• Κοινωνία

    Το πετσοκομμένο εισόδημα περιόρισε τις αγορές στην Black Friday: Τι έδειξε η έρευνα του mononews.gr

    • NewsRoom


    Αν και σαφώς πιο ενημερωμένοι φέτος, οι Έλληνες καταναλωτές φάνηκαν ότι δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν σε αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές που έγιναν από τους καταστηματάρχες την Black Friday. Ακόμη κι αν οι ευκαιρίες είναι μεγάλες, οι καταναλωτές φάνηκαν επιφυλακτικοί στο προχωρήσουν σε αγορές.

    Το στοιχείο προκύπτει και από τη διαδικτυακή έρευνα που «έτρεξε» στο mononews.gr από την Παρασκευή έως και τη Δευτέρα. Στο ερώτημα «σχεδιάζετε να εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία της Black Friday και της Cyber Monday για αγορές ή όχι;», το συντριπτικό ποσοστό των συμμετεχόντων απάντησαν πως δεν μπορούν, ούτως ή άλλως, να ανταποκριθούν οικονομικά.

    Συγκεκριμένα, το 60,71% όσων απάντησαν στη δημοσκόπηση του mononews.gr, επέλεξαν την απάντηση «Όχι, δεν μου περισσεύουν χρήματα». Το ποσοστό αυτό αποτυπώνει ξεκάθαρα την καταναλωτική αδυναμία των Ελλήνων, που δεν συνάδει σε καμία περίπτωση με τα… κυβερνητικά θρυλούμενα περί οικονομικής ανάκαμψης.

    Η κατάρρευση του βιοτικού επιπέδου συντριπτικού τμήματος των Ελλήνων δεν επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει, ανατροφοδοτώντας τον φαύλο κύκλο. Ημέρες σαν την Black Friday αποτυπώνουν χωρίς αμφιβολία την παραπάνω κατάσταση.

    Στην έρευνα του mononews.gr μόνο to 18,1% απάντησε ότι θα προχωρήσει σε αγορές στην Black Friday, ενώ το 21,3% απάντησε ότι θα προχωρήσει σε αγορές, αν βρει κάτι που του φανεί ενδιαφέρον.

    Πάντως, φέτος οι Έλληνες καταναλωτές είχαν καλύτερη γνώση και ενημέρωση για την πρακτική Black Friday, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Βασικές πηγές πληροφόρησης ήταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Και από την έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας προκύπτει ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων. Το 30% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές, εκ των οποίων το 21% μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το Διαδίκτυο. Οι πληρωμές έγιναν κυρίως με χρεωστικές κάρτες (42%), με μετρητά (41%) αλλά και πιστωτικές κάρτες (25,4%).

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Black Friday: Πώς κινήθηκαν φέτος οι καταναλωτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί η ημέρα της καταναλωτικής φρενίτιδας ονομάστηκε Black Friday



    ΣΧΟΛΙΑ