Η Iveco Group NV βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την πώληση της αμυντικής της μονάδας στη Leonardo SpA, γεγονός που θα ικανοποιούσε τις απαιτήσεις της ιταλικής κυβέρνησης και θα άνοιγε τον δρόμο για την πώληση του υπόλοιπου εμπορικού τομέα φορτηγών στην ινδική Tata Motors Ltd., σύμφωνα με άτομα με γνώση του θέματος που μίλησε στο Bloomberg.

Η αμυντική εταιρεία με έδρα τη Ρώμη και η Iveco, που ελέγχεται από την οικογένεια δισεκατομμυριούχων Ανιέλι, ενδέχεται να καταλήξουν σε μια γενική συμφωνία μέσα στις επόμενες εβδομάδες, εφόσον οι διαπραγματεύσεις εξελιχθούν ομαλά, ανέφεραν οι ίδιες πηγές. Παράλληλα, το επενδυτικό όχημα της οικογένειας Ανιέλι, Exor NV, βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την πώληση του υπόλοιπου τομέα κατασκευής φορτηγών στην Tata, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

1

Η ιταλική κυβέρνηση προτιμά ως αγοραστή της αμυντικής μονάδας τη Leonardo, η οποία καταθέτει προσφορά από κοινού με τη συνεργάτιδα εταιρεία Rheinmetall AG, καθώς αυτό θα διατηρούσε τις δραστηριότητες στρατιωτικού εξοπλισμού σε ιταλικά χέρια, σημειώνουν οι πηγές. Μια πώληση στον μοναδικό ιταλό υποψήφιο αγοραστή θα διευκόλυνε επίσης τη λήψη κυβερνητικής στήριξης για την ξεχωριστή συμφωνία με την Tata, ιδιοκτήτρια της Jaguar Land Rover, πρόσθεσαν.

Καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί και οι συνομιλίες ενδέχεται να καθυστερήσουν ή να καταρρεύσουν, σύμφωνα με τις πηγές. Η Iveco διατηρεί επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο απόσχισης της αμυντικής μονάδας, η οποία κατασκευάζει εξειδικευμένα οχήματα για την άμυνα και την πολιτική προστασία, μεταξύ άλλων υπό το εμπορικό σήμα IDV.

Οι διαπραγματεύσεις με την Tata, οι οποίες διεξάγονται εδώ και αρκετούς μήνες παρασκηνιακά, μπορεί τελικά να μην καταλήξουν σε συμφωνία, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Η Iveco αναμένεται να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο την επόμενη εβδομάδα.

Εκπρόσωποι της Iveco, της Exor και της ιταλικής κυβέρνησης αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Εκπρόσωπος της Tata δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για σχολιασμό εκτός κανονικού ωραρίου.

Η Leonardo είχε υποβάλει προσφορά ύψους περίπου 1,6 δισ. ευρώ (1,9 δισ. δολάρια), συμπεριλαμβανομένου του χρέους, όπως είχε αναφέρει προηγουμένως το Bloomberg. Αν και αυτό υπολειπόταν των προσφορών από την γαλλογερμανική KNDS NV (περίπου 1,9 δισ. ευρώ) και την Czechoslovak Group, το ύψος της προσφοράς αρκούσε για να αυξηθούν οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας με τους Ιταλογερμανούς εταίρους.

Η εταιρεία με έδρα τη Ρώμη, της οποίας βασικός μέτοχος είναι η ιταλική κυβέρνηση, δέχθηκε πολιτικές πιέσεις να βελτιώσει τις προηγούμενες προσφορές της, ώστε να διασφαλίσει την εγχώρια κυριότητα της μονάδας, όπως έχει αναφέρει το Bloomberg.

Αξιωματούχος του ιταλικού υπουργείου Οικονομικών δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είναι επιθυμητό η εταιρεία να παραμείνει υπό ιταλικό έλεγχο. Αντίστοιχα σχόλια έκανε και ο Ιταλός υπουργός Άμυνας Γκουίντο Κροσέτο. Η ιταλική κυβέρνηση θα έχει τον τελευταίο λόγο σε κάθε απόφαση, καθώς διαθέτει ειδικές εξουσίες βέτο για στρατηγικές συμφωνίες, γεγονός που καθιστά δύσκολη την επιτυχία ενός μη Iταλού αγοραστή.

Η κυβέρνηση της Ιταλίας παρακολουθεί στενά την ενδεχόμενη πώληση της Iveco, μετά από δημοσιεύματα, περιλαμβανομένου του Bloomberg News, που ανέφεραν ότι ο βασικός μέτοχος της Iveco, η Exor, βρίσκεται σε συνομιλίες εξαγοράς με την Tata Motors.

«Η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του ζητήματος», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο Υπουργός Βιομηχανίας Αντόλφο Ούρσο. «Ιδιαίτερα το κάνουμε αυτό σε σχέση με τον ρόλο της Iveco για την Ιταλία και τον αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας». Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η Ιταλία στηρίζει ποιοτικές ξένες επενδύσεις, αρκεί να διασφαλίζονται η τεχνολογία, η παραγωγή και οι θέσεις εργασίας.

Διαβάστε επίσης

Ρωσία: Το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας πιθανότατα θα πωληθεί ή θα διαλυθεί

Μetlen – Eυάγγελος Μυτιληναίος: Με αποδοχή του 90,5% των μετόχων το μεγάλο βήμα για την εισαγωγή στην αγορά του Λονδίνου

Κρίσιμη συνάντηση Τραμπ – φον ντερ Λάιεν στη Σκωτία το Σαββατοκύριακο για την εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