ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οξυμένες είναι οι συνθήκες στον κλάδο των ταξί μετά από το χθεσινό χειρόφρενο που τράβηξαν οι οδηγοί έως το 15:00 το μεσημέρι για να λάβουν μέρος στην έκτακτη γενική συνέλευση του ΣΑΤΑ. Ωστόσο, αν και τα προβλήματα του κλάδου είναι υπαρκτά, η κόντρα μεταξύ του Προέδρου του ΣΑΤΑ κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας (ΠΟΕΙΑΤΑ) και του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, καλά κρατεί.
Σε βίντεο που δημοσιεύτηκε στα social media του Συνδικάτου λίγη ώρα μετά την ολοκλήρωση της έκτακτης γενικής συνέλευσης, ο κ. Λυμπερόπουλος στράφηκε εναντίον της ΠΟΕΙΑΤΑ αλλά και του αναπληρωτή υπουργού. Ειδικότερα, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι όποιος σταθεί ενάντια στις αποφάσεις της έκτακτης γενικής συνέλευσης θα διαγράφονται από τον κλάδο. «Όποιοι δεν εφαρμόσουν την απόφαση της σημερινής Γενικής Συνέλευσης είτε λέγονται αντιπολίτευση είτε δεν ξέρω τι, τρολάκια γύρω γύρω και παίζουν παιχνίδια εις βάρος του κλάδου θα διαγράφονται από τον κλάδο. Όποιοι ανήκουν και στην Ομοσπονδία και η Ομοσπονδία συνεχίζει με αυτά τα κατάπτυστα άρθρα, που μας ζητάει και να ζητήσουμε και συγγνώμη με αυτό που έφτιaξε και σήμερα ο Πετράκης με τον Μαυρίδη ή θα μείνουνε στην Ομοσπονδία ή θα μείνουνε στο ΣΑΤΑ. Ή θα στηρίζουν το ΣΑΤΑ ή θα στηρίζουν την Ομοσπονδία.
Για να εξηγούμαστε. Αν δε στηρίζουνε αυτά που λέει το ΣΑΤΑ, θα διαγράφονται από το ΣΑΤΑ. Αυτό είπε η Γενική Συνέλευση. Και όχι μόνο θα διαγράφονται. Εμείς ζητάμε όμως αν θέλουν να στηρίξουν το ΣΑΤΑ να το στηρίξουν. Όμως έμπρακτη απόδειξη: παραιτούνται από την Ομοσπονδία, εάν η Ομοσπονδία βγάζει διαφορετικές ανακοινώσεις και εις βάρος μας».
ΠΟΕΙΑΤΑ: Ως Προεδρείο της Ομοσπονδίας δεν πωρώνουμε, δεν απειλούμε, δεν βρίζουμε
Υπενθυμίζεται ότι, η ΠΟΕΙΑΤΑ δε συμμετείχε στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΑΤΑ, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων στην αναλυτική της ανακοίνωση ότι «Τα ίδια ”θέλω” όμως διεκδικούνται με διαφορετικό τρόπο και προσέγγιση και αυτό είναι το διά ταύτα για τη μεταξύ μας αντιπαράθεση», επιβεβαιώνοντας τον «εμφύλιο» που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους δύο φορείς.
«Οι προτάσεις ΠΟΕΙΑΤΑ και ΣΑΤΑ είναι παρόμοιες κατά βάση και τα προβλήματα ακριβώς τα ίδια. Τα ίδια «θέλω» όμως διεκδικούνται με διαφορετικό τρόπο και προσέγγιση και αυτό είναι το διά ταύτα για τη μεταξύ μας αντιπαράθεση.
Εμείς ως Προεδρείο της Ομοσπονδίας δεν πωρώνουμε, δεν απειλούμε, δεν βρίζουμε, δεν δικάζουμε και προσπαθούμε υπομονετικά αλλά παράλληλα επίμονα να πετύχουμε τους στόχους μας.
Εσείς, ως Προεδρείο του ΣΑΤΑ που μας καλείται σήμερα να συζητήσουμε, ως τώρα μας λέγατε:
-Δεν αποδεχόμαστε την Ομοσπονδία για την Αθήνα!
– Θα κάνουμε το δικό μας και θα δίνουμε εμείς τσιπάκια!
– Είστε «καμόρα» στον κλάδο (δηλαδή εγκληματική οργάνωση)!
-Είστε επικίνδυνοι και προδότες!
– Χρησιμοποιείται μαφιόζικες τακτικές και είστε κομματικοί υπάλληλοι!
– Είστε δοτοί, κουκουλοφόροι, χίτες, δωσίλογοι, πηλιογούσηδες και πουλημένοι!
