Πιθανόν να έχετε διαβάσει λεπτομέρειες για τη σύλληψη του τραγουδιστή Χρήστου Μάστορα. Δεν τον γνωρίζω προσωπικά, αντιλαμβάνομαι ότι έχει το κοινό του, δεν αφορά στην επαγγελματική του υπόσταση, το συγκεκριμένο άρθρο.
Αφορά σε νοοτροπίες και σκέψεις μιας ευρύτατης ομάδας ανθρώπων που νηφάλιοι συμφωνούν πως δεν πρέπει να οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών.
Όταν, όμως, έρχεται η ώρα να συμμορφωθούν με τα λεγόμενά τους, τότε υπερισχύει η συνήθεια και η βολή. Καθώς έχουν πείσει τον εαυτό τους, πως οι ίδιοι δεν κινδυνεύουν όταν οδηγούν πιωμένοι.
Τα θεμελιώδη προβλήματα λοιπόν είναι δυο:
– Όσοι οδηγούν πιωμένοι, πιστεύουν πως δεν διατρέχουν κίνδυνο, πως μπορούν να τα καταφέρουν χωρίς κινδύνους ή συνέπειες. Μόνο αυτοί, όχι όλοι οι άλλοι!
– Όσοι βλέπουν ανθρώπους να πίνουν ενώ πρόκειται να οδηγήσουν, είναι ανεκτικοί μαζί τους, μη αντιλαμβανόμενοι τους κινδύνους ή μη θέλοντας να γίνουν δυσάρεστοι.
Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε δεν είναι η αστυνόμευση αλλά η παιδεία και η κοινωνική ανοχή. Ο κ. Μάστορας θα έπρεπε να γνωρίζει πως είναι επικίνδυνο να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ. Γι’ αυτόν και τους γύρω του. Θα μπορούσε να χτυπήσει έναν ευάλωτο χρήστη της οδού – πεζό, δικυκλιστή – ή ακόμη και να σκοτώσει κάποιον. Πρόκειται για έλλειψη παιδείας.
Όσοι συνεργάτες του, είδαν τον κ. Μάστορα να καταναλώνει αλκοόλ – υποθέτω πως δεν ήταν η πρώτη φορά – θα έπρεπε να εξαντλήσουν όλα τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους ώστε να μην οδηγήσει.
Φαντάζομαι ότι δεν θα άλλαζε κάτι στον προϋπολογισμό της επιχείρησης αν μετέφερε τον κ. Μάστορα στον προορισμό του, ένα ταξί.
Προφανώς δεν το έκαναν γιατί δεν αξιολογούν ως επικίνδυνη την οδήγηση, υπό επήρεια αλκοόλ – ουσιών. Εδώ είναι το πρόβλημα της κοινωνικής ανοχής.
Πάμε τώρα στο θέμα της αστυνόμευσης. Το πρώτο μπλόκο επιχειρεί χωρίς επιτυχία να ελέγξει τον κ. Μάστορα, στη συμβολή Σταδίου με Αιόλου. Ο ίδιος αντιλαμβανόμενος ότι θα βρεθεί πιωμένος, αναπτύσσει ταχύτητα και φεύγει.
Για κακή του τύχη τον σταματά δεύτερο μπλόκο, στην Ομόνοια. Καταγράφει υπερτριπλάσια ποσότητα από το επιτρεπτό όριο – 0.25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα – (0.8 η μέτρηση) και συλλαμβάνεται όπως προβλέπει ο νόμος. Σήμερα οδηγείται στο αυτόφωρο.
Πόσο πιο απλά θα ήταν τα πράγματα αν κάποιος αποφάσιζε να σπάσει τον κύκλο της υποκρισίας και να στήσει έλεγχο ακριβώς έξω από το κέντρο διασκέδασης στο οποίο εργάζονταν, πριν μπει στο αυτοκίνητο ο κ. Μάστορας;
Όχι μπλόκο για να μοιράσει πρόστιμα και να προβεί σε συλλήψεις, αλλά για να επιβάλλει το σωστό. Βλέποντας οι αστυνομικοί τον κ. Μάστορα να βγαίνει από το μαγαζί θα τον απέτρεπαν να οδηγήσει. Το πρόβλημα θα είχε λυθεί χωρίς ρίσκο και δράμα.
Μετρήστε τώρα πόσα μεγάλα μαγαζιά έχει η Αθήνα που λειτουργούν Σαββατοκύριακο; Γίνεται η δουλειά με 10 περίπολα ακριβώς απέξω στην έξοδο των parking;
«Όχι κύριε μου/κυρία μου δεν μπορείτε να οδηγήσετε, αφήστε το αυτοκίνητό σας και βρείτε άλλο τρόπο να μετακινηθείτε.»
Τι είπατε; Πώς θα πουλήσουν αλκοόλ τα μαγαζιά από τα οποία έχει έσοδα και το κράτος; Καλή ερώτηση!
Διαβάστε επίσης:
Αχ Κουνελάκι, Αχ.- Βαχ Καραμανλής
Κατεδαφίστε τον ΟΣΕ, διώξτε τη Hellenic Train, η εποχή των μπαλωμάτων τέλειωσε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αθηναϊκή Ριβιέρα: Οι κορυφαίοι ξένοι αγοραστές ανά περιοχή – Η ανθρωπογεωγραφία της ελιτ αγοράς ακινήτων
- Drewry: Μείωση για άλλη μία εβδομάδα των τιμών στη διακίνηση κοντέινερ
- Alpha Bank: Το ισχυρότερο τρίμηνο στην ιστορία της, με καθαρά κέρδη ύψους 223 εκατ. ευρώ
- ESPO: Ζητούμενο η επιλογή καυσίμου στην ναυτιλία – Πρωτόγνωρες οι γεωπολιτικές προκλήσεις και για τα λιμάνια της Ευρώπης

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Λέων Πατίτσας: Στο μικροσκόπιο των δανέζικων αρχών ο στρατηγικός εταίρος της Atlas Maritime του εφοπλιστή
Minoa Marine Limited: Βρέθηκαν 469 κιλά κοκαΐνης σε πλοίο ελληνικής διαχείρισης – Ο ρόλος του μάγειρα

Νίκος Βαρβέρης (Moda Bagno): Η εταιρεία που από την κορυφή των €105 εκατ. έπεσε στο… €1 εκατ., η ολική επαναφορά, η Μύκονος και η σκυτάλη της διαδοχής
