ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tankers
Όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:
- Το tanker τύπου aframax DS Amba Bhavanee (χωρητικότητας 107.100-dwt και κατασκευής 2003, στα ναυπηγεία Koyo Dock) πουλήθηκε για το ποσό των 4,5 εκατ. δολαρίων, μετά από τέσσερα χρόνια παροπλισμού.
- Το tanker τύπου MR Torm Fox (χωρητικότητας 37.000-dwt και κατασκευής 2005, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo) πουλήθηκε για 11 εκατ. δολάρια, έναντι 11,7 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue, συμφωνία που διατήρησε τις αξίες σταθερές.
Bulkers
Σε γενικές γραμμές ήταν μια αρκετά «ήσυχη» εβδομάδα για την αγορά των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που παρατηρήθηκαν ήταν οι ακόλουθες:
- Το bulker τύπου panamax BC Harbour Hirose (χωρητικότητας 83.500-dwt και κατασκευής 2011, στα ναυπηγεία Sanoyas) πουλήθηκε για το ποσό των 19,3 εκατ. δολαρίων, έναντι 19,25 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue.
- To bulker τύπου panamax BC Fortune Clover (χωρητικότητας 77.400-dwt και κατασκευής 2006, στα ναυπηγεία Oshima) πουλήθηκε για 11,9 εκατ. δολάρια, έναντι 12,06 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VV.
Containers
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενισχύθηκαν λίγο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
- Η πιο σημαντική κίνηση που καταγράφηκε ήταν η πώληση του containership τύπου sub-panamax Chief (χωρητικότητας 2.672-teu και κατασκευής 2001, στα ναυπηγεία Stocznia Gdansk) για το ποσό των 6 εκατ. δολαρίων, έναντι 5,4 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VesselsValue.
Scrap
Οι τιμές των διαλύσεων ενισχύθηκαν αυτή την εβδομάδα.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κλάδου.
Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί η Maersk Tankers επενδύει σε ένα hedge fund ναυτιλιακών data, αντί για ένα πλοίο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Τι γίνεται με τα δύο τάνκερ της TEN που ναυλώθηκαν για τρία χρόνια
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SOS εκπέμπει η κρουαζιέρα: «Οι φόροι διώχνουν τα κρουαζιερόπλοια – Απαράδεκτη η απόφαση για τη Σαντορίνη»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- METLEN ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα αντέξετε με αυτά που θα διαβάσετε και ποιο είναι τώρα το απόλυτο trade με οδηγό της Goldman
- Γιατί το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» κινδυνεύει να αποτύχει
- Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: Μεγαλώνει το χάσμα – Τα τρία σημεία διαφωνίας που… ρίχνουν το έργο στα βράχια
- Sea-Intelligence: Αυξήθηκαν οι ρύποι από τις επιθέσεις των Χούθι και τον περίπλου της Αφρικής από τα πλοία κοντέινερ