Και πολλούς ακόμη χαρακτηρισμούς που δεν θέλουμε να σχολιάσουμε παραπάνω, τα ακούσαμε όμως, τα διαβάσαμε, τα είδαμε και δυστυχώς τα είδαν όλοι οι συνάδελφοι, τα μέλη των οικογενειών και ο περίγυρος μας!
Πείτε μας λοιπόν πιο λογικό στέλεχος θα μιλούσε μαζί σας μετά από όλα τα παραπάνω!
Επειδή σεβόμαστε όμως τα μέλη σας και ειδικά τους συναδέλφους μας από την Αθήνα που αρκετοί νιώθουν αδικημένοι, τονίζουμε πως με τον πόλεμο που ξεκινήσατε, με την πώρωση τους για τα πρόσωπα μας με το ότι δεν επιδιώκουμε τα συμφέροντα τους και με τη διαρκή πόλωση που δημιουργείτε με διαγγέλματα και σχόλια εναντίον μας με ψευδείς κατηγορίες, μας αναγκάζουν να απαντήσουμε για άλλη μια φορά σε όλους αυτούς που πραγματικά θέλουν και τους αξίζουν οι αλήθειες», εξηγεί η ΠΟΕΙΑΤΑ.
Ομόφωνα οι αποφάσεις της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ΣΑΤΑ
Ο κ. Λυμπερόπουλος, αναφέρθηκε εκτενώς στις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης, τονίζοντας ότι πάρθηκαν με ομοφωνία από τους συμμετέχοντες.
«Ομόφωνα, δεν έχει ξαναγίνει αυτό, απέναντι σε οποιαδήποτε διαπλοκή έβγαλε τα συμπεράσματά της. Πρώτον, τα συνθήματα είναι ένα που θα ξεκινάει από το ”Κυρανάκη και Κεφαλογιάννη παραιτηθείτε”. Δεύτερον, την άμεση απόσυρση της ΚΥΑ, που είναι προϋπόθεση. Ό,τι από τα παρακάτω αιτήματα μας κάνει, αν δεν αποσυρθεί αυτό εμείς δε σταματάμε. Την ΚΥΑ, όχι μόνο ζητάμε να την αποσύρει, αλλά ζητάμε άμεσα ό,τι λάθος έγινε με το 4530 να διορθωθεί, Δηλαδή, τρίωρο σε όλη την Ελλάδα και στα νησιά και το 82€, 150€.
Δε μπορεί να δουλεύει με τιμολόγιο ταξί το βανάκι και δεν κάνουμε πίσω σε τίποτα. Δεύτερον, μετάθεση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης για το 2035 και δεν συζητάμε τίποτα άλλο. Τρίτον, το φορολογικό, τεκμαρτό, τριετίες και αφορολόγητο, άμεση εφαρμογή. Τέταρτον, λεωφορειολωρίδες σε όλη την Ελλάδα και ό,τι περιέχει ο νόμος με έμφορτα ταξί, διέλευση από όλες οι λεωφορειολωρίδες. Δεν θα δεχτούμε ΚΥΑ για κάποιους που να φτιάξει πάλι κάτι εξαίρεση κάποιο χρονικό διάστημα. Ή για όλους ή θα πέσουμε ειρωνικά για να το κερδίσουμε. Πέμπτον, πειρατεία. Τέρμα αυτά που έκανε η Κεφαλογιάννη και υπέβαλε στο Υπουργείο Μεταφορών. Είναι παράνομα, αντισυνταγματικά, δεν θα περάσουν, θα το πάρουν πίσω», είπε ο κ. Λυμπερόπουλος και πρόσθεσε:
«Δεν μπορούν να απαλλάσσονται και να μην ελέγχονται τα βανάκια και τα ΙΧ, τι μεταφέρουν, πού πάνε. Θα εφαρμόσουν το νόμο 4530 και όπου χρειαστεί να το βελτιώσουμε για να μην κάνουνε πελατεία αστικής μεταφοράς θα εφαρμοστεί. Θα αναγκαστούν λοιπόν, όπως και το 2018, να αποσύρουν όλα τα ΙΧ και να ξαναγεμίσουν οι μάντρες όσοι ήθελαν να δουλέψουν πειρατικά.
Υποκλοπή μεταφορικού έργου. Δέσμευση από την κυβέρνηση ότι θα εφαρμόσει όλους τους νόμους και θα προσθέσουμε ό,τι χρειάζεται, γιατί έδειξε ζωή ότι δεν εφαρμόζουν και κάνουνε κουμάντο η διαπλοκή και επηρεάζει την κυβέρνηση και ειδικά τον Κυρανάκη. Πολυεθνικές: εφαρμογή του νόμου.
