• Κοινωνία

    Συντριβή Boeing στην Κίνα: Ήταν όλοι αναίσθητοι, ίσως συνήλθε ο πιλότος και προσπάθησε να το σώσει

    • NewsRoom
    Συντρίμμια από το αεροσκάφος της China Eastern Airlines που συνετρίβη στην Κίνα

    Συντρίμμια από το αεροσκάφος της China Eastern Airlines που συνετρίβη στην Κίνα


    Έσβησαν οι ελπίδες για τον εντοπισμό επιζώντων από τα συντρίμμια του αεροσκάφους τύπου Boeing 737-800 της China Eastern Airlines που κατέπεσε τη Δευτέρα στην ορεινή περιοχή του Γκουανγκσί στην Κίνα.

    Στο αεροσκάφος επέβαιναν 123 επιβάτες και 9 μέλη του πληρώματος, οι οποίοι θεωρούνται νεκροί.

    Μετά το τραγικό δυστύχημα, η κινεζική εταιρεία καθήλωσε όλα τα αεροσκάφη Boeing 737-800 σήμερα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος έκανε μια ξαφνική βουτιά, πέφτοντας στα 30.000 πόδια μέσα σε δύο λεπτά. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι χτύπησε στο έδαφος με ταχύτητα 563 χλμ./ώρα. Στο σημείο ξέσπασε φωτιά, όπως καταγράφηκε και από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν.

    Μιλώντας στη Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Σάλι Γκέθιν δήλωσε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος.

    Όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα πρέπει να ήταν αναίσθητοι» κατά την τελική αυτή βουτιά, υποστηρίζει η Γκέθιν.

    «Οι πιλότοι εκπαιδεύονται σε μεγάλο βαθμό σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να συγκλονιστούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως φαινόμενο φόβου και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτεί κανείς γι’ αυτό.

    Ακόμη και οι έμπειροι πιλότοι μπορεί να αιφνιδιαστούν και τότε μπορεί να κάνουν κακές κρίσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», πρόσθεσε.

    Τι προκάλεσε τη συντριβή

    Η Σάλι Γκέθιν δήλωσε ότι είναι «πολύ νωρίς για εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, αλλά ανάμεσα στα σενάρια θα μπορούσαν να είναι μια δυσλειτουργία του πίσω μέρους του αεροσκάφους, ο καιρός ή μια πληθώρα ζητημάτων που μπορεί να επηρέασαν το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά» ή ένα πρόβλημα καλωδίωσης.

    Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» το γεγονός ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες πτητικής εμπειρίας, ενώ ο πιλότος είχε μόνο 7.000 ώρες στο ενεργητικό του.

    Ένας τρίτος εκπαιδευόμενος πιλότος, ο οποίος είχε μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτητικής εμπειρίας, βρισκόταν επίσης στο αεροπλάνο.

    9 ομάδες διερευνούν το δυστύχημα

    Συγγενείς των μελών του πληρώματος έφτασαν σε ένα γραφείο της China Eastern κοντά στο αεροδρόμιο του Κουνμίνγκ όπου απογειώθηκε το αεροπλάνο, λίγο αφότου έγινε γνωστή η συντριβή, σύμφωνα με τον κρατικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα CCTV. Το ίδιο κανάλι αναφέρει ότι η China Eastern έχει συστήσει εννέα ομάδες για να ασχοληθούν με τη διερεύνηση του δυστυχήματος, την παροχή βοήθειας στην οικογένεια και άλλα επείγοντα ζητήματα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) και η China Eastern έχουν στείλει επίσης αξιωματούχους στον τόπο της συντριβής.

    Πάντως, το μοντέλο του Boeing 737-800 είναι ο προκάτοχος του αμφιλεγόμενου μοντέλου 737 Max, αλλά θεωρείται ασφαλές, παρά τη σειρά δυστυχημάτων κατά τη διάρκεια της μακράς ιστορίας του.

    Παράλληλα, η μετοχή της αεροπορικής εταιρίας China Eastern Airlines έχασε σήμερα σχεδόν το 9% της αξίας της στις πρώτες συναλλαγές μετά το άνοιγμα του χρηματιστηρίου της Σαγκάης.

    Διαβάστε επίσης:

    Η China Eastern Airlines αποτίει φόρο τιμής στους νεκρούς του δυστυχήματος – Δεν έδωσε απολογισμό θυμάτων

    Συλλυπητήριο μήνυμα ΥΠΕΞ για τη συντριβή αεροσκαφούς στην Κίνα

    Συντριβή Boeing 737 με 132 επιβάτες στην Κίνα (video)



    ΣΧΟΛΙΑ