση των αντλιών θερμότητας TCL στην Ελλάδα, προσθέτοντας μια ακόμη ενεργειακά αποδοτική κατηγορία προϊόντων. Παράλληλα, συνεχίζει να διαθέτει λευκές συσκευές των οίκων Hitachi και TCL, ενώ αξιοποιεί και το ιστορικό ελληνικό brand Eskimo. Με δραστηριότητα που εκτείνεται από τη χονδρική ως το λιανικό εμπόριο, η FG Europe ενισχύει τον ρόλο της στην αγορά των διαρκών καταναλωτικών αγαθών.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 έκλεισε θετικά, με αύξηση πωλήσεων 3% για τη μητρική και 10% για τον όμιλο, ενώ μόνο τον Ιούνιο η άνοδος των πωλήσεων έφτασε το 20% σε ετήσια βάση. Παρά τις αρχικές πιέσεις λόγω της λήξης του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», η ζήτηση ανέκαμψε σταδιακά, βοηθούμενη και από τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες του καλοκαιριού.
Ο όμιλος Φειδάκη παραμένει ένας από τους πλέον σταθερούς παίκτες στον εγχώριο κλάδο του κλιματισμού και των οικιακών συσκευών. Το 2022, η ιαπωνική Fujitsu General απέκτησε το 51% της FG South East Europe, στην οποία αποσχίστηκαν οι δραστηριότητες της FG Europe στον κλιματισμό στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Τουρκία. Η οικογένεια Φειδάκη διατηρεί επίσης δραστηριότητα στη ναυτιλία μέσω της εισηγμένης στο Nasdaq Globus Maritime.
Στα διοικητικά δικαστήρια για το πρόστιμο της ΔΙΜΕΑ
Η εταιρεία βρέθηκε στο στόχαστρο της ΔΙΜΕΑ στην περσινή χρήση για παραβίαση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους με την επιβολή προστίμου ύψους 735.000 ευρώ. Πρόστιμο για το οποία έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια με τη διοίκηση της εταιρείας να εκφράζει αισιοδοξία ότι θα δικαιωθεί. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις «με βάση της διατάξεις του άρθρου 45 του ν.5045/2023 επιβλήθηκε στην εταιρεία από την ΔΙ.Μ.Ε.Α διοικητικό πρόστιμο ύψους 735.000 ευρώ με την αιτιολογία της αποκόμισης οφέλους υπέρ του κανονικού για τις πωλήσεις της περιόδου 1/8/2023-10/10/2023. Η εταιρεία άσκησε προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης, καθώς με βάση το Σύνταγμα παραβιάζει την οικονομική ελευθερία και την αρχή της αναλογικότητας, κυρίως λόγω μη λήψης υπόψιν της αύξησης των λειτουργικών εξόδων της Εταιρείας κατά την περίοδο αναφοράς. Η εταιρεία πιστεύει ότι θα δικαιωθεί από τα διοικητικά δικαστήρια και η απόφαση επιβολής προστίμου θα ακυρωθεί».
Διαβάστε επίσης
Σπιτικό φαγητό… δια χειρός Σκλαβενίτη – Γιατί επενδύει στην αλυσίδα εστίασης
Menne: Διεύρυνση ζημιών και νέες ενέσεις ρευστότητας για τα παγωτά της οικογένειας Φιλίππου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καινοτομία σε ομηρία: Θεοδωρικάκος, Θεοδωρόπουλος και Ζαχαράκη στο μικροσκόπιο
- Λούτνικ για την εμπορική συμφωνία: «Υπάρχουν και άλλα θέματα που θα ήθελαν οι Ευρωπαίοι να τεθούν»
- Κορωπί: Χωρίς ενεργό μέτωπο η πυρκαγιά στο Κίτσι
- Ευχαριστήριο μήνυμα Μυτιληναίου στους μετόχους: «Ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη Metlen με την εισαγωγή στο LSE»
