Ο στόλος των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση. Η έλλειψη θέσπισης μέτρων (κινήτρων και αντικινήτρων) έχει οδηγήσει την Ελλάδα πλέον να βρίσκεται στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πρόκειται για μια θεαματική «πρωτιά», καθώς οι συνέπειες στο περιβάλλον και στην οδική ασφάλεια είναι δραματικές, όπως και στην αξιοπιστία των μεταφορών. Προς αποφυγή των εξαιρετικά δυσμενών συνεπειών από τα υπέργηρα φορτηγά και λεωφορεία, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβεί ήδη από δεκαετίες σε θέσπιση μέτρων για τη μείωση κυκλοφορίας μεσαίων και βαρέων οχημάτων στα αστικά κέντρα.
Οι περισσότερες χώρες έχουν θεσπίσει άδεια εισόδου επί πληρωμή, μέσω αυτοκόλλητου sticker, που παρέχεται στους κατόχους φορτηγών και λεωφορείων, ώστε να πληρώνουν έναντι της επιβάρυνσης που προκαλούν, βασιζόμενο στην ηλικία, στους ρύπους που εκπέμπει και στο βάρος του φορτηγού. Στις πλέον προοδευτικές χώρες, όπως στη Σουηδία, τα λεωφορεία και φορτηγά επιτρέπεται να κυκλοφορούν το πολύ ως έξι χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους.
Η ελληνική πολιτεία θα πρέπει επειγόντως να λάβει μέτρα για την ανανέωση των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων, ώστε να παύσει να είναι ο παλαιότερος, πλέον ρυπογόνος στόλος της ΕΕ. Μέτρα κινήτρων και αντικινήτρων όπως:
- Κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, αναλόγως με την αντιρρυπαντική τεχνολογία (“Euro”) και το βάρος /θέσεις των επαγγελματικών οχημάτων, με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος στα φορτηγά /λεωφορεία της πλέον σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
- Διαβαθμιζόμενα διόδια εθνικών οδών, αναλόγως με την αντιρρυπαντική τεχνολογία (“Euro”) και το βάρος /θέσεις των επαγγελματικών οχημάτων, που θα ευνοούν ιδιαίτερα τα νεώτερα οχήματα, που θα φέρουν κατάλληλη σήμανση.
- Αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με ελεγχόμενη είσοδο στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης σήματος εισόδου (sticker) και με κόστος ανάλογο της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
- Ιδιαίτερα αυξημένο κόστος ή και απαγόρευση εισόδου στα αστικά κέντρα των υπέργηρων φορτηγών και λεωφορείων (Euro 0, 1, 2).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιο αυτοκίνητο κέρδισε το βραβείο «Sport auto 2017»;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κορνηλία Τζώρτζη: Η σιδηρά κυρία του αυτοκινήτου μιλάει για την Land Rover και την Jaguar
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιο χρηματοδοτικό της Ford θα σε πάει στην έκθεση;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο «χάρτης» των πληρωμών και των ελαφρύνσεων το 2026 – Πότε θα δοθούν οι αυξημένες συντάξεις Ιανουαρίου
- Ζαχαράκη: Νέα μη κρατικά πανεπιστήμια στη χώρα το πρώτο δίμηνο του 2026 – Ενίσχυση των δημόσιων με €1,5 δισ.
- Οι ωραίοι στην Ευρωβουλή, η σβελτοσύνη του Ευάγγελου, ο Στέφανος στην απ΄έξω κι …εδώ είναι Μπαλκάνια
- Ποιόν είδε ο Αδωνις στον Λευκό Οίκο, πότε πιάνει δουλειά ο Πιέρρ, ποιος υπουργός κερνάει κρασάκι, το dogfight στο Αιγαίο και το άγριο beef στη Βουλή
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, τι θα γίνει σε Metlen και Intralot, τι θα κάνει τώρα η Βρεττού, νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική, νέο deal για Δελαπόρτα, τα dinners Χούρι και Χατζηιωάννου, και γιατί το matsuhisa θα γίνει…Προκοπούπολη
Συνελήφθη Λετονός ναυτικός που κατείχε παράνομα λογισμικό που μπορεί να επηρεάσει την πλοήγηση πλοίου – Κατηγορείται για κατασκοπεία
Οριστικά ένοχος ο Έλληνας επιχειρηματίας Ντίνος Ντέρης για δωροδοκία στο μεγάλο τηλεοπτικό σκάνδαλο της FIFA
