• Top Stories

    Facebook, Twitter και Youtube «δείχνουν» ρωσική επιρροή στις αμερικανικές εκλογές

    • NewsRoom


    Ρωσική παρέμβαση στις αμερικανικές εκλογές καταδεικνύουν στοιχεία που έδωσαν στο Κογκρέσο το Facebook, το Twitter και το Youtube. Αυτά τα στοιχεία, σύμφωνα με τους “Τάιμς της Νέας Υόρκης”, το πρακτορείο Reuters και το BBC, αποκαλύπτουν οι ίδιες οι εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σε γραπτές εκθέσεις τους που έστειλαν στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, το οποίο διερευνά τη ρωσική υπόγεια επιρροή στις αμερικανικές εκλογές του 2016, κάτι που το Κρεμλίνο συνεχίζει να αρνείται κατηγορηματικά.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, ρώσοι πράκτορες, που ήθελαν να επηρεάσουν τους Αμερικανούς πολίτες και να σπείρουν πολιτικές διχόνοιες μεταξύ τους, “φύτεψαν” περίπου 80.000 αναρτήσεις στο Facebook, τις οποίες είδαν έως 126 εκατομμύρια χρήστες (οι μισοί σχεδόν ψηφοφόροι στις ΗΠΑ), ενώ παράλληλα έκαναν πάνω από 131.000 “τιτιβίσματα” στο Twitter και ανάρτησαν περισσότερα από 1.100 βίντεο στο YouTube.

    Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου Κόλιν Στρετς, ο οποίος θα καταθέσει στο Κογκρέσο, οι περισσότερες αναρτήσεις στο Facebook δεν ήταν άμεσα πολιτικού περιεχομένου αλλά αποτελούσαν “μια ύπουλη προσπάθεια να διχάσουν τους ανθρώπους” μέσα από “βαθιά ενοχλητικά” μηνύματα, τα οποία αφορούσαν ένα μεγάλο εύρος θεμάτων φυλετικών, θρησκευτικών, δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων και των διεμφυλικών, οπλοκατοχής κ.α.

    Με την σειρά του, το Twitter ανέφερε ότι ανακάλυψε και διέγραψε 2.752 λογαριασμούς συνδεόμενους με την ίδια ρωσική Υπηρεσία Διαδικτυακών Ερευνών μεταξύ Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2016, από τους οποίους εστάλησαν περίπου 131.000 tweets. Ακόμη, εντόπισε περισσότερους από 36.000 αυτοματοποιημένους λογαριασμούς, που στο ίδιο τρίμηνο είχαν κάνει 1,4 εκατομμύρια αναρτήσεις (συνδεόμενες επίσης με τη Ρωσία) σχετικά με τις προεδρικές εκλογές και τις οποίες είχαν δει οι χρήστες περίπου 288 εκατομμύρια φορές. Το Twitter επεσήμανε ότι αυτά τα 1,4 εκατ. μηνύματα ήσαν λιγότερα από το 1% των συνολικών “τιτιβισμάτων” της προεκλογικής περιόδου.

    Η Google, στη δική της δήλωση στο Κογκρέσο, αναφέρει ότι βρήκε ενδείξεις πως η ρωσική Υπηρεσία Διαδικτυακών Ερευνών είχε αγοράσει διαφημίσεις και είχε δημιουργήσει “κανάλια” στο YouTube για να “ανεβάζει” σύντομης διάρκειας βίντεο με διχαστικό κοινωνικό περιεχόμενο για τις φυλετικές σχέσες, τη συμπεριφορά των αστυνομικών στις ΗΠΑ, τη Συρία κ.α.

    Σύμφωνα με τη Google, 18 κανάλια του YouTube “πιθανώς σχετίζονταν” με ρώσους πράκτορες που αναρτούσαν βίντεο. Συνολικά, εκτιμάται ότι αναρτήθηκαν περισσότερα από 1.100 τέτοια βίντεο συνολικής διάρκειας 43 ωρών μεταξύ 2015-καλοκαιριού 2017. Αλλά σχετικά λίγοι χρήστες τα είδαν (περίπου 309.000 φορές), ενώ μόνο το 3% αυτών των βίντεο είχαν πάνω από 5.000 “χτυπήματα”. Η Google διαβεβαιώνει ότι βρήκε ενδείξεις μόνο περιορισμένης ρωσικής παρέμβασης στις υπηρεσίες της.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λευκός Οίκος: Οι παραπομπές των 2 πρώην συμβούλων του δεν αγγίζουν τον Τραμπ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Τζωρτζ Παπαδόπουλος, η Ρωσία και ο Τραμπ: Κόλπα, απάτη και πολλά ψέματα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τουλάχιστον ένας νεκρός από πυροβολισμούς στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα



    ΣΧΟΛΙΑ