Business

Ο Τσίπρας κοιτάζει μπροστά!…Στην τουριστική περίοδο του…2017!


Σε δυο νησιά εντοπίζεται για την Κυβέρνηση το πρόβλημα στον ελληνικό τουρισμό: Την Κώ και τη Σάμο. Προκειμένου λοιπόν να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα η Κυβέρνηση εξετάζει (σήμερα 1/3/2016) την έναρξη διαφημιστικής καμπάνιας για τα νησιά αυτά, στοχεύοντας ποια περίοδο? Του 2017!!! Γιατί του 2016 έχει ήδη χαθεί! Σημείωση ότι επίσημα η τουριστική περίοδος αρχίζει μετά τις 25 Μαρτίου 2016.

Οπως τόνισε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, καλεσμένος σε βραδυνή εκπομπή «Στον Ενικό» με τον Νίκο Χατζηνικολάου, «πράγματι υπάρχει μια σχετική μείωση στις προκρατήσεις, αλλά αυτό αφορά κυρίως την Κω και την Σάμο, που είναι δύο νησιά που έχουν μαζικό τουρισμό», και έσπευσε να διευκρινίσει ότι «δεν αφορά την Λέρο, την Χίο και την Λέσβο».

Kountoura Elena

 

Παράλληλα, όμως, εξέφρασε την ανησυχία του για το θέμα (το μεταστευτικό και οι επιπτώσεις του στον ελληνικό τουρισμό) και ανακοίνωσε ότι «εχουμε καταρτίσει σχέδιο στο υπουργείο Τουρισμού, όπου η κα Ελενα Κουντουρά εξετάζει σε συνεργασία με tour operators και με διαφημιστικές εταιρείες ειδική καμπάνια γι’ αυτά τα νησιά».

Μάλλον η Κυβέρνηση στοχεύει να αναστρέψει το κλίμα την τουριστική περίοδο του 2017 γιατί για το 2016 η περίοδος αρχίζει στο τέλος του μηνός Μαρτίου , τα συμβόλαια των ξενοδόχων και των tour operators έχουν ήδη υπογραφεί, απο το 2015, οπότε μένουν μόνο οι αναποφάσιστοι τουρίστες της «τελευταίας στιγμής»! Εαν η Κυβέρνηση φιλοδοξεί να στοχεύσει σε αυτούς τότε μάλλον η πορεία του ελληνικού τουρισμού για το 2016 θα είναι…καθοδική!!

Κανένας δεν μπήκε στον κόπο να ενημερώει τον Πρωθυπουργό πως λειτουργεί ο μηχανισμός του ελληνικού τουρισμού? Από την εξέταση της διαφημιστικής καμπάνιας έως την υλοποίησή της, η τουριστική περίοδος του 2016 θα έχει τελειώσει! Αλλωστε στην Ελλάδα ζούμε! Με τον υπέροχο ήλιο και τη θαλάσσα της αλλά και την έντονη γραφειοκρατία της!

Κρίμα γιατί οι ελληνες επιχειρηματίες του χώρου έχουν αρκετή εμπειρία από «κρίσεις» στον τουρισμό και θα μπορούσαν να βοηθήσουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού να αναστρέψει την αρνητική αυτή εικόνα που εμφανίζει ο ελληνικός τουρισμός.

169792_Maltzahn_R_D_WERNER_HINZ_730

Για του λόγου το αληθές…

Το προβληματικά χαμηλό επίπεδο των κρατήσεων σε Ρόδο και Κώ, κυρίως λόγω του προσφυτικού επεσήμανε σε ενημέρωση του γερμανικού tour operator DER touristik, ο διευθύνων σύμβουλός του κ. Rolf-Dieter Maltzahn. Στην Κω οι κρατήσεις έχουν μειωθεί ως και 70% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στη Ρόδο κατά περίπου 50%. Συνολικά η χώρα έχει πτώση 10% εξαιτίας της μεγάλης μείωσης στην Κω και της μικρότερης αλλά σημαντικής μείωσης στη Ρόδο.

periklis antoniou lesvosnews net lesvos xendo

Η Λέσβος

«Θέλουμε πλήρη αναστροφή της δυσμενούς εικόνας του προηγούμενου χρόνου» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Λέσβου κ. Περικλής Αντωνίου. Ο ίδιος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις διαστάσεις που έχει πάρει το προσφυγικό ζήτημα στο νησί, αλλά και για την «αδράνεια από την Πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση» σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της αρνητικής εικόνας για τον προορισμό. «Το 2015 κλείσαμε με 501.000 πρόσφυγες, όταν στο σύνολο της χώρας ήρθαν 870.000» λέει, «η Ιταλία είχε 150.000».

Ηδη τον Οκτώβριο η Ενωση Ξενοδόχων Λέσβου, με επιστολή της στον πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, ζητεί συνεργασία της Marketing Greece με την Περιφέρεια. Οι αφίξεις «καταρρέουν, τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Τουρκία» αναφέρει.

«Ορισμένες κρατήσεις ακυρώθηκαν και από τη Δύση και από την Ανατολή. Οι προκρατήσεις αυτή την περίοδο καλύπτουν μόλις το 5% του συνόλου» εξηγεί, με τη μείωση των πτήσεων τσάρτερ να αγγίζει «το 70%-80%». Σε αυτό «φταίει και η γεωπολιτική ένταση». Η βασική πελατεία είναι Ολλανδοί και Βρετανοί, αλλά από αυτές τις αγορές εισπράττουν προβληματισμό. Ελπίδα αποτελεί η ρωσική αγορά, εφόσον συνδεθεί απευθείας αεροπορικά με το νησί. Την ίδια ώρα, «οι tour operators «ξεγυμνώνουν» τους ξενοδόχους, αλλά, ακόμη και αν γίνουν εκπτώσεις, είναι αμφίβολο αν θα έρθουν πελάτες» υποστηρίζει. «Οι περισσότεροι operators μείωσαν τα τσάρτερ ή τα μοίρασαν με άλλους. Αν ηρεμήσουν τα πράγματα, μπορεί αργότερα να έχουμε κάποια κίνηση, αλλά τα πλάνα των εταιρειών έχουν κλείσει» προσθέτει.

Grigoris Tatsios

Η Χαλκιδική

«Η χρονιά θα είναι ξεκάθαρα late booking» υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος, εκτιμώντας ότι ο Μάρτιος και ο Απρίλιος θα φέρουν κάποιες κρατήσεις. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι δυτικές αγορές βαδίζουν «πολύ προς τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής», την ώρα που η Ισπανία «έχει απορροφήσει όλη την αγορά». Εξάλλου, εφέτος το προϊόν της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Κροατίας και του Μαυροβουνίου τιμολογιακά είναι αυξημένο κατά 10%-20%. Παρ’ όλα αυτά, «οι ταξιδιώτες δεν κοιτούν πρώτα την τιμή, αλλά την ασφάλεια. Και ο ίδιος λόγος είναι που τους κάνει να αποφεύγουν την Τουρκία. Για την Ελλάδα υπάρχει ακόμη ερωτηματικό».

Πότε θα προλάβει η Ελληνική Κυβέρνηση να αναστρέψει αυτό το κλίμα? Θα βγεί με διαφήμιση στην ITB Βερολίνου στις 9 Μαρτίου? Μάλλον δύσκολο καθώς ακόμα το «εξετάζει»! Ισως το… 2017?


ΣΧΟΛΙΑ