ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετρούν μόλις λίγα εικοσιτετράωρα από την ανακοίνωση της διαδοχής του Richard Lutz πρώην διευθύνοντα συμβούλου της γερμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Deutsche Bahn και η αντικαταστάτριά του, η Evelyn Palla είναι ήδη το πρόσωπο της επικαιρότητας. Με το όνομά της ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στον γερμανικό σιδηρόδρομο ως η πρώτη γυναίκα CEO, η οποία κατέχει και δίπλωμα οδήγησης μηχανής τρένου!
Μπορεί η αναδιαμόρφωση του ελληνικού σιδηρόδρομου να βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης, με τη γερμανική Deutsche Bahn να είναι επικρατέστερη για τη θέση του technical manager, όμως και ο γερμανικός κολοσσός ακολουθεί σημαντικά βήματα για την ανάπτυξή του, με στόχο να ξεπεραστούν τα κακώς κείμενα που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του Lutz, ένα έργο που καλείται να φέρει εις πέρας η Palla από τον Οκτώβριο του 2025.
«Σήμερα, αναλαμβάνουμε τη σκυτάλη για μια νέα εποχή. Μια εποχή στην οποία θα επικεντρωθούμε και πάλι σε αυτό που κάνουμε καλύτερα: τη λειτουργία των τρένων, των σιδηροδρόμων που αποτελούν τη σπονδυλική στήλη αυτής της χώρας», είπε στους δημοσιογράφους η Evelyn Palla. Το εποπτικό συμβούλιο της Deutsche Bahn ψήφισε την Τρίτη τον διορισμό της Evelyn Palla, αναθέτοντας της την ανασυγκρότηση μιας εταιρείας που πλήττεται από υποεπενδύσεις και καθυστερήσεις στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Από τη διοίκηση επιχειρήσεων στον τομέα των μεταφορών
Έχοντας στο ενεργητικό της περίπου 30 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας στον τομέα των μεταφορών και της ενέργειας, η Ιταλίδα CEO σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και στην Κολωνία. Έχει εργαστεί στη Siemens (Μεγάλη Βρετανία), την Infineon Technologies (Μόναχο), το Αυστριακό Εμπορικό Επιμελητήριο στο Τόκιο και στην E.ON. (Ιταλία).
Το 2011 επέστρεψε στη Βιέννη και εργάστηκε στην ÖBB-Personenverkehr AG, αρχικά ως διευθύντρια ελέγχου για τις επιβατικές μεταφορές και αργότερα ως διευθύντρια για την αγορά σιδηροδρομικών οχημάτων για τις επιβατικές μεταφορές. Τον Δεκέμβριο του 2015, διορίστηκε, μεταξύ άλλων, μαζί με τη Valerie Hackl, ένα από τα τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ÖBB-Personenverkehr και πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της ÖBB-Postbus. Ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου, ήταν υπεύθυνη για τους τομείς των τοπικών και περιφερειακών μεταφορών, των νομικών θεμάτων, των οικονομικών και των αγορών.
Η ιστορία της στον γερμανικό σιδηρόδρομο ξεκίνησε το 2019, λίγο πριν από την πανδημία, όταν έγινε μέλος του διοικητικού συμβουλίου για τα οικονομικά της DB Fernverkehr, θυγατρικής της Deutsche Bahn. Τον Ιούνιο του 2022 διορίστηκε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της DB Regio. Τον Σεπτέμβριο του 2024 η σύμβασή της παρατάθηκε για πέντε χρόνια, έως το 2030. Από το 2024 είναι το μοναδικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB που διαθέτει άδεια οδήγησης μηχανοκίνητων οχημάτων.

Βήματα ανασυγκρότησης
Μετά την απομάκρυνση του Lutz, η εταιρεία μπαίνει εκ νέου στις ράγες της…ανασυγκρότησης, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα που θα την οδηγήσει ξανά στις πάλαι ποτέ ένδοξες ημέρες της.
Ειδικότερα, η πλάνο του γερμανικού κράτους περιλαμβάνει:
- την αναδιάρθρωση και ανασυγκρότηση της εταιρείας με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικής και οικονομικής αποδοτικότητας,
- την εφαρμογή στρατηγικής ανόρθωσης που περιλαμβάνει τη συρρίκνωση εξόδων, την αποεπένδυση σε μη αποδοτικά κομμάτια, τη βελτίωση περιθωρίων κέρδους και την εστίαση σε αποδοτικές δραστηριότητες και αγορές,
- τη αναβάθμιση της εταιρικής διακυβέρνησης και την ενίσχυση της διοικητικής διαφάνειας,
- την ενίσχυση της καινοτομίας και αξιοποίηση νέων τεχνολογιών για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών και υποδομών,
- τη βελτίωση της επικοινωνίας με το προσωπικό και παροχή κινήτρων για την υποστήριξη της μετάβασης και την αντιμετώπιση της αντίστασης στην αλλαγή,
- την εστίαση στη διατήρηση της βιωσιμότητας της Deutsche Bahn μέσα από συνεχή παρακολούθηση και στρατηγικό έλεγχο της προόδου.
Επισημαίνεται ότι η εν λόγω στρατηγική σχεδιάζεται με στόχο να ανακόψει τις οικονομικές απώλειες, να σταθεροποιήσει τις λειτουργίες και να θέσει τη Deutsche Bahn σε τροχιά ανάπτυξης και βιώσιμης κερδοφορίας στο μέλλον. Αυτή η διαδικασία αφορά αλλαγές τόσο στη δομή, όσο στη διοίκηση και την κουλτούρα της εταιρείας με σκοπό την αντιμετώπιση των υπαρχόντων προβλημάτων.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του σχετικά με τον διορισμό της Palla, o Werner Gatzer, Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Με τις εξαιρετικές επιχειρησιακές και στρατηγικές της ικανότητες, η Evelyn Palla έχει αποδείξει την ικανότητά της να ολοκληρώνει με επιτυχία έργα μετασχηματισμού κατά τη διάρκεια της θητείας της σε κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες, πιο πρόσφατα στη Deutsche Bahn, όπου εργάζεται από το 2019. Έχει οδηγήσει την επιχειρηματική μονάδα DB Regio από ταραχώδεις καιρούς σε ήρεμα νερά, συνεργαζόμενη με τους πολλούς εμπλεκόμενους, μεταξύ των οποίων και οι εργαζόμενοι που εξυπηρετούν εκατομμύρια πελάτες κάθε μέρα. Είμαστε βέβαιοι ότι η DB μπορεί να κάνει μια επιτυχημένη νέα αρχή με την Evelyn Palla στο τιμόνι και να εφαρμόσει άμεσα το πρόγραμμα του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών για την ικανοποίηση των πελατών των σιδηροδρόμων».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
