• Ναυτιλία

    X. Bαφειάς: Ζημιές στο α’ τρίμηνο για τη StealthGas. Πού ποντάρει η διοίκηση για αντιστροφή του κλίματος

    Χάρης Βαφειάς, επικεφαλής Stealth Maritime Corporation

    Χάρης Βαφειάς, εφοπλιστής


    Ζημιογόνο ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2018 για τη ναυτιλιακή StealthGas, του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, ωστόσο, η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για αντιστροφή της εικόνας αυτής τα επόμενα τρίμηνα.

    Τα έσοδα της εταιρίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν στα 39,7 εκατ. δολ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,2% σε σχέση με τα έσοδα που εμφάνισε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (38,1 εκατ. δολ.), εξέλιξη που αποδίδεται στην βελτίωση των συνθηκών στην αγορά των LPG.

    Οι δαπάνες ταξιδιού αυξήθηκαν κατά 2 εκατ. δολ. φτάνοντας στα 5,6 εκατ. δολ. και τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανήλθαν στα 15,4 εκατ. δολ.

    Η εταιρία κατέγραψε ζημιά απομείωσης ύψους 3,8 εκατ. δολ. από την πώληση τριών πλοίων της. Ως εκ τούτου, το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018, παρουσίασε ζημιές 5,8 εκατ. δολ. έναντι κερδών 2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.

    Kατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η StealthGas, υπέγραψε δέκα συμβάσεις ναύλωσης, νέες ή υφιστάμενες που επεκτάθηκαν.

    “Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι έχουμε 19 πλοία που θα ολοκληρώσουν τα ναυλοσύμφωνα τους, το επόμενο διάστημα, ξεκινώντας από αυτό το μήνα και μέχρι το Δεκέμβριο του 2018. Το πιο πιθανό είναι ότι θα ναυλωθούν σε υψηλότερες τιμές, συμβάλλοντας αντίστοιχα στα έσοδα της εταιρίας” επισήμανε ο CEO της ναυτιλιακής, Χάρης Βαφειάς κατά τη διάρκεια του conference call.

    “Το πρώτο τρίμηνο του 2018 ήταν μία αρκετά δραστήρια περίοδος για την εταιρίας μας στις αγοραπωλησίες πλοίων. Συμφωνήσαμε στην πώληση τριών πλοίων του στόλου μας, δύο παλαιότερης κατασκευής και ένα αρκετά μοντέρνο, στη συνολική τιμή των 17,5 εκατ. δολ. Οι κινήσεις αυτές έδειξαν ότι οι αξίες ενισχύονται και στα παλαιότερα πλοία, καθώς καταφέραμε να πουλήσουμε το Gas Legacy (κατασκευής 1998) σε αξία 5,6 φορές την αξία διάλυσης και το Gas Evoluzione (κατασκευής 1996) σε αξία 4,2 φορές την αξία διάλυσης.”αναφέρει ο Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας Michael Jolliffe.

    Παράλληλα, η StealthGas παρέλαβε το τελευταίο πλοίο μεταφοράς LPG, χωρητικότητας 22.000 cbm, κλείνοντας έτσι το πρόγραμμα κατασκευής 26 πλοίων, τα περισσότερα εκ των οποίων κατασκευάστηκαν σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας, που ξεκίνησε από το 2011.

    Όπως τόνισε ο κ. Jolliffe: “Τόσο τα καθαρά μας έσοδα όσο και η κερδοφορία επηρεάστηκαν αυτό το τρίμηνο από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου που αύξησε αντίστοιχα το κόστος ταξιδιού, αλλά και την αύξηση των επιτοκίων LIBOR που επηρέασαν το κόστος χρηματοδότησής μας. Επιπλέον, είδαμε μια πιο αδρανή spot αγορά στις μεταφορές LPG τον Φεβρουάριο, κατά τις εβδομάδες των εορτασμών για το Νέο έτος στην Κίνα. Αυτοί οι παράγοντες σε συνδυασμό με τα αδύναμα κέρδη από τα δεξαμενόπλοια μας, οδήγησαν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αναμενόμενα τα περιθώρια”.

    Οι προοπτικές της ναυτιλιακής

    Ωστόσο, ο Πρόεδρος της εταιρίας εμφανίζεται αισιόδοξος για τις προοπτικές της επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι η StealthGas παρακολουθεί τα θεμελιώδη της αγοράς των LPG και επισημαίνει ότι τα ναύλα στα μικρά πλοία μεταφοράς βρίσκονται σε ανοδική τροχιά και αναμένεται να παραμείνουν έτσι τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια.

    Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις εξελίξεις, κύριο μέλημα της διοίκησης της ναυτιλιακής είναι να επωφεληθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τη θετική δυναμική της αγοράς με τη σωστή στρατηγική διαχείριση του στόλου της, προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία της.

    Ήδη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018 έχει μειώσει τις ημέρες αδράνειας κατά 90% περίπου σε σχέση με το πρώτο τριμηνο του έτους. Διαθέτοντας βάση περιουσιακών στοιχείων που ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια, χαμηλή μόχλευση και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδανικές συνθήκες ζήτησης και προσφοράς, σε συνδυασμό με τη βελτίωση των ναύλων, η διοίκηση της εταιρία έχει κάθε λόγο να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια ελληνική ναυτιλιακή πούλησε πλοίο στην τριπλάσια τιμή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Σφίγγει ο κλοιός για τον Μιχάλη Ζολώτα – Πάγωμα περιουσιακών στοιχείων και πλειστηριασμοί

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή

     



    ΣΧΟΛΙΑ