Θα εφαρμόσουν τον νόμο που λέει ‘’δεν μπορεί να πληρώνεται ως τρίτη, να πληρώνεται ο ταξιτζής. Δεν θα βγάζουν λεφτά στο εξωτερικό, θα φτιάξουν φορολογικό μητρώο εδώ. Θέλουνε, δεν θέλουνε. Θα σέβονται τον κανονισμό λειτουργίας και το τιμολόγιο του ταξί. Δεν δουλεύουν με άλλους επαγγελματίες. Σεβασμός, στο δημόσιας χρήσεως και θα τους πεθάνουμε όλους στη νομιμότητα. Φτάνει όλοι μαζί, ειδικά στο ΣΑΤΑ να εφαρμόσουν τις αποφάσεις της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης».
Ακολούθως, ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε «Στείλαμε με όλο το σεβασμό προς την κυβέρνηση, τα κόμματα, τους πολίτες ότι το ταξί είναι δημοσίας χρήσεως μέχρι εννιά θέσεις. Είναι στην υπηρεσία του ελληνικού λαού με τιμολόγια που εφαρμόζει το κράτος, με ποινολόγιο το κράτος και ζητάμε την πλήρη εφαρμογή των νόμων και ζητάμε παράλληλα γιατί η Αθήνα έχει πολύ μεγάλα προβλήματα. Ιδιαίτερα να εφαρμοστεί και να κάτσει ο νόμος και οι προτάσεις που θα κάνουμε εμείς για να φύγουν όλα τα λαμόγια μέσα από το κλάδο μας. Είτε είναι ιδιοκτήτες είτε είναι οδηγοί».
Το ερανιστικό νομοσχέδιο και η υποχρεωτικότητα στην ηλεκτροκίνηση
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΕΙΑΤΑ, η οποία δε συμμετείχε στην έκτακτη γενική συνέλευση του ΣΑΤΑ, το ερανιστικό νομοσχέδιο που έρχεται τον προσεχή Οκτώβριο φέρνει νέες εξελίξεις στον κλάδο του ταξί: «… τα 9θέσια με ταξίμετρο που θα ανοίξουν για όλη την Ελλάδα, την αλλαγή του ποινικού μητρώου σε γενικής χρήσης, την τροπολογία του 6μηνου σε 12μηνο, τα κληρονομικά και τα ιδανικά μερίδια».
Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, τόσο το ΣΑΤΑ όσο και η ΠΟΙΕΑΤΑ αιτούνται να γίνει υποχρεωτική το 2035, αντί της 1ης Ιανουαρίου του 2026. Ωστόσο, πηγές με γνώσεις επί του θέματος ανέφεραν στο mononews.gr το ερανιστικό νομοσχέδιο αναμένεται να δώσει παράταση στο ζήτημα της υποχρεωτικότητας της ηλεκτροκίνηση μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2030.
Έρχεται υπουργική απόφαση αναπροσαρμογής κομίστρου
Συν τοις άλλοις, πληροφορίες αναφέρουν ότι μια νέα συζήτηση έχει ανοίξει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τον κλάδο, με στόχο στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να εκδοθεί υπουργική απόφαση κατά την οποία προβλέπεται αναπροσαρμογή κομίστρου στα ταξί της τάξεως του 10% ανάλογα με τον πληθωρισμό.
Τέλος, μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα αναμένεται να λυθεί το τεχνικό πρόβλημα και να ανοίξει η πλατφόρμα του gov.gr για την ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών, δίνοντας τέλος στις χιλιάδες «μαϊμού» άδειες, καθώς με την ψηφιοποίηση των αδειών, όλα τα στοιχεία γίνονται προσβάσιμα μέσω του gov.gr και διευκολύνεται ο έλεγχος των αρχών.
Διαβάστε επίσης:
Νέος ΚΟΚ: Τι πρόστιμα θα πληρώνουν από 13 Σεπτεμβρίου οι παραβάτες οδηγοί
Αναπλάσεις στον δήμο Αθηναίων: Έργα-«βατερλό» εκατομμυρίων ευρώ σε τροχιά υλοποίησης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δήμητρα Πέτσα: Η Ελληνίδα που έκανε το νερό ρούχο και κατέκτησε το Λονδίνο
- Collector’s alert: Η Veuve Clicquot ενώνει δυνάμεις με τον Simon Porte Jacquemus
- Η φιλοσοφία του Γουόρεν Μπάφετ: Καλύτερα να χάσεις μια ευκαιρία, παρά να πληρώσεις ακριβά
- Από Αττική Οδό και Σκαραμαγκά οι πρώτες «ανάσες» για το κυκλοφοριακό – Τα ανοιχτά μέτωπα
