• Top Stories

    Πού θα κινηθούν οι τιμές στις ναυλώσεις των επαγγελματικών σκαφών;

    • NewsRoom
    Σκάφος αναψυχής τουρισμός


    Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να κινηθούν οι ναυλώσεις των επαγγελματικών σκαφών άνευ πληρώματος το 2018, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΣΙΤΕΣΑΠ, Ευθύμη Μπιμπή,  ο οποίος επισημαίνει πως τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα θετικά και η χρονιά θα είναι εξίσου καλή με την προηγούμενη. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για αυτή τη μορφή τουρισμού, ο οποίος κάθε χρόνο αφήνει 200 εκατ. ευρώ στα ταμεία της ελληνικής οικονομίας, το γεγονός ότι οι επισκέπτες μας έρχονται από Μάιο έως και Νοέμβριο και επισκέπτονται με τα σκάφη τους προορισμούς που ο παραδοσιακός τουρίστας δεν το κάνει, αναφέρει ο γενικός γραμματέας.

    «Τα 3.000 σκάφη είναι διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα και δραστηριοπούνται ουσιαστικά για 15 εβδομάδες το χρόνο κάνοντας πράξη την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Την ίδια στιγμή οι επισκέπτες που ναυλώνουν αυτά τα σκάφη ανέρχονται περίπου σε 30.000, ενώ κάθε σκάφος φιλοξενεί 6 άτομα», τονίζει ο κ. Μπιμπής. Τα «αγκάθια» για την ικανοποίηση των ξένων επισκεπτών εντοπίζονται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι αρμόζουσες υποδομές κατά τον ελλιμενισμό των σκαφών στα διάφορα μέρη της χώρας (έλλειψη νερού, ελλιπής ασφάλεια, τουαλέτες κ.λπ.).

    Την ίδια στιγμή πρώτο στην ιεραρχία των ζητημάτων του ΣΙΤΕΣΑΠ τίθεται το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της Μαρίνας Αλίμου, η οποία εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στη δραστηριοποίηση των επαγγελματιών του κλάδου. Οι επαγγελματίες του κλάδου τονίζουν ότι τώρα ο ελλιμενισμός κοστίζει κατά μέσο όρο 3.500-5.000 ευρώ για σκάφος 15 μέτρων. Με την ιδιωτικοποίηση αυτό το κόστος θα εκτοξευτεί λέει ο ΣΙΤΕΣΑΠ εκτιμώντας ότι θα υπάρξει τετραπλασιασμός τιμολογίου. Κατά συνέπεια η ως άνω εξέλιξη θα οδηγήσει σε έξωση από τη μαρίνα των επαγγελματιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κλάδο και την ελληνική οικονομία. Ο σύνδεσμος σημειώνει ότι θα πρέπει η ως άνω μαρίνα να χαρακτηριστεί επαγγελματική και να διατηρηθεί το επαγγελματικό τιμολόγιο.

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Σε ποια ελληνική ναυτιλιακή κατέληξε bulker της Pavimar

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Κεφάλαια 111 εκατ. ευρώ στα ταμεία της GasLog Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι νέες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στα LR1 tankers



    ΣΧΟΛΙΑ